prettysocial media afslutter finansieringsrunde med UK-baseret ERMAK Group i spidsen

02 Mar, 2016, 12:50 GMT fra prettysocial media

MÜNCHEN, AMSTERDAM, LONDON og KØBENHAVN, Danmark, March 2, 2016 /PRNewswire/ --

prettysocial media, som er international udbyder af Content Marketing og Social Distribution, kan i dag offentliggøre, at virksomheden har fået tilført kapital kun få uger efter opkøbet af e-commerce platformen Atosho

Gennem de seneste to år har prettysocial media opbygget et unikt Content Marketing netværk samt en platform, som gør det muligt at placere sponsoreret indhold i nyhedsstrømmen fra anerkendte medier. Med det seneste opkøb af e-commerce platformen Atosho, er Prettysocial Media det eneste digitale marketingselskab, som er i stand til at levere alle marketingelementer - fra branding til salg - i ét kampagneformat.

ERMAK Group er en strategisk investor, som har fokus på innovative marketingteknologier og mediekoncepter, der adresserer mediemarkedets udfordringer og tilfører vitale forretningsmodeller. Investeringen i prettysocial media kommer fra ERMAK Groups early-stage venture kapitalpartner - Concentric concentricteam.com

"Vi har fulgt evolutionen inde for content marketing og e-commerce gennem en del tid og har haft fokus på virksomheder, som er i stand til at kombinere disse trends i  attraktive produkter. prettysocial har på kun to år udvist en imponerende vækst, men det er hovedsageligt virksomhedens overbevisende eksekvering af en strategi, som målrettet og ligeligt tilgodeser fordelene af social business for medier som annoncører, der har været  grundlaget for vores investeringsbeslutning", siger Denis Shafranik, stifter af ERMAK Group og partner af Concentric.

"I et medielandskab, hvor traditionel banner-annoncering og den tilsvarende programmatic teknologi leverer skuffende resultater, har prettysocials content marketing kampagner demonstreret, hvordan annoncører og medier kan opnå succes ved at samarbejde omkring nye formater og kanaler", tilføjer Kjartan Rist, Partner i Concentric, og ny udpeget bestyrelsesmedlem i prettysocial media International.

Med det 7-cifrede eurobeløb, som investeringsrunden indbefatter, er prettysocial godt i gang med at ekspandere koncept og teknologi i flere europæiske markeder. Samtidig bliver Atosho en integreret del af Prettysocials kombinerede Content Marketing og e-commerce platform, Native Avenue.

"Vi er meget tilfredse over at få så kompetent og handlekraftig en investor om bord, som, ud over at tilføre kapital, bidrager med et bredt netværk af forretningsmæssige og strategiske forbindelser", siger Ulrich Schmidt, CEO prettysocial media International.

Kontaktinformation

Trine Buus, direktør for prettysocial, kan kontaktes på tbuus@prettysocialmedia.com og tlf +45-29-90-33-35

KILDE prettysocial media