PR Newswire øger sit engagement på det nordiske område

16 Jun, 2005, 13:00 BST fra PR Newswire

LONDON, June 16 /PRNewswire/ -- PR Newswire bekendtgjorde i dag planer om at øge sit engagement i de nordiske lande - Norge, Finland, Sverige, Danmark og Island - ved at tilbyde et mere omfattende saet globale kommunikationstjenester til nordiske firmaer.

Oprettelsen af et målbevidst nordisk salgsserviceteam sker som det naeste skridt i PR Newswire's udvikling i Norden - tidligere igennem Hugin ASA - og gennemføres i forventning om en helt enestående efterspørgsel efter firmaers redegørelser og kommunikationstjenester i hele Europa og globalt.

"Samarbejdet med Hugin har vaeret positivt, både for os og vores kunder, der får leveret PR Newswire's nyhedstjenester via Hugin's software-platform," fortalte Lisa Ashworth, administrerende direktør for PR Newswire Europe. "Som en betroet distributionspartner i Norden for store virksomheder har PR Newswire udvist en raekke staerke resultater indenfor områder som f.eks. telekommunikation, finanstjenester, transport og medicinalvarer. Vi ser frem til at yde en endnu mere avanceret service og en global produktpakke til alle børsnoterede firmaer i Norden."

Med øjeblikkelig virkning vil nordiske firmaer få adgang til PR Newswire's brede satellitnyhedsdistributionsnet og MEDIAtlas(TM), den største online globale database på markedet indenfor media målgruppering, med over 460.000 journalister, herunder flere end 16.000 medie- og finansjournalister i Norge, Finland, Sverige, Danmark og Island. Nordiske firmaer kan også udnytte PR Newswire's MediaRoom service, et omfattende vaerktøj til webudgivelse, så kommunikationsfolk kan holde deres online presserum opdateret.

Et erfarent flersproget salgsserviceteam vil fokusere på kundernes behov for medie- og finanskommunikation i de nordiske lande. Nordiske firmaer vil kunne gavne den direkte forbindelse til medlemmerne i PR Newswire-gruppen og opnå et vaerdifuldt indblik i best-practice-metoder indenfor nyhedsdistribution og firmanyheder.

"Vi erkender at vore kunder ønsker flere af vores praktiske serviceydelser på markedet, og vi glaeder os til at saette vores staerke fingeraftryk på dette vigtige område." sluttede Ashworth.

Om PR Newswire

PR Newswire Association LLC (www.prnewswire.com), har i 51 år foretaget elektronisk nyhedsformidling, målgruppering, målinger, oversaettelser og udesendelsesservice for omkring 40.000 kunder, dvs. firmaer, offentlige myndigheder, foreninger, faglige sammenslutninger, velgørenhedsorganisationer og andre kunder over hele verden. Med PR Newswire når disse organisationer en raekke vigtige målgrupper, herunder medier, investorer, offentlige beslutningstagere, samt den almindelige offentlighed med aktuelle fuldtekstnyheder, minut for minut.

PR Newswire blev etableret i 1954, har kontorer i 11 lande og sender regelmaessigt pressemeddelelser fra sine kunder til distributører i 135 lande, og på 30 sprog. PR Newswire udnytter de nyeste tiltag indenfor kommunikationsteknologi og vores meddelelser betragtes som en vaesentlig drivkraft for nyhedsreportere, investorer og personer, der forsøger at få de sidste nyheder direkte fra kilden.

PR Newswire's vigtigste tjenester omfatter Disclose, ProfNet Experts(SM), eWatch(TM), MEDIAtlas(TM), NewsPrompt(TM), Search Engine Visibility (SEV) og MultiVu(TM). PR Newswire er et datterselskab til United Business Media plc i London.

KILDE PR Newswire