Prisknæk i Oslo, værelser i København, Stokholm og Helsinki betydeligt dyrere - hotel.info's hotelprisbarometer mej 2011

14 Jul, 2011, 09:30 BST fra hotel.info

NÜRNBERG, Tyskland, July 14, 2011 /PRNewswire/ --

Sommertemperaturerne lokker os ud på sightseeing. De perfekte forudsætninger for skandinaviske og andre storbyer, der har mange seværdigheder at byde på. Hvor de rejsende nu må betale mere og i hvilken by de overnattende gæster eventuelt må grave dybere i lommen, viser hotel.info, den gratis online-bookingservice for mere end 210.000 hoteller i hele verden. Det aktuelle resultat for hotel.infos's hotelprisbarometer for maj 2011 lyder:

- Oslos og Stokholms hotelbranche er blandt de dyreste i den internationale sammenligning af storbyer

- New York er verdens førende, Moskva ligger i spidsen af Europa

I den internationale sammenligning er Moskva stadig et ret dyrt sted. Selvom bookingpriserne for hotelværelser er faldet med 2,43 % til 172,80 Euro i forhold til samme måned sidste år, fører den russiske hovedstad på top 20 af de europæiske hovedstæder.

I Stokholm må de rejsende derimod betale 6,58 % mere i forhold til samme måned sidste år. Med ca. 160 Euro ligger den svenske hovedstad blandt de dyreste hovedstæder både hvis vi sammenligner de europæiske og internationale hovedstæder hvad angår overnatningspriser. Skandinaviens langt største by er dog en af de mest populære på grund af dens mange seværdigheder og store kulturelle udbud.

Også hotellerne i København og Helsinki er blandt de europæiske top 10. Mens værelsespriserne i Helsinki også steg med 7 %, kunne hotellerne i København få glæde af det velkendte Copenhagen Marathon, hvor der deltog over 9000 løbere. Bookingpriserne steg med 13 % til cirka 140 Euro.

Den komplette pressemeddelelse findes her: http://www.hotel.info/Press.aspx?item=1202&mode=article

Pressekontakt:

Aleksander Szumilas