PR Newswire flytter nærmere til det nordiske marked

13 Maj, 2008, 08:00 BST fra PR Newswire

LONDON, May 13 /PRNewswire/ --

- Flytning af salgsdirektør med henblik på at udvide og styrke PR Newswire's position i regionen

PR Newswire, den globale leder i erhvervsnyhedsdistribution, bekendtgjorde i dag, at den nordiske og russiske salgsdirektør, Jonathan Bean, flytter fra deres britiske til deres nordiske hovedkontor.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080513/304307 )

Flytningen demonstrerer PR Newswire's engagement i tildeling af senior ledelses-ressourcer til regionen. Den lokale placering vil tillade driftsmæssig udvidelse, som vil fokusere på at yde service i henhold til de særskilte behov, der er i de forskellige nordiske lande.

Lisa Ashworth, Chief Executive Officer Europe, PR Newswire, sagde: "Norden er en af vores hurtigst voksende regioner. Med udvidelsen af salgsstyrken og åbningen af et nyt kontor i Stockholm i slutningen af sidste år, tilegner vi nu endnu et erfaringsrigt og succesfuldt talent til området. Jeg er overbevist om, at Jonathan og hans gruppe vil fortsætte med at levere det højeste serviceniveau til PR Newswire's nordiske kunder og hjælpe med at øge indtægter og danne nye fællesskaber."

Den nordiske region er hjemsted for nogle af verdens mest teknologisk avancerede kommunikationsformidlere, og PR Newswire har oplevet en vækst i behovet for international distribution i løbet af de seneste år, som ikke er set før. Denne stigning i markedsefterspørgsel efter nyhedsdistribution er blevet forstærket af den hurtigtvoksende opdeling af det traditionelle medie og eksplosionen af socialmedie- og multimedie-platforme, til hvilke nordiske virksomheder har været nogle af de hurtigste til at tilpasse sig.

Jonathan Bean, som har arbejdet for virksomheden i fem år, har været en nøglefigur i etableringen af PR Newswire's brand i den nordiske region. Adspurgt om flytningen, Jonathan Bean sagde: "Jeg er begejstret for at være i en position, hvor jeg kan øve indflydelse på og rådgive nordiske virksomheder vedrørende deres eksponering på det internationale marked. Vores hurtigtvoksende kundeportefølje er fyldt med nytænkende organisationer, og jeg ser frem til at arbejde tættere sammmen med dem for at forbedre deres globale kommunikationsstrategier."

Denne bekendtgørelse følger efter flere pressemeddelser vedrørende PR Newswire's globale udvidelse på markeder med høj vækst, som f.eks Kina og Mellemøsten.

Om PR Newswire

PR Newswire (http://www.prnewswire.com og http://www.prnewswire.co.uk) tilbyder elektronisk distribution, targeting, måling og broadcast-serviceydelser på vegne af titusinder af korporative, regerings-, forenings-, handels-, non-profit- og andre kunder over hele verden. Ved hjælp af PR Newswire kan disse organisationer nå et antal vigtige målgrupper, deriblandt nyhedsmedierne, investeringsmiljøet, regeringsbeslutningstagere og den almindelige borger med deres sidste øjebliks nyhedsudsendelser.

PR Newswire har kontorer i 14 lande og udsender regelmæssigt sine kundenyheder til modtagere i 170 lande og på mere end 40 forskellige sprog. Ved anvendelse af det nyeste inden for kommunikationsteknologi betragtes PR Newswire's indhold som en grundpille blandt nyhedsreportere, investorer og individer, som gerne vil modtage de seneste nyheder fra kilden. PR Newswire er et datterselskab af United Business Media plc, London.

Mediekontaktpersoner
    Rachel Meranus, Vice President Public Relations, PR Newswire,
    +1-201-360-6776,
    eller e-mail rachel.meranus@prnewswire.com ;

Samantha Proctor, Marketing Communications Director EMEA,
    PR Newswire Europe,
    +44-20-7454-5115,
    eller e-mail samantha.proctor@prnewswire.co.uk .

For yderligere information om PR Newswire's produkter og
    serviceydelser e-mail