Norge tager fat på ventetider med UK-produceret software til sundhedshjaelpetjeneste

23 Jul, 2007, 09:30 BST fra Clinical Solutions

BASINGSTOKE, England, July 23 /PRNewswire/ -- Clinical Solutions, en ledende udbyder af softwareløsninger til det sundhedsfaglige område i UK, er blevet udvalgt til at levere softwaren til Norges Norsk Helse telefon 24 (NHT24) service.

Softwaren til klinisk beslutningsstøtte og call center-styring vil gøre medarbejderne i NHT24 i stand til at tilbyde kunderne en 24-timers klinisk patientsorteringsservice, hvor end de befinder sig i verden, samt give information i forbindelse med akutte medicinske tilstande.

NHT24 er en privat virksomhed, der er etableret med henblik på at levere en landsdaekkende telefonisk hjaelpetjeneste, der giver råd om sundhed samt støtte til dens medlemmer i alle de skandinaviske lande. Den nye tjeneste blev lanceret den 19. juni 2007.

Jan Einer Vaage, administrerende direktør i NHT24, forklarer: "Tjenesten vil udgøre en ny og vaerdifuld ressource for vores medlemmer ved at levere en 24-timers sundhedsstøtte og -rådgivning, hvor end de befinder sig. Vi har valgt Clinical Solutions ud fra deres resultatliste i UK, deres forståelse for vores behov samt deres fremadrettede tankegang."

Richard Craven, salgs- og marketingsdirektør i Clinical Solutions, tilføjer: "Vi er begejstrede over udvidelsen af vores kundebase til Skandinavien og dens private sundhedsvaesen. Vi anser dette som vaerende det ideelle giftermål mellem en ledende teknologiudbyder og NHT24, som er innovatører inden for ydelsen af avanceret sundhedsservice til Norge og Skandinavien."

Om Clinical Solutions

Clinical Solutions er en ledende udbyder af fleksibel beslutningsstøtte og kliniske softwareløsninger til sundhedsindustrien, der hjaelper fagfolk inden for sundhedsområdet med at vurdere en patients symptomer på en sikker og konsekvent måde samt med at anvise dem den mest egnede form for pleje. Dette resulterer i en mere effektiv styring af ressourcer og letter presset på akutte og primaere sundhedstjenester. Denne software er beregnet til brug i både call center-miljøer samt i direkte møder med patienter.

Virksomheden tilbyder også løsninger til videnstyring og sagsstyring, der bruges til styring af langvarige tilstande. Med hver implementering leverer Clinical Solutions projektstyring, IT-rådgivning og individuelle løsninger samt traening og 24/7-støtte. Clinical Solutions har kontorer i UK, USA og Australien. Dens kunder indbefatter: NHS Direct i England og Wales; NHS 24 i Skotland samt mange walk-in centre i hele England, såvel som kunder i Portugal, Norge, Australien og New Zealand.

Klik ind på www.csdss.com for yderligere oplysninger.

Kontakt følgende for yderligere oplysninger: Helen Stevens, Tlf: +44-(0)1454-203-595, E-mail: helen.stevens@berkeleypr.co.uk

KILDE Clinical Solutions