Ny PLAYSTATION(R)3-model, der tager feriesaesonen med storm

05 Okt, 2007, 17:30 BST fra Sony Computer Entertainment Europe Ltd

LONDON, October 5 /PRNewswire/ --

- Hardware med aggressiv prisfastsaetning og et fantastisk udvalg af software udgør en uovertruffen kombination.

- Ny 40GB PS3 til 399 EUR

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) offentliggjorde i dag detaljerede oplysninger om deres spaendende nye PLAYSTATION(R)3-model (PS3(TM)), der bliver lanceret i alle SCEE's områder den 10. oktober 2007 til en meget favorable pris på 399 EUR.

Den nye PS3 giver en utrolig tiltalende indgang til verdenen inden for High Definition gaming og underholdning i feriesaesonen og bringer dermed den naeste generation af interaktiv hjemmeunderholdning hjem til folk overalt i Europa, Mellemøsten, Afrika og Australien.

Ud over et konstant voksende sortiment af PS3-titler (man vil i alt kunne købe 65 titler i alle genrer til jul) vil den nye PS3 vaere udstyret med en 40GB HDD og indeholder alle de funktioner, der er af afgørende betydning for en High Definition-underholdning; den naeste generation af aegte gameplay, forbløffende High Defintion Blu-ray Disc(TM)-film, trådløs SIXAXIS(TM )-controller, Wi-Fi og HDMI-forbindelse, alt sammen drevet af Cell Broadband Engine(TM), det digitale hjerte af PS3.

Ligsom hos 60GB PS3 indeholder den ny PS3 firmware, der kan opgraderes og give mulighed for at tilføje nye funktioner samt funktionalitet til systemet, efterhånden som tiden går. For eksempel gjorde en ny firmware-opdatering PS3 i stand til at opkonvertere DVD'ere, der afspilles på systemet, til fuld 1080P High Definition.

Lanceringen af den nye PS3 er blevet besluttet på baggrund af brugertilbagemeldinger fra tusinder af eksisterende PS3-ejere såvel som undersøgelser af fremtidige potentielle PS3-ejere. Den nye model indeholder to USB 2.0-porte i stedet for fire og har ikke laengere en port til multihukommelseskort.

Den nye model er ikke laengere bagudkompatibel med PlayStation(R)2-titler , hvilket både afspejler den reducerede betydning, der gives til denne funktion blandt senere købere af PS3, såvel som tilgaengeligheden af et bredere udvalg af titler, der er specifikke for PS3 (i alt 65 titler i alle genrer til jul).

Den ekstisterende startpakke(i), der indeholder en 60GB PS3 med omfattende bagudkompabilitet, en ekstra trådløs SIXAXIS-controller og to første titler, vil vaere reduceret i pris til 499 EUR. 60 GB-modellen vil vaere til salg, så laenge den haves på lager og udgør en fantastisk vaerdi for den ivrige gamer, der ønsker at opgradere til PS3'ens High Definition-egenskaber.

"Lanceringen af den nye PS3 er blevet resultatet af en omfattende undersøgelse af behovene inden for underholdning og praeferencerne hos den naeste generation af PS3-ejere", sagde David Reeves, direktør for SCEE. "Det har givet os mulighed for at levere et saerdeles avanceret, og dog ufatteligt overkommeligt High Definition gaming- og underholdningssystem, der er udformet til behovene hos den naeste generation af europaeiske PS3-ejere. PS3 har altid vaeret yndlingsapparatet hos den kvalitetsbevidste gamer og underholdningsforbruger, og den nye PS3 er mere end nogensinde før det perfekte High Definition-underholdningssystem.

(i)I UK og Irland vil startpakken vaere udskiftet med en separat butikspromotion af 60GB PS3.

