Offentliggørelsen af Corel(R) Painter(TM) IX!!

23 Sep, 2004, 11:43 BST fra Corel UK Ltd

LONDON, September 23 /PRNewswire/ --

- Erhvervsmaessige designere, fotografer og professionelle kunstnere Opdag det absolut mest produktive Natural-Media(R) male- og illustrationsprogram NOGENSINDE!

Corel bekendtgjorde i dag at Corel(R) Painter(TM) IX, verdens mest produktive Natural-Media(R) male- og illustrationssoftware, nu kan forudbestilles. Corel Painter IX, der kommer på gaden i oktober, giver erhvervsmaessige designere, fotografer og professionelle kunstnere mulighed for at bruge deres naturlige talenter og tekniker til at skabe de utroligste kunstvaerker.

Corel Painter IX er et yderst sofistikeret male- og illustrationsprogram, der er designet til at fange de komplicerede nuancer fra de traditionelle kunstvaerktøjer og samtidigt drage fordel af de helt utrolige muligheder, der ligger i det digitale medie. Det er et must-have software for kreative professionelle, hvad enten de arbejder indenfor film, udvikling af spil, erhvervsmaessigt design, illustration, fotografi eller kunst.

"Professionelle brugere fortaeller os igen og igen - der er helt enkelt intet andet program som Corel Painter. Painter er det eneste program med funktioner og alsidighed nok til at de kan skabe de mestervaerker, som de bygger deres anseelse på", sagde Nick Davies, direktør for Corel Grafik.

"Corel Painter IX har sat en ny standard for ydeevnen ved at introducere vaerktøjer, der omdefinerer den digitale kunstform. Kreative professionelle, der arbejder enten traditionelt eller digitalt, bør alvorligt overveje de fordele som Corel Painter IX kan tilbyde til både deres kreativitet og arbejde", fortsaetter Davies.

Professionelle kunder omtaler Corel Painter positivt

"Da jeg udelukkende arbejdede med Painter hos Disney i de 8 måneder inden jeg begyndte den grafiske instruktion af Bambi And The Great Prince, kendte jeg dets muligheder. Jeg havde mulighed for at vise, at et smukt 'traditionelt' maleri kunne udføres digitalt - i saerdeleshed af Bambi, der var utrolig svaer, uanset mediet. Painter fjernede helt den digitale forbandelse ved at emulere maling, strøg, tekstur og atmosfaere på en følsom måde, der ikke ville have vaeret mulig med blot Photoshop. Vi kunne simpelthen ikke skabe sådan et stort kunstvaerk for denne produktion, der minder om den originale film, uden det!" sagde Carol Kieffer Police, grafisk instruktør, Walt Disney Company.

"Corel Painter IX giver fotografer mulighed for at tilbyde deres kunder unikke, malede mastervaerker, der er skabt fra fotografier. For de fotografer, der allerede bruger Painter, gør fordelene af den nye Quick Clone funktion opgraderingen absolut essentiel. Jeg er glad for den måde som de nye Artists' Oils fungerer på, naesten fuldstaendig som mine traditionelle farver og pensler. Og jeg er forbløffet over den måde, som de familiaere pensler nu fungerer på - de er alle så fyldige, hastigheden er utrolig og der er så mange variationer og valg at man kan male alt muligt. Det har altid vaeret sjovt at arbejde med Painter, og Painter IX er ikke blot ren fornøjelse, det er også profitabelt", sagde Helen Yancy, tidligere administrerende direktør og bestyrelsesformand for Professional Photographers of America (PPA).

"Det er min erfaring med Painter IX, at det er hurtigere, mere effektivt og skaber mere realistiske resultater end noget andet malesoftware. Snap-to-path placerer Painter IX i en professionel illustrerings-kategori, hvor de andre softwarepakker har svaert ved at følge med. Kombinationen af vaerktøjer og muligheden for at brugerdefinere udvider mit arbejde, uden sidestykke", sagde Christopher Welch, Senior designer, DaimlerChrysler Corporation.

Corel Painter IX tager digital kunst til det naeste niveau

Ydeevne og produktivitet

- Forbedret hastighed - dette er den hurtigste version af Corel Painter til dags dato. Nogle pensler fungerer op til 10 gange hurtigere og de fleste pensler er gennemsnitligt dobbelt så hurtige.

- Nyt Velkommen display - takket vaeret det nye Corel Painter IX Velkommen display har det aldrig vaeret lettere at komme i gang med et job. Displayet åbner ved programstart med adgang til et Corel Painter Master galleri, lynda.com traening, penselsporing og mere.

- Ny og forbedret kontrolfunktion for pensler og paletter - med lettere adgang til alle penselindstillinger og -justeringer kan brugeren nu aendre penselindstillinger og -variabler hurtigt ved at flytte skydere - uden at arbejdet afbrydes.

- Ny kontrolfunktion for billeder-per-sekund - animatorer kan nu teste billedhastigheden direkte i Corel Painter. Med den nye kontrolfunktion for billeder-per-sekund kan billedhastigheden indstilles og vises indenfor et område fra 1 til 40 billeder per sekund.

