Nyt vinterkatalog fra DB Autozug: Rejs fra Danmark via Hamborg ned til vintersportsstederne i Alperne og til Sydeuropa

01 Aug, 2011, 15:07 BST fra DB AutoZug GmbH

DORTMUND, Tyskland, August 1, 2011 /PRNewswire/ --

Booking starter den 1. august 2011  -  Book din jule- og påskeferie nu  -  Behagelig og køfri start på ferien (inkl. biltransport)  -  Nu også med vinterforbindelse til Alessandria i Piemonte

Hvis du har planer om at tage på skiferie i Alperne eller rejse til Sydeuropa i den kommende vintersæson, skulle du måske tænke på at booke rejsen allerede nu. Det nye DB Autozug-vinterkatalog (for biltogsrejser) inkl. alle køreplaner, priser og praktiske rejseinformationer ligger nemlig nu klar til download på http://www.dbautozug.dk og http://www.dsbrejsebureau.dk Med
DB Autozug fra Hamborg kan rejsende fra Danmark bekvemt tag ned sydpå med egen bil. Kataloget gælder for rejser fra november 2011 til medio april 2012, og togrejsen kan bookes fra den 1. august kl. 10.

Med den nye vinterkøreplan tager DB Autozug-passager fra Danmark biltoget fra Hamborg til nogle af de mest populære vintersportssteder i Alperne, enten via DB Autozug-destinationen München til Sydtyskland eller via Lörrach i Schweiz. Via DB Autozug-destinationerne Innsbruck og Schwarzach-St. Veit kører togene direkte til de østrigske skiparadiser. Desuden venter italienske destinationer som Trieste, Bolzano, Verona og - som nyt rejsemål -  Alessandria i Piermonte på at byde danske vinterturister velkommen. Piemonte blev især kendt som vintersportssted efter Olympiaden i 2006. Olympiadebjerget i Torino med skistedet Sestriere ligger kun to timers kørsel fra Alessandria. Rejsende fra Skandinavien kan også tage biltoget fra Hamborg til Narbonne i Sydfrankrig.

"Vi anbefaler, at folk booker deres rejse med DB Autozug allerede nu, hvis de har planer om at holde ferie omkring jul, nytår og påske, da efterspørgslen på disse tidspunkter normalt er meget stor", siger marketingchef for DB Autozug, Gerhard Großer. "Det vil bidrage til at gøre rejsen sydpå mere afslappet."

På grund af den store efterspørgsel vil det populære tilbud "Autozug-Spezial" fortsat kunne bookes. Indenfor Tyskland, f.eks. fra Hamborg til München eller Lörrach, koster biltransporten inkl. en person i liggevogn min. 99 euro (753 kr.), på internationale ruter, f.eks. fra Hamborg til Alessandria, min. 149 euro (1133 kr.) pr. tur og så længe "lager" haves. Alle yderligere passagerer betaler 60 euro (447 kr.). "Autozug-Spezial"-tilbuddet kan bookes op til en uge inden afrejsen.

Alle køreplaner, priser og nyttige rejseinformationer er indeholdt i det nye katalog, der udkommer sidst i juli og vil være at finde i DSB´s kundecentre. Information og booking hos Deutsche Bahn i Skandinavien på telefon 33 36 06 60, hos DSB´s kundecentre på telefon 70 13 14 15 eller på http://www.dbautozug.dk og http://www.dsbrejsebureau.dk .

Kerstin Adami, DB AutoZug GmbH, Tel. +49(0)231-729-3330, Fax +49(0)231-729-3333, kerstin.adami@deutschebahn.com, http://www.deutschebahn.com/presse

KILDE DB AutoZug GmbH