Pagemaster's redaktionelle produktionsservicer lanceret i Nordamerika

14 Aug, 2009, 12:25 BST fra Pagemasters

SYDNEY, August 14 /PRNewswire/ --

Det australske redaktionelle produktionsfirma Pagemasters har bekendtgjort en aftale der vil betyde, at de servicer der bliver tilbudt i Australasien nu også bliver tilbudt aviser i Nordamerika.

I et samarbejde med The Canadian Press, vil Pagemasters i Nordamerika tilbyde aviser i Canada og USA et komplet udvalg af redaktionelle servicer; alt lige fra design til redigering og udarbejdelse af overskrifter.

Lanceringen af Pagemasters i Nordamerika af The Canadian Press kommer efter Pagemasters success med at tilbyde redaktionelle produktionsservicer til aviser i Australien, New Zealand og Storbritannien herunder redigerinsarbejde for Sydney Morning Herald, The Age, The New Zealand Herald og Storbritanniens Daily Telegraph samt Sunday Telegraph.

Ifølge aftalen med The Canadian Press, vil Pagemasters tilbyde konsulent og rådgivningsservicer og skabe en indtaegt baseret på succesen med Pagemasters i Nordamerika.

Pagemasters udgiver p.t. over 10.000 redaktionelle sider om måneden fordelt på fire produktionscentre i Australien og New Zealand og de beskaeftiger over 100 underredaktører. Pagemasters er et 100% ejet datterselskab tilhørende Australian Associated Press (AAP).

AAP's administrerende direktør Clive Marshall udtalte: "Pagemasters har oplevet en enestående vaekst i løbet af de sidste par år, idet flere aviser har valgt at outsource deres redaktionelle produktion. Lanceringen af Pagemasters i Nordamerika vil gøre os i stand til at drage fordel af den stigende interesse vi har oplevet for Pagemasters servicer fra aviser i bade USA og Canada - som er det største engelsksproget avismarked i verden."

Pagemasters virksomhedsleder Bruce Davidson sagde: "Lanceringen af Pagemasters i Nordamerika er et kaempe skridt og jeg er overbevist om at det vil føre til vaesentlige aendringer i den redaktionelle produktionsmodel for amerikanske og canadiske aviser".

"Vi vil vaere travlt optaget sammen med The Canadian Press under opførelsen af redaktionelle produktionscentre i Nordamerika, idet vi arbejder taet sammen med avisforlaeggere som slås med de markante aendringer der praeger industrien."

Eric Morrison, administrerende direktør i The Canadian Press udtalte: "Vi ønskede at vaere en del af løsningen på industriens nuvaerende vanskeligheder, så det var et naturligt valg at samarbejde med en verdensleder som Pagemasters til at give canadiske og amerikanske aviser fordele i kraft af deres ekspertise med vaesentlig reducering af de redaktionelle produktionsomkostninger".

"Nøglen til success er besparelser ved hjaelp af større produktivitet og effektivitet uden at gå på kompromis med kvaliteten."

Den model som Pagemasters har valgt at anvende i Nordamerika sikrer kvaliteten på to måder:

- Sider bliver udviklet i taet samarbejde med kunderne, hvilket
      bevirker at siderne bliver skraeddersyede mens forlaeggerne beholder
      kontrollen med alt fra udvaelgelse af historier til placering
      og behandling. Sider kan oprettes live med kundens redaktionelle system
      ved hjaelp af avanceret teknologi der saetter kunderne i stand til at
      overvåge kvaliteten i løbet af processen og haever standarderne for
      ansvarlighed yderligere.

- Artikler, nyhedssider og de almindelige sider vil blive redigeret af
      lokale medarbejdere med nordamerikanske deadlines idet man holder sig
      til det lokale sprog og retningslinjer mht. stil samtidig med man
      sørger for passende anvendelse af sport, politik og andet indhold der
      er kulturspecifikt for USA og Canada.

Bemaerkning til redaktører:

Om The Canadian Press

The Canadian Press er Canadas mest velansete nyhedskilde og førende indenfor formidling af nyhdeder i realtid, bilingval, multimedie indhold online, mobilt og på fremspirende platforme. Den beskaeftiger over 250 journalister der leverer nyheder billeder, grafikker, lyd og online video såvel som nyhedsdaekning fra The Associated Press til daglige aviser, radio, TV stationer og websites.

Etableringen af Pagemasters i Nordamerika som et 100% ejet datterselskab tilhørende The Canadian Press bygger på bureauets nuvaerende erfaringer med at paginere finansielle og sports data til canadiske aviser såsom The Globe og Mail samt Toronto Star.

Om Pagemasters

Pagemasters er førende i verden indefor etablering og drift af centraliserede redigeringscentre for avis og ugebladsindustrien. Dens aktiviteter i Australien og New Zealand omfatter komplet design, redigering og produktionsservicer for storby, regionale og lokale aviser.

Pagemasters udgiver p.t. over 10.000 redaktionelle sider om måneden. Kunder omfatter Sydney Morning Herald, The Age, The New Zealand Herald og Storbritanniens Daily Telegraph samt Sunday Telegraph.

Virksomheden der blev etableret i 1991 er et 100% ejet datterselskab tilhørende Australian Associated Press, det nationale nyhedsbureau i Australien.

Om Australian Associated Press (AAP)

AAP er det nationale nyhedsbureau i Australien. Der er ansat over 600 medarbejdere og virksomheden tilbyder omfattende australske og international nyhedsservicer til de australske medier, forretningsverdenen m.m. hele døgnet 365 dage om året. Så godt som alle Australiens aviser og medier abonnerer på AAP nyhedesservicer.

Hvis du ønsker yderligere oplysninger eller interview så kontakt:

Australien
       Kate Priestley