- Nye definerbare genvejstaster - Corel Painter kan nu tilbyde kreative professionelle et enestående niveau af kontrol over deres arbejde ved at aktivere en fuldstaendig definering af genvejstasterne.

Kreativitet

- New Artists' Oils Painting systemet - dette nye malesystem er en milepael i udviklingen af digital kunst med et nyt niveau af realisme indenfor digital maling, og det laver oliefarver der i sandhed opfører sig som det traditionelle medie. De blandes, forenes og føles 'organiske'. Artists' Oils aendrer fuldstaendig tidligere opfattelser af, hvad der er muligt indenfor den digitale verden.

- Ny Snap-to-Path Painting - når brugere skal male eller tegne en perfekt kurve eller form er Snap-to-Path Painting en rigtig tidsbesparer. Snap-to-Path Painting gør det muligt at styre et penselstrøg langs en vektorbane eller -form og det giver en distinkt lavet-med-hånden Painter virkning.

- Forbedret Digital Watercolor - Digital Watercolor er blevet vaesentligt forbedret i Corel Painter IX. Malingen forbliver våd mellem sessionerne, der gør det muligt for kunstneren at starte en session hvor den sidste endte. Digital Watercolor emulerer den traditionelle oplevelse med at male med vandfarver mere realistisk end nogensinde før.

- Ny Quick Clone - Quick Clone er ideel for fotografer fordi funktionen gør det så let at transformere et foto om til et maleri. Denne nye funktion øger hastigheden under arbejde med billed-kloning ved at reducere fem komplicerede trin om til et enkelt klik.

Kompatibilitet

- Forbedret understøttelse af Adobe(R) Photoshop(R)- det er nu lettere end nogensinde før at skifte mellem Adobe Photoshop og Corel Painter. Filer, der er gemt i Adobe Photoshop (PSD) filformat, åbner nu i Corel Painter med bibeholdte lagmasker, alfakanaler og lagindstillinger (laggrupper). Der kan tilføjes nye lag ovenpå de valgte lag, lag med forskellige sammenfletningsmodes kan skjules, og det er nu muligt at skjule eller vise mange lag ved at klikke eller traekke.

- Forbedret understøttelse af Wacom(R) - Corel Painter IX understøtter Wacom's nyeste digitalpen - Wacom Intuos(R)3 - samt hele linjen af Wacom digitizers. Wacom Intuos3 har touch strips (berøringspaneler), der kan konfigureres så de styrer penselstørrelse, zoomning og mange andre funktioner, og dermed eliminere behovet for et tastatur.

- Forbedret Color Management - med understøttelse af industri-standard ICC4.0 profiler muliggør Corel Painter IX Color Management tilpasning af farver mellem displayet og trykte farver.

Indlaering

- Med bedre hjaelpefiler, en gennemrevideret brugervejledning, materiale til selvstudie fra førende grafiske professionelle, gratis traeningsvideoer fra lynda.com og et akademisk kursus designet specifikt for laerere - er det lettere end nogensinde før at komme i gang med Corel Painter IX!

Produktivt software, traening og indhold, alt i en boks.

Corel Painter IX indeholder de følgende komponenter: Corel Painter IX, både Mac(R) og Windows(R) versioner, biblioteker med unikke radienter, dyser, mønstre, papirteksturer og pensler, deriblandt den nye Artists' Oils penselkategori, håndbog for Corel Painter IX, inklusiv materiale for selvstudium skrevet af kreative professionelle, brugervejledning (PDF) i elektronisk format og gratis videotraening fra lynda.com.

Pris og udbud

Den engelsksprogede version af Corel Painter IX kan nu forudbestilles fra www.corel.co.uk (vaelg Corel partners). Den anbefalede udsalgspris for Corel Painter IX er DKK 2860 for den fulde version, DKK 1127 for en opgradering og DKK 639 for uddannelsesudgaven (uden moms).

Der vil kunne fås en fransk, italiensk og en tysk sprogversion af Painter IX fra begyndelsen af 2005.

Om Corel Corporation

Corel leverer nyskabende software og servicer, der hjaelper millioner af kunder over hele verden med at øge deres produktivitet. Virksomheden, der blev oprette i 1985, er bedst kendt for sine førende grafiske og kontormaessige produktivitetsløsninger, deriblandt CorelDRAW(R), Corel(R) Painter(TM) og WordPerfect(R). Corel har kontorer rundt i hele verden, med hovedsaede i Ottawa, Canada. For yderligere oplysninger, besøg venligst www.corel.com.

(c) 2004 Corel Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Corel, Painter, Natural-Media, CorelDRAW, WordPerfect og Corel logo er varemaerker eller registrerede varemaerker, der tilhører Corel Corporation og/eller et af dets datterselskaber. Alle andre produkter, skrifttyper og firmanavne samt logoer er varemaerker eller registrerede varemaerker, der tilhører deres respektive firmaer.

KILDE Corel UK Ltd