NAVIGON introducerer sine egne navigationsenheder

09 Mar, 2007, 13:35 GMT fra NAVIGON AG

HAMBURG, Tyskland, March 9 /PRNewswire/ --

- Ud over navigationssoftware vil Navigon fremover også udbyde navigationsenheder, som virksomheden selv har udviklet.

NAVIGON, en af verdens førende virksomheder inden for mobil navigation, vil i fremtiden udbyde navigationsenheder af eget maerke, som virksomheden selv har udviklet. Det udtalte Peter Scheufen, CEO i NAVIGON, i dag i Hamburg. De nye navigationsenheder af maerket NAVIGON vil skille sig ud fra de konkurrerende maerker ved et opsigtsvaekkende, umiskendeligt design og gennemtaenkte ekstrafunktioner. Virksomheden vil praesentere de første produkter på CeBIT i Hannover allerede i naeste uge.

Peter Scheufen fortaeller: "Succesen med softwaren Mobile Navigator gjorde os staerke og har udbygget vores stilling på navigationsmarkedet. For at fortsaette denne succeshistorie og fremover kunne tilbyde den ideelle platform til vores software besluttede vi os for, at vi nu ville fremstille hardware af topkvalitet med et umiskendeligt design". I de sidste måneder har NAVIGON derfor foretaget massive investeringer i deres afdelinger i Hamburg og Würzburg og har opbygget en omfattende hardwarekompetence. "De nye enheder gennemgår netop nu de sidste tests, så de kan ligge klar i forretningerne allerede til foråret."

NAVIGON har siden 1991 vaeret en succesfuld aktør på markedet for GPS-navigation - et marked, der har vaeret i stor vaekst. Ifølge oplysninger fra den tyske markedsforskningsgruppe, GfK, blev der i Tyskland solgt 4 gange så mange navigationsenheder i 2006 som året før. Peter Scheufen regner med en yderligere stigning i efterspørgslen i 2007: "Vi forventer en vaekst på over 50%. På dette vaekstmarked ser vi store muligheder for navigationsenheder af maerket NAVIGON."

Om NAVIGON:

NAVIGON AG er en af verdens førende leverandører af navigationssystemer. NAVIGON producerer sine egne baerbare navigationsenheder og danner partnerskaber med renommerede producenter på markedet for elektronisk underholdning. NAVIGON kan således udbyde GPS-navigation af høj kvalitet til Pocket PC'er, PND'er og mobiltelefoner. Derudover tilbyder NAVIGON professionelle navigationsløsninger i form af NAVIGON Right-produktserien til flådemanagementsystemer samt bilkomponenter til køreassistentsystemer. NAVIGON blev grundlagt i 1991, beskaeftiger mere end 300 medarbejdere og har kontorer i Asien, Europa og Nordamerika.

Kontaktperson presse:
    Ingo Becker                   Petra Schultze