Polaris har udsendt en meddelelse om udnaevnelser til overordnede lederstillinger med henblik på at styrke firmaets internationale afdeling

18 Apr, 2007, 23:03 BST fra Polaris Industries Inc.

MEDINA, Minnesota, April 18 /PRNewswire/ --

- Truls Tvete har accepteret stillingen som leder for International Operations; Mark Blackwell fortsaetter som vicepraesident for Victory Motorcycles og International Operations.

Polaris Industries Inc.(NYSE: PII) har idag genbekraeftet firmaets målsaetning om at styrke sine internationale aktiviteter ved at udnaevne Truls Tvete til stillingen som leder for firmaets internationale afdeling. Tvete vil midlertidigt rapportere til Mark Blackwell, der vil fortsaette som vicepraesident for Victory Motorcycles og International Operations. Udnaevnelsen af adskillige medlemmer til det internationale leder team traeder også omgående i kraft.

Mark Blackwell vil fortsaette med at have ansvaret for den internationale afdeling som vicepraesident for Victory Motorcycles og International Operations, men vil bruge mere af sin tid på det voksende Victory Motorcycles. Blackwell blev ansat i Polaris i 2000 som leder af Victory Motorcycles. "Med mere end 30 års kontinuerlig erfaring i powersports industrien og en lang liste af succeser med at lede ekspansion på internationale markeder er Mark af uvurderlig vaerdi for Polaris og vil fortsaette med at have en lederrolle i at skabe international vaekst," udtalte administrerende direktør for Polaris Industries, Tom Tiller. "Mark vil arbejde sammen med Truls i løbet af de naeste 12 til 18 måneder for at sikre en gnidningsfri overførsel af ansvaret."

Truls Tvete, forfremmet til leder for International Operations, begyndte sin karriere hos Polaris som leder for Polaris Scandinavia og medbringer en staerk baggrund indenfor internationale forretninger til sin nye stilling. Som leder for International Operations vil Truls have det fulde ansvar for den internationale afdeling, inklusiv aggresivt at opsøge muligheder for vaekst og lede forholdet til leverandører og distributører rundt om i verden. "Truls har vaeret en vigtig bidragyder til vaeksten i vores internationale forretninger siden han sluttede sig til Polaris i 2002," udtalte Tiller. "Han omdannede hurtigt Polaris Scandinavia til en succesfuld, velfungerende organisation og opbyggede alliancer med distributører og forhandlere i Europa. Vi er overbeviste om at Truls er den rette leder til denne vigtige stilling, og at han vil benytte sin lange liste af successer til at bringe vores internationale forretninger op på det naeste plan."

Følgende lederskabs team vil støtte Blackwell og Tvete i afdelingen for International Operations:

Rene Basei vil fortsaette i stillingen som leder for Sydeuropa. I denne rolle vil Basei lede Polaris France og vaere ansvarlig for at opbygge og vedligeholde forhold til distributører i Sydeuropa, der i blandt hovedmarkeder i Spanien, Portugal, Graekenland, Italien, Tyrkiet, Mellemøsten og Afrika.

Einar Wangen er blevet forfremmet til stillingen som leder for Nordeuropa. I denne rolle vil Wangen vaere ansvarlig for at lede Polaris Scandinavia og opbygge succesfulde alliancer med distributører og deres forhandlere i Tyskland, Finland, Rusland, Danmark og Island. Wangen har tidligere fungeret som regional salgschef for Polaris Scandinavia.

Sean Bagan har accepteret en ny stilling som leder for internationale projekter. Bagan vil primaert vaere ansvarlig for at lede at antal vigtige projekter mens Polaris forbereder sine internationale forretninger på yderligere vaekst. Det sidste halvandet har Bagan ledet Polaris Britain Ltd.

Ross Clifford vil slutte sig til Polaris i maj som leder for Polaris Britain Ltd., som erstatning for Bagan. I denne stilling vil Clifford vaere ansvarlig for at lede Polaris Britain Ltd., med fokus på datterselskabernes profitabilitet, forbedringer af forhandler netvaerket og at opnå større markedsandele i England, Wales, Nordirland og Skotland.

Peter Alexander vil fortsaette som leder for Polaris Australia. Peter sluttede sig til Polaris i 2004 og er ansvarlig for ledelsen af Australien og New Zealand. I løbet af sin tid hos Polaris har han opbygget et energisk og fokuseret team, dramatisk forbedret sit områdes forhandlernetvaerk, brand position, markedsandel og profitabilitet for Polaris forretning.

Marc Tullemans vil fortsaette som International Operations Manager med base i Medina, Minnesota. Marc sluttedes sig til Polaris i 2001 og er ansvarlig for logistik på globalt plan, styre kontinuerlige udviklingsprocesser for marketing og salg, udvikle distributør aktiviteter for Latinamerika, Indien og Asien/Stillehavsregionen, samt lede den internationale stab baseret i Medina. I løbet af sin tid hos Polaris har Marc spillet en vigtig rolle i udviklingen og introduktionen af produkter, som er førende indenfor deres branche såvel som for at skabe vaekst indenfor internationale forretninger.

"Vi er glade for den begejstring og ekspertise, som disse leder aendringer betyder for vores internationale forretninger," udtalte Tiller. "Vi har kurs mod betydelig vaekst på en global skala i de kommende år."

Om Polaris

Med salg for 1,7 milliarder amerikanske dollars i 2006 designer, udvikler, fremstiller og markedsfører Polaris terraengående køretøjer(ATVer), Victory motorcykler og Polaris RANGER til rekreationel og arbejdsmaessig brug.

Polaris er en anerkendt leder indenfor snowmobile branchen og en af de største producenter af ATVer i verden. Victory motorcycles,grundlagt i 1998 og repraesenterende den første nye, fuldt amerikansk producerede motorcykel i naesten 60 år, har på kort tid gjort stort indhug i markedet for motorcykel cruisere. Polaris har også styrket oplevelsen af at køre motorcykel ved en komplet raekke af Pure Polaris tøj, udstyr og dele, som kan købes hos Polaris forhandlere.

Polaris Industries Inc. forhandles på New York Stock Exchange under symbolet "PII," og selskabet er inkluderet i S&P Small-Cap 600 aktiepris indekset.

Information om den komplette raekke af Polaris produkter, tøj og udstyr til køretøj kan fås hos autoriserede Polaris forhandlere eller til enhver tid på Polaris hjemmeside http://www.polarisindustries.com .

Hjemmeside: http://www.polarisindustries.com

KILDE Polaris Industries Inc.