NCP Engineering udvider Easy VPN Management for Linux-netvaerk med staerk softwareløsning

08 Jul, 2009, 14:20 BST fra NCP engineering GmbH

NÜRNBERG, Tyskland, July 8 /PRNewswire/ --

- Fleksibel, interoperabel suite fjerner kompleksiteten ved hybrid IPSec / SSL VPNs

NCP engineering GmbH annoncerede i dag lanceringen af en ny version af det softwarebaserede NCP Secure Enterprise Management (SEM) System for Linux-baserede systemer. Udviklet helt fra bunden til at gøre hybrid IPSec / SSL- netvaerk staerke, men samtidig lette at administrere, kan NCP SEM Systemet forbindes med en hvilken som helst eksisterende netvaerksinfrastruktur ved hjaelp af plug-and-play eller stå alene som en ny komponent. En enkelt administrator får fuld kontrol over titusinder af sikre forbindelser, fastlaeggelse og gennemførelse af politikker, klientopdateringer, konfigurationer samt administration af en raekke andre netvaerks-adgangskontroller (NAC) fra et enkelt instrumentbraet-interface.

For alle, som kører flere VPNs, der kraever individuelle indstillinger, tilbyder NCP SEM Systemet forskellig administrativ adgang til at se logs over adgang og aktiviteter for at lette administrationen. For eksempel en global virksomhed, som kører 20 forskellige VPNs for forskellige afdelinger, eller en IT-udbyder, som kører 100 VPNs for klienter, har mulighed for at administrere dem enkeltvis med deres egen administrator og som et hele under en overadministrator. Alle logmeddelelser går til den relevante netvaerksadministrator og er usynlige for andre. Administratoren kan overvåge trafik og kapacitet på alle komponenter i hvert netvaerk, alt sammen på en enkelt computerskaerm. I begge de to eksempler behøver hver virksomhed kun at køre et master-VPN med 20 eller 100 forskellige netvaerks sikkerhedsfordele, men med blot et enkelts administrationsopgaver.

NCP SEM Systemet forenkler et Linux-baseret hybrid-VPN yderligere ved at strømline klientopdateringer og plug-in administration. Alt styres centralt af en enkelt administrator eller som en rutinemaessig, automatiseret proces. Konfiguration og softwareopdateringer kan udføres via en LAN-forbindelse, uden at der kraeves en VPN-tunnel. Desuden kan opdaterede regelsaet bestemmes ud fra den type netvaerksforbindelse et udstyr p.t. er forbundet til, hvorved der undgås "båndbredde- monpolisering" og kostbare forbrugsafgifter på trådløse data. NCP SEM Systemet kan desuden "kropsvisitere" alt udstyr, som forsøger at oprette en VPN-forbindelse, for at afsløre om noget tredjeparts sikkerhedssoftware mangler eller er foraeldet. Brugeren af slutudstyret vil da blive advaret for at kunne traeffe passende forholdsregler.

SEM Systemet er kompatibelt med SUSE-, RedHat- og Debian Linux-systemer . Komplette tekniske specifikationer og egenskaber kan ses på selskabets website http://tinyurl.com/dg6y2j.

For yderligere information om NCP besøg venligst selskabet blog, VPN Haus(http://vpnhaus.wordpress.com/) eller følg den på Twitter på http://twitter.com/vpnhaus.or eller følg PR-direktør Juergen Hoenig på http://twitter.com/JuergenVPN.

Om NCP engineering GmbH

Med hovedkvarter i Nürnberg, Tyskland, hjaelper NCP engineering IT- netvaerksadministratorer med at sikre datatransmission i offentlige netvaerk og på internettet. Organisationer, som anvender fjernadgang, mobil computing, telearbejde og e-handel på verdensbasis, stoler på NCP hvad angår sikker kommunikationsteknologi herunder løsninger inden for fjernadgang, IP-Routing, VPN og firewalls, identitets- og adgangsstyring (IAM) samt netvaerks-adgangskontrol (NAC). Selskabet bestraeber sig på at undgå, at kunderne bliver fastlåst hos leverandøren gennem regelmaessige test af kompatibilitet, fuld integration med PKI- infrastrukturer samt support af to-faktor autenticitet på slutudstyr. NCP betjener kunder i Nordamerika gennem et netvaerk af teknologi, videreforhandlere og mervaerdiforhandlere(VAR) samt produktionspartnere (OEM), herunder WatchGuard, Lancom og Astaro.

For yderligere information gå til:

http://www.ncp-e.com/en/solutions/vpn-products/secure-enterprise-solution /secure-enterprise-management.html.

(På grund af laengden af denne URL kan det vaere nødvendigt at kopiere/indsaette linket i browserens adressefelt. Fjern evt. mellemrum)

Pressekontakt:

NCP engineering GmbH