Norton Rose lancerer Nordic Group

09 Nov, 2011, 09:00 GMT fra Norton Rose LLP

LONDON, November 9, 2011 /PRNewswire/ --

Det internationale advokatfirma Norton Rose Group har i dag lanceret en intern gruppe til at bistå virksomheden med en mere målrettet indsats over for erhvervslivet på det nordiske marked. Anført af den London-baserede partner Tomas Gärdfors, vil gruppen målrettet bygge videre på det arbejde, Norton Rose Group har påtaget sig i regionen, og hvor man har været aktiv i mere end et århundrede.

Gennem de senere år, har der været en konstant udvikling i udgående investeringer fra de nordiske lande til vækstøkonomier, såsom Canada, Afrika og Australien; de samme regioner, hvor Norton Rose Group har opnået en betydelig ekspansion gennem store fusioner i løbet af de sidste to år.

Norton Rose Group har opbygget stor kompetence med arbejde på fremtrædende forretningsaftaler med organisationer fra Norge, Danmark, Finland, Sverige og Island, især inden for energi- og minesektoren. De seneste aftaler omfatter rådgivning omkring transaktioner vedrørende to af de største vindmølleparker i Sverige, og en række af de seneste transaktioner inden for minesektoren i Sverige og Finland. Norton Rose Group har ligeledes været stærkt engageret i den islandske finansielle krise siden 2008.  De svensk baserede virksomheder Stena, SAS og energigiganten Vattenfall har også været kunder i vores praksis gennem mange år.

Nordic Group har til formål, at forbedre koordinationen af denne indsats og skabe en større grad af vidensdeling inden for den bredere praksis.

Tomas Gärdfors, partner hos Norton Rose LLP, udtalte:

"Det er ingen hemmelighed, at de nordiske økonomier er blandt de stærkeste i Europa. Vores forståelse for regionen, sammen med vores egen voksende globale indvolvering betød, at vi har været i stand til at spille vores rolle i denne hurtigt stigende strøm af handel mellem de nordiske lande og internationale vækstøkonomier.

"Indtil nu, er det meste af vores arbejde i norden blevet udført forholdsvis opportunistisk. Hermed menes, at vi har været i stand til at udvikle et fremstående ry som et af de mest aktive internationale advokatfirmaer i regionen, men denne fremgangsmåde kan kun tage dig til et vist niveau. Etableringen af denne interne Nordic Group kan hjælpe os med, at komme videre til det næste niveau.

"Gruppen vil hjælpe os med at koordinere det arbejde, som vi skal udføre på det nordiske marked fra vores kontorer over hele verden. Fra starten af 2012 vil Norton Rose Group have 43 internationale kontorer og over 2.900 advokater. Det er en stor opgave effektivt at samle nordisk ekspertise i en praksis af denne størrelse , noget vi ikke har prøvet før. Men vi har påtaget os at videreudvikle vores service i regionen, og ved samlet at trække på vores kompetencer på en samordnet og målrettet måde, tager vi et vigtigt skridt henimod opnåelsen af dette mål."

KILDE Norton Rose LLP