Ny website Bygeradar.dk viser reelle billeder af regn- og snemaengder

19 Jan, 2009, 08:00 GMT fra Vaderradar.se

GÖTEBORG, January 19 /PRNewswire/ -- De reelle og forventede regn- og snemaengder for de naestkommende dage kan ses live på den nye website http://www.bygeradar.dk . De reelle nedbørsbilleder daekker hele Skandinavien ved hjaelp af en radarteknik. Den nye website viser de mest nøjagtige detaljer nogensinde over regn- og snemaengder med en effektiv zoom-funktion på gadeniveau.

I andre lande er visningen af den reelle regnmaengde utroligt populaer. Det at vide nøjagtigt, hvornår det vil begynde at regne eller sne i dag, er ideelt, når du planlaegger dine udendørs aktiviteter. "Hvis websiten fortaeller mig, at det vil regne om 2 timer, kan jeg tilpasse mine planer til at vaere indendørs eller vaelge at tage bussen i stedet for cyklen eller sørge for at medbringe en paraply", siger Coen Deij fra Väderradar Skandinavien AB.

Billederne praesenteres i real time uden forsinkelse. "Vores besøgende ønsker at vide, hvor det lige nu regner eller sner, og de ønsker disse vejroplysninger med det samme. Desuden kan man på websiten se, hvor det regner og sner om 2 timer", siger Deij.

"Det at forudsige vejret har vist sig at vaere en sand udfordring, og folk stoler ikke laengere på meteorologernes vejrudsigter. Vi udviklede saerlige vaerktøjer og indretninger, så folk kan komme med deres egen vejrudsigt, hvis de ønsker det", siger Deij.

De reelle vejrbilleder sammen med zoom-funktionen på gadeniveau gør www.bygeradar.dk virkelig unik på det skandinaviske net og giver dermed folk det, de ønsker at vide: vil det regne eller ej og praecis hvor, og på den måde er folk bedre forberedte, når de går ud.

Websiten fås også i en mobil udgave. Desuden udvikles der saerlige indretninger til iGoogle, Vista, iPhone, Android med mere, og disse kan downloades gratis.

KILDE Vaderradar.se