NCP Engineering lancerer VPN klient til Symbian OS-baseret mobilenheder

31 Jul, 2008, 12:50 BST fra NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Tyskland, July 31 /PRNewswire/ -- NCP engineering GmbH, en førende udbyder af endpoint sikkerhed og VPN løsninger bekendtgjorde i dag lanceringen af dens Secure Entry Client til Symbian OS-baseret mobilenheder. Den nye IPSec VPN klient kan anvendes på mobilenheder som for eksempel Nokia Eseries, som understøtter Symbian OS fra V.9.0 på S60 3. udgave.

Pakkeløsningen tilbyder en enkel løsning der integrerer data kryptering, en dynamisk personlig firewall, Friendly Net Detection og engangs kodeord samt attesteret støtte gennem en offentlig nøgle infrastruktur (PKI). Den dynamiske firewall tillader kunderne at etablere regler for porte, IP addresser og segmenter så vel som applikationer. Friendly Net Detection, fremstillet af NCP engineering, tvinger netvaerket til at identificere sig selv overfor enheden, hvilket forhindrer enhver datapakke overførsel indtil et sikkert netvaerk er blevet fundet. NCP Secure Entry Client har desuden en PC konfigurationsassistent til mobilenheden, et intuitivt grafisk brugerinterface på slut mobilenheden og en sikker automatisk VPN opsaetning.

Ligesom alle de andre af firmaets VPN løsninger, kan NCP Secure Entry Client til Symbian kommunikere med VPN gateways fra forskellige leverandører og er ideel til brug på lokaliteter med ringe VPN adgang. NCP tilbyder yderligere en sikker Enterprise Client til Symbian, som blev lanceret i april 2008 og tilbyder centralt administreret, endpoint politik håndhaevelse.

En 30-dages gratis prøveversion som tilbyder uhindret brug af produktet er tilgaengeligt til download på: http://www.ncp-e.com/en/downloads/software.html. Softwaren kan købes via NCP's e-store og fra virksomhedens salgspartnere.

Hvis De ønsker at se et screenshot af NCP Secure Entry Client til Symbian så besøg venligst http://www.ncp-e.com/fileadmin/bilder/presse/bildarchiv/NCP_SecSymCl_eng.jpg

Om NCP

NCP engineering GmbH, med hovedkvarter i Nürnberg, Tyskland er en udbyder af applikations- og industrineutral kommunikationssoftware til yderst sikre datatransmissioner på offentlige netvaerk og internettet. Nøgle kompentencer er indenfor Remopte Access, IP-Routing, VPN og firewall teknologier, Identity and Access Management (IAM), Network Access Control (NAC) så vel som staerk autencitet og integration af PKI infrastrukturer. Under den ledende grundsaetning indeholdt i "Secure Communications" udvikler virksomheden produkter og løsninger indenfor områder såsom: mobil databehandling, distancearbejde, e-handel, online bankvirksomhed, data erhvervelse produktion, system kontrol (distance vedligeholdelse) og filial kontor netvaerk. NCP's teknologi garanterer integration og kompatibilitet med produkter fra andre leverandører. NCP er afhaengig af samarbejde med teknologipartnere og OEM partnere og af salg via distributørere og certificerede system forhandlere indenfor national og international markedsføring.

Medie kontakter: NCP engineering GmbH, Juergen Hoenig, +49-911-99-68-151, juergen.hoenig@ncp-e.com; March Communications, Eric Seymour / Beth Brenner, +1-617-475-1564 / 2612, eric@marchpr.com / beth@marchpr.com

KILDE NCP engineering GmbH