Specifikation for PLAYSTATION(R)3 40GB

Produktnavn                 PLAYSTATION(R)3
    CPU                         Cell Broadband Engine(TM) Processor
    GPU                         RSX(TM)
    Lyd                         Dolby 5.1ch, DTS 5.1ch , LPCM 7.1ch, AAC,
                                andre (a) (b)
    Hukommelse                  256MB XDR Main RAM, 256MB GDDR3 VRAM
    HDD           2.5" Seriel ATA                    40GB
    I/O           USB 2.0                             x2
    Ethernet kommunikation          x1 (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T)
                  IEEE 802.11 b/g                  Medfølger
                  Bluetooth 2.0                    Medfølger
                  (EDR)
    Trådløs controller                             Medfølger
    (Bluetooth)
    AV Output     Skaermstørrelse           480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
                  HDMI OUT                          x1 (c)
                  AV MULTI OUT                        x1
                  DIGITAL OUT                         x1
                  (OPTISK)
    BD/DVD/CD     Maks. laesning   BD 2x (BD-ROM)
    Drev          Hastighed
                                  DVD 8x (DVD-ROM)
    (Kun laesbar)
                                  CD 24x (CD-ROM)
    Mål                           Ca. 325mm (B) x 98mm (H) x 274mm
                                  (D)
    Vaegt                         Ca. 5 kg

(a) En enhed, der er kompatibel med Linear PCM 7.1 Ch., er påkraevet til udsendelsen af 7.1 Ch. audio, understøttet af Dolby TrueHD eller et lignende format, fra HDMI OUT-stikforbindelse.

(b) Dette system understøtter ikke output fra DTS-HD 7.1 Ch. DTS-HD 7.1 Ch. audio udsendes fra en kanal på 5.1 eller lavere.

(c) "Deep Color" og "x.v.Color (xvYCC)" defineret af HDMI ver1.3a understøttes.

Billeder af den nye PS3 er tilgaengelige på SCEE's virtuelle pressekontor på http://www.scee.presscentre.com

Om Sony Computer Entertainment Europe Ltd.

Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), med base i London, er ansvarlig for deres distribution, marketing og salg af PLAYSTATION(R)3, PlayStation(R)2 og PSP(TM) (PlayStation(R)Portable)-software og -hardware I 102 områder i hele Europa, Mellemøsten, Afrika og Oceanien. SCEE udvikler, udgiver, markedsfører og distribuerer også underholdningssoftware til disse formater og styrer licensprogrammer for tredjeparter til formaterne i disse områder.

Siden lanceringen af PLAYSTATION 3 i Europa den 23 marts 2007 og i slutningen af marts 2007 er over 1,6 millioner enheder blevet fremsendt overalt i SCEE-områderne, over 5,5 millioner globalt. Mellem dens europaeiske debut den 24. november 2000 og slutningen af marts 2007 er over 44 millioner PlayStation 2-konsoller blevet fremsendt overalt i SCEE-områderne, over 117 millioner i hele verden, hvilket gør den til et af de mest succesrige elektroniske forbrugerprodukter i historien. Mellem dens europaeiske debut den 1. september 2005 og slutningen af marts 2007, er over 8 millioner PSP-systemer blevet fremsendt overalt i SCEE-områderne, med over 25 millioner fremsendt i hele verden siden den japanske lancering i december 2004.

Der kan findes yderligere oplysninger om PlayStation-produkter på http://www.playstation.com eller ved at besøge det virtuelle pressekontor på http://www.scee.presscentre.com.

PLAYSTATION, PlayStation og PlayStation-logoet er registrerede varemaerker tilhørende Sony Computer Entertainment Inc. PS3, SIXAXIS og PSP er varemaerker tilhørende Sony Computer Entertainment Inc. "Dolby" er et varemaerke tilhørende Dolby Laboratories. "DTS" er et varemaerke tilhørende Digital Theatre Systems, Inc. "HDMI" er et varemaerke tilhørende HDMI Licensing LLC. "Blu-ray Disc" er et varemaerke. "Bluetooth" er et varemaerke tilhørende Bluetooth SIG, Inc. Alle andre varemaerker tilhører deres respektive ejere.

(c)2007 Sony Computer Entertainment Inc. Alle rettigheder reserveret. Design og specifikationer er genstand for aendringer uden varsel.

KILDE Sony Computer Entertainment Europe Ltd