Raritan Computers Dominion KX gives den højeste anerkendelse fra ZDNet Magazine

28 Okt, 2004, 09:00 BST fra Raritan Computer Inc.

SOMERSET, New Jersey, og MELBOURNE, Australien, October 28 /PRNewswire/ --

- Dominion KX116 vinder redaktørens højeste udmaerkelse fra Technology & Business Magazine og fra et uafhaengigt forsøgslaboratorium --

Raritan Computer Inc. -- en førende leverandør af KVM switches (tastatur, video, mus) og styringsløsninger for IT fjern-infrastruktur -- meddelte i dag at dets Dominion(R) KX digital KVM switch blev tildelt redaktørens højeste anerkendelse fra ZDNet's Technology & Business magasin i Australien. IT forsøgslaboratoriet

Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) -- der evaluerede KVM samt andre IP produkter for magasinet -- valgte Raritans Dominion KX116 switch over produkter fra HP, Aten, Avocent og Belkin.

Ifølge RMIT IT forsøgslaboratoriets leder Steven Turvey, vandt Raritans Dominion KX116 topkarakterer pga. KVM switchens vaegtige liste af egenskaber, imponerende sikkerheds- og autentificeringsfunktioner, hurtige og lette konfiguration, ekstremt hurtige gentegning af skaermbilledet, nem bruger-interface og moderate pris.

"Sikkerhed er helt bestemt Dominions staerke side" sagde Turvey. "Der kan oprettes brugere og brugergrupper og defineres adgangsrettigheder til Dominion, adgangskoder kan indstilles til at udløbe og brugeren kan oprettes således at der kun kan vaelges 'staerke' adgangskoder. LDAP autentificering (Active Directory and RADIUS) understøttes også. Fjernforbindelser kan have forskellige beskyttelsesniveauer, fra ingen kryptering -- bestemt ikke anbefalet -- op til SSL autentificering og kryptering.

Turvey skrev endvidere: "Enhedens initiale konfiguration er yderst enkel og netvaerksindstillinger såsom en IP-adresse kan ganske enkelt indstilles ved at saette et tastatur, en mus eller en monitor i den lokale konsolport. Hvorfor gør andre leverandører det ikke lige så let?"

"Vi er selvfølgelig glade over at have vundet redaktørens højeste udmaerkelse fra Technology & Business," sagde Sev Onyshkevych, Raritan's underdirektør for markedsføring. "Dette er en anden vigtig bekraeftelse af Raritan's produkter, der gør det muligt for virksomheder at styre deres multi-platform servere og IT-udstyr i deres data-centre og fjernkontorer via fjernbetjening og på en sikker måde -- og dermed sparer tid, ressourcer og forbedrer oppetiden".

Raritan Computer's Peppercon(a) 0801IP switch modtog også høje karakterer fra forsøgslaboratoriet. (Raritan -- der overtog Peppercon AG i april -- saelger Peppercons KVM switches gennem dets verdensomspaendende salgskanaler). 0801IP blev bemaerket for dens liste af egenskaber, samkørselsevne og staerke sikkerhedsfunktioner. Den modtog den højeste scoring i samkørselsevne sammenlignet med de andre leverandørers switches; pga. egenskaberne i 0801IP: "Java fjern-klient sikrer understøttelse af mange forskellige platforme, og understøtter PS/2-kabler med adaptere for USB og Sun".

Der kan findes yderligere oplysninger om Raritans Dominion Series og Peppercon switches på Raritan.com/products/kvm_switches/dominion_kx/prd_line.aspx .

Om Technology & Business og RMIT laboratoriet

ZDNets Technology & Business giver IT industriens beslutningstagere evalueringer af IT-hardware, ydelser og software-produkter, der ikke kun ser på pris og ydeevne som benchmarks, men også testkriterier som afkastningsgrad , samkørselsevne og fremtidig beskyttelse.

IT forsøgslaboratoriet Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) er en uafhaengig test-institution i Melbourne, Victoria, der udfører tests af IT produkter for klienter som IBM, Coles-Myer og et bredt spektrum af regeringsorganer. Laboratoriets tests for Technology & Business er i direkte kontakt med produkternes leverandører, og magasinet er ansvarlig for hele testningens omkostning. Evalueringernes resultater tilhører laboratoriet -- det er kun specifikationerne for de produkter, der skal testes, der leveres af magasinet.

Lidt om Raritan Computer

Raritan Computer Inc. i Somerset, N.J. er en førende leverandør af styringsløsninger for IT infrastruktur for sikker adgang, overvågning, styring af servere samt andre IT enheder i datacentre og fjernkontorer. Raritans produkter anvendes til at kontrollere og styre millioner af servere i mere end 50.000 datacentre og forsøgslaboratorier for computere samt andre steder over hele verden. Fra små forretninger til de helt store virksomheder, Raritans udførlige serie af kompatible og skalerbare digitale og analoge KVM, seriekonsoller og produkter til fjernforbindelser, tilbyder IT-professionelle de mest pålidelige, fleksible og sikre løsninger til at styre IT udstyr, samtidig med at man forbedrer den driftsmaessige produktivitet. Raritan, der blev startet i 1985, har nu oplevet 19 fortløbende og overskudsgivende år med vaekst og teknisk produktfornyelse. Raritan har 31 kontorer og forhandles i 76 lande. Der kan findes yderligere oplysninger om virksomheden på Raritan.com.

((a)Peppercon, der er baseret i Tyskland -- og som blev overtaget af Raritan i april -- fukuserer på Raritans OEM handel).

Alle varemaerker tilhører de respektive firmaer.

Mediekontakter:
      Raritan Computer Europe B.V.
      Robert-Jan van Espelo
      Tlf.: +31102844056
      E-mail: robertjan@raritan.com
      European Marketing Manager

Webside: http://www.raritan.com

KILDE Raritan Computer Inc.