Peppercon og Amphus danner partnerskab for at udvide administrationsstyrings-mulighederne i ManageSite-softwaren

10 Nov, 2004, 08:00 GMT fra Raritan Computer

ZWICKAU, Tyskland og SAN JOSE, California, November 10 /PRNewswire/ --

-- Amphus understøtter Peppercon's KVM-over-IP teknologi --

Peppercon, der er OEM-divisionen hos Raritan Computer og Amphus har i dag offentliggjort, at de samarbejder om at føje nye eksterne administrationsmuligheder til Amphus' ManageSite(TM) administrationssoftware. ManageSite vil understøtte Peppercon's eRIC(R) KVM-over-IP ekstern administration-kort, der anvendes i servere, så disse får KVM-over-IP funktioner til ekstern serveradgang og kontrol.

Professionelle IT-brugere vil kunne administrere servere, der er udstyret med eRIC-kort vha. ManageSite - en Web-baseret løsning, som automatisk finder, tilvejebringer, overvåger og administrerer eksterne og lokale x86-baserede Linux- og Windows-servere, blade-servere, arbejdsstationer og IPMI-kompatible enheder.

Med graenseflade til kommunikation med eRIC eksternt administrationskort, tager ManageSite et skridt mere hen imod eliminering af "console hopping" mellem KVM-understøttede enheder og administrationsløsningerne til anden infrastruktur. eRIC tilbyder også power-cycling funktioner, som gør det muligt for eksterne brugere at genstarte servere, hvilket er en nøglefunktion for lights-out datacenter-administration.

Som OEM-division hos Raritan Computer, fokuserer tyske Peppercon på udviklingen af KVM-over-IP PCI-kort og embedded eksterne administrationssystemer.

Raritan Computer er en førende leverandør af KVM (keyboard, video, mus) udstyr, serielle konsoller og eksterne administrationsløsninger til IT-infrastruktur.

"Kundeefterspørgslen har fået os til at inkludere eRIC KVM-over-IP-kortet på listen over ManageSite's understøttede hardware og interfaces," sagde Henry Fung, CEO hos Amphus. "Kunder, som nu køber IPMI-kompatible servere, ønsker en enkelt, integreret løsning til administration af disse nye platforme, samt deres eksisterende KVM-forbundne infrastruktur, ved anvendelse af kun én web-åben løsning. Naesten alle kunder har heterogene miljøer. Administration af disse miljøer inkluderer ofte en kombination af KVM over IP, IPMI, Wake-on-LAN (WOL) og specielt administrationssoftware. Kunderne ønsker en enkelt, webbaseret administrationsløsning for hele deres infrastruktur. ManageSite er denne løsning".

"Vi er glade for, at Amphus arbejder sammen med Peppercon om at føje ekstern KVM-administrationsunderstøttelse til deres enterprise ManageSite-administrationssoftware," siger Dr. Christian Patz, CEO hos Peppercon. "Kunderne vil have fordele af at få deres KVM adgangs- og kontrolmuligheder føjet til ManageSite's integrerede, webbaserede løsning, så de nemt og økonomisk kan administrere deres IT-infrastruktur. Denne nyhed er et nyt trin imod Peppercon's mål om at udvide samarbejdsmulighederne blandt førende datacenter administrationssystemer."

ManageSite software, som understøtter Peppercon's eRIC-kort, kan leveres øjeblikkeligt.

Om Amphus, Inc.

Med domicil i San Jose, California er Amphus den førende leverandør af integrerede serveradministrationsløsninger, som saetter entreprise-datacentre i stand til dramatisk at reducere IT drifts- og kapitaludgifterne gennem automatiseret server- og arbejdsstation-tilvejebringelses-, overvågnings- og administrationsfunktioner. For yderligere information, bedes du kontakte(408) 467-2100, eller se http://www.amphus.com.

Om Raritan Computer, Inc.

Raritan Computer Inc. er en førende leverandør af IT infrastruktur-administrationsløsninger til sikker adgang, overvågning og administration af servere og andre IT-enheder i datacentre og eksterne faciliteter. Raritan's produkter anvendes til at kontrollere og administrere millionvis af servere på mere end 50.000 datacentre, computer-testlaboratorier og andre steder på kloden. Fra den lille virksomhed til den store koncern giver Raritan's komplette serie af kompatible og skalerbare digitale og analoge KVM'er, serielle konsoller og eksterne konnektivitetsprodukter den professionelle IT-bruger den mest pålidelige, fleksible og sikre løsning, når det gaelder administration af IT-udstyr - samtidig med at driftsproduktiviteten forbedres. Raritan's Peppercon OEM-division udvikler, producerer og markedsfører avancerede hardware-baserede, remote-management produkter, baseret på digital KVM-over-IP og IPMI-teknologi. Grundlagt i 1985 har Raritan oplevet 19 års fortsat vaekst og teknisk innovation. Raritan har 32 kontorer og deres produkter distribueres i 76 lande. Yderligere information om virksomheden findes på Raritan.com.

Alle maerker tilhører de respektive ejere.

Media-kontakter:

Amphus
    Henry Fung
    Tel: +408-467-2100
    E-mail: hfung@amphus.com
    San Jose, CA, USA

Peppercon
    OEM division af Raritan Computer
    Cornelia Jannasch
    Tlf: +49 375 271 349 - 0, Durchwahl - 33
    E-mail: cja@peppercon.de
    Zwickau, Germany

Raritan Computer Europe B.V.
    Robert-Jan van Espelo
    Tlf.: +31102844056