Oslo og København er dyre, Madrid og Berlin er billige: Overnatningsprisernes aktuelle niveau - hotel.info-hotelprisbarometeret

29 Sep, 2011, 11:40 BST fra hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, September 29, 2011 /PRNewswire/ --

Hvor var overnatninger dyre i sammenligning med andre steder, og i hvilken metropol tilbyder hotellederne rabatter? hotel.info [ http://www.hotel.info ], den gebyrfrie online-reserveringsservice for mere end 210.000 hoteller verden rundt, så igen på prisudviklingen i de europæiske og internationale storbyer. hotel.info-hotelprisbarometerets aktuelle resultat:

-  København på tredjepladsen i Europa

-  New York den dyreste metropol i hele verden

I Oslo blev værelsespriserne for hotelgæster over 7 % dyrere med et gennemsnit på 150,73 Euro. Dermed var en nat i den norske hovedstad den dyreste ved prisanalysen for Europa. Men overnatninger var heller ikke ligefrem billige i andre skandinaviske metropoler. Således indtog København, Stockholm og Helsinki 3.-, 5.- og 8.pladsen. Mens hotelbranchen i den danske hovedstad dog profiterede af Triathlon KMD Challenge Copenhagen 2011, faldt den gennemsnitlige værelsespris i den svenske hovedstad Stockholm med ca. 1,08 %.

Overnatninger i Moskva var derimod betydeligt dyrere. Med en stigning på 10,61 % til 146,55 Euro ligger den russiske metropol fortsat på andenpladsen. Gæsterne betalte ikke engang halvt så meget ved afrejse fra Berlin og Madrid. Feriegæster og forretningsrejsende overnattede i de populære verdensbyer for kun ca. 70 Euro i gennemsnit.

Hvad angår internationale metropoler lå "The Big Apple", New York, fortsat på førstepladsen, tæt forfulgt af Rio de Janeiro. Også i Zürich blev værelserne betydeligt dyrere for overnattende gæster med et gennemsnit på 164,53 Euro.

Den komplette pressemeddelelse findes her:

Pressekontakt:

Aleksander Szumilas