Northern Trust udnaevnt af AP4 med mandat til forvaltning af US$18 milliarder

26 Sep, 2005, 10:00 BST fra Northern Trust Corporation

LONDON, September 26 /PRNewswire/ -- Den førende udbyder af global investerings-/kapitalforvaltning, Northern Trust er blevet valgt af svenske AP4 (Fjärde Allmänna Pensionsfonden), en af fire 'buffer' fonde i det svenske pensionssystem, som den globale eneforvalter af ca. US$18 milliarder (SEK 138 milliarder) af AP4's både indenlandske og udenlandske aktiver. Northern Trust kommer til at stå for forvaltning og andre relaterede ydelser for AP4.

Agneta Wilhelmson Karemar, Director of Administration hos AP4, udtaler, "I samarbejde med forvaltningsrådgiverne, Thomas Murray, gennemførte vi en omfattende vurdering af globale forvaltere og lokale banker på markedet og vi mener at vi i Northern Trust har fundet en partner på lang sigt. Northern Trust har en dybde og tilbyder en servicekvalitet, og vi mener at de vil kunne hjaelpe os med at nå vores mål i forbindelse med forbedret driftseffektivitet på tvaers af hele vores globale portefølje."

"At blive valgt af AP4 er en maegtig godkendelse af os og endnu en vaesentlig og spaendende sejr for Northern Trust på det svenske marked. Takket vaere Northern Trust's etablerede kvalifikationer og dokumenterede resultater både på verdensplan og isaer i Sverige, er vi i stand til at tilbyde en yderst konkurrencedygtig service til AP4," udtaler Anne-Lise Winge, salgschef for EMEA inden for Northern Trust gruppe for serviceydelser for aktiver. "Den nordiske region er Northern Trusts hovedfokus, og det er en del af vores langtidsstrategi at forsaette med at opbygge forhold til flere svenske institutioner og yderligere øge vores tilstedevaerelse i regionen."

Om Northern Trust

Northern Trust Corporation (Nasdaq: NTRS) er en førende udbyder af investerings-/kapital- og fondsforvaltning, formue og bankløsninger for selskaber, institutioner og velhavende individer over hele verden. Northern Trust, som er et holdingselskab af flere banker med hovedkontor i Chicago, har et voksende netvaerk af 84 kontorer i 18 amerikanske stater, samt 11 internationale kontorer. Den 30. juni 2005 havde Northern Trust aktiver i forvaltning til en vaerdi af US$2,7 trillioner og aktiver under investeringsstyring til en vaerdi af US$590 milliarder. Northern Trust, som blev grundlagt i 1889, har opnået anerkendelse som branchens leder mht. at kombinere 'high-touch' service og ekspertise med innoverende produkter og teknologi. For yderligere oplysninger, besøg http://www.northerntrust.com .

Webside: http://www.northerntrust.com

KILDE Northern Trust Corporation