PR Newswire åbner nordisk kontor

13 Sep, 2007, 09:00 BST fra PRNewswire. Europe M.D.

LONDON, September 13 /PRNewswire/ --

- PR Newswire viser sit engagement i den nordiske region ved at åbne det første regionale kontor i Stockholm, hvilket vil give nordiske selskaber bedre og øget adgang til ledende kommunikationsserviceydelser.

PR Newswire, verdens førende virksomhed indenfor distribution af erhvervsnyheder meddelte i dag, at det åbner kontor i Norden, som vil give virksomheder i regionen forbedret adgang til PR Newswires førende kommunikationsløsninger.

Den nordiske region har oplevet en fantastisk vaekst og er hjemsted for mange førende globale brands, såvel som nye og innovative firmaer, der ønsker at kommunikere deres strategiske mål til et internationalt publikum. PR Newswires arbejde indenfor global kommunikation, baseret på lokalkendskab og konsultation, vil hjaelpe firmaer i Norden med at skabe et brand, opbygge deres base af investorer og formidle deres nyheder til forskellige mediegrupper, såvel som til kunder og investorer både lokalt og globalt.

Lisa Ashworth, PR Newswires CEOfor EMEA, sagde om udvidelsen: "På grund af enestående vaekst og en stigende efterspørgsel efter vores tjenesteydelser i den nordiske region igennem de seneste få år har PR Newswire åbnet et lokalt kontor for at opfylde markedets efterspørgsel. Denne udvidelse viser tydeligt alle i kommunikationsbranchen i Norden vores engagement i regionen."

Det nordiske hovedkvarter, beliggende i Stockholm, medfører investeringer i yderligere ressourcer for at levere lokalt kendskab og yderligere støtte firmaets hurtigt voksende kundebase. Det nye kontor vil muliggøre nye fremtidige strategiske initiativer i regionen såvel som hjaelpe med at udvikle PR Newswires eksisterende partnerskab med OMX - den nordiske børs.

"Professionelle kommunikationsfolk i Norden er førende med hensyn til at forstå og beherske den teknologi, der kan opfylde deres behov for strategisk kommunikation. Med PR Newswires suite af serviceydelser, der leverer den mest avancerede distribution til traditionelle, online og sociale medier, er vi i en perfekt position til at betjene dette fremadskuende marked." udtalte Jonathan Bean, PR Newswires Director of Nordic sales.

PR Newswire har en målsaetning om at udvide sine forretninger i regioner med høj vaekst, hvor en succesfuld kommunikationsstrategi er nøglen til forretningsmaessig succes. Åbningen af kontoret i Stockholm følger kort efter etableringen af PR Newswire aktiviteter i Dubai og Belgien.

Om PR Newswire

PR Newswire (http://www.prnewswire.com og http://www.prnewswire.co.uk) leverer elektronisk distribution, targeting, måling, samt broadcastserviceydelser på vegne af tusindvis af kunder fra erhvervslivet, det offentlige, foreninger, handel, almennyttige organisationer, og andre kunder verden over. GennemPR Newswires konstant opdaterede, fuldtekst nyhedsformidling når disse organisationer ud til et udvalg af vigtige modtagere, der inkluderer nyhedsmedierne, investeringsverdenen, de offentlige beslutningstagere og offentligheden,.

PR Newswire har kontorer i 13 lande og sender rutinemaessigt sine kunders nyheder ud til nyhedsbureauer i 135 lande og på flere end 40 sprog. Med brug af den nyeste kommunikationsteknologi betragtes PR Newswire nyheder som en vigtig støtte for nyhedsreportere, investorer samt personer, der ønsker banebrydende nyheder direkte fra kilden. PR Newswire er et datterselskab af United Business Media plc i London.

KILDE PRNewswire. Europe M.D.