Nokia køber licensen til Quickoffice (R) til sin Serie 60-platform

10 Okt, 2005, 10:00 BST fra Quickoffice, Inc.

DALLAS, October 10 /PRNewswire/ --

- Quickoffice bliver en del af Serie 60-platformen, hvormed alle Serie 60-baserede Smartphones får Microsoft(R) Office-funktioner

Quickoffice, Inc., offentliggjorde i dag en licensaftale med Nokia, der vil inkludere Quickoffice -- den prisbelønnede Serie 60-softwarepakke -- i alle Serie 60-platformens telefoner, hvilket giver brugerne af Serie 60-platformens Smartphones let og hurtig adgang til deres filer i Microsoft(R)Word, Excel og PowerPoint.

Nokias Serie 60-platform er verdens førende platform for Smartphones og anvendes af flere af de førende producenter af mobiltelefoner verden over. Kombinationen af Serie 60-telefonernes funktionalitet og Quickoffice giver erhvervsfolket verden over mulighed for at åbne, se, redigere og endda udskrive Office-dokumenter såsom kontrakter, forretningsplaner og salgspraesentationer direkte fra deres Serie 60-Smartphones.

"Vort mål er at levere den mest innovative software til brugerne af Smartphones, som en del af vores platformstilbud," siger Matti Vanska, chef for salg og marketing af mobile softwareprodukter, Nokia. "Med sin førende position og innovative løsninger opfylder Quickoffice disse kriterier."

"Efter et langvarigt medlemskab af Nokia Forum PRO, har det taette samarbejde vaeret en fornøjelse, og det glaeder os, at Nokia nu har valgt at laegge Quickoffice ind på deres Serie 60-platform," siger Barry Cottle, administrerende direktør i Quickoffice, Inc. "Som et globalt førende softwareprodukt til mobilløsninger for erhvervsfolk, er Quickoffice et fremragende supplement til Serie 60-platformen, idet den opfylder erhvervsfolkets behov."

Det meget prisbelønnede Quickoffice Premier (TM) er virksomhedens flagskib inden for softwareprodukter til Smartphones. Det er den førende baerbare IT-løsning til brugere af mobile enheder, og programmet understøtter Microsoft(R) Office-formatterede filer. Med sin unikke, indbyggede teknologi anvender Quickoffice Premier den kommende generations mobilproduktivitet, hvilket giver brugerne mulighed for at se, redigere, udskrive og endda praesentere deres dokumenter direkte fra deres Smartphones. Softwarepakkens design giver endvidere slutbrugeren mulighed for at tilføje nye, vaerdiskabende programmer, som imødekommer markedets fremtidige behov.

Serie 60-platformen, der er bygget op omkring Symbian OS, er verdens førende platform til Smartphones, og den har millioner af enheder på markedet parat til at anvende avancerede mobilprogrammer. Den er licenseret til nogle af de største producenter af mobiltelefoner, herunder Lenovo, LG Electronics, Nokia, Panasonic, Samsung og Siemens. Serie 60-platformens fleksibilitet giver mulighed for flere spaendende hardwareløsninger og softwarekonfigurationer. Et bevis herfor er de mange Serie 60-baserede telefoner, som i øjeblikket er i brug. Med sin prisbelønnede brugerflade, omfattende support inden for nye mobiltjenester og innovative løsningspotentiale, giver Serie 60-platformen en åben og skalerbar erhvervsmulighed til mobile operatører og tredjepartsproducenter. Mere information om Serie 60 findes på http://www.series60.com .

Om Quickoffice

Quickoffice er verdens førende leverandør af mobile softwarepakker til Smartphones, som giver brugerne mulighed for at åbne, se og redigere deres Microsoft Office-dokumenter med fuld dataintegritet. Firmaets flagskibsprodukt, Quickoffice Premier, vinder stadig priser og lige stor anerkendelse blandt både erhvervslivets analytikere, medierne og brugerne. Quickoffice er grundigt testet efter de strenge kvalitetsstandarder , der benyttes af førende producenter af mobiltelefoner, og distribueres gennem de store udbydere af mobiltelefoni som Vodafone(R), Orange(R), China Mobile(R), Cingular(R) og mange andre. Quickoffice er fuldt oversat til 36 sprog og distribueres på verdensplan som en integreret løsning i en maengde Smartphones. Quickoffice har vaeret den mest solgte softwarepakke til mobiltelefoner siden den kom på markedet. Quickoffice er privat ejet med hovedkontor Dallas, Texas.

Yderligere oplysninger findes på: http://www.quickoffice.com

Quickoffice er et varemaerke tilhørende Quickoffice, Inc. Alle andre varemaerker tilhører deres respektive ejere.

Websted: http://www.quickoffice.com

KILDE Quickoffice, Inc.