Raritan introducerer alsidig 'KVM-enhed' til altid-tilgaengelig fjernadministration af servere

14 Sep, 2005, 09:00 BST fra Raritan

CAPELLE AAN DEN IJSSEL, The Netherlands, September 14 /PRNewswire/ --

- Ny klasse af KVM-over-IP løsning bringer kraften fra Raritans Dominion KX til baerbar formfaktor i "Palm" størrelse -

Raritan - en førende producent af administrationsløsninger til infrastrukturudstyr - introducerede i dag Dominion(R) KX101, en enports KVM-over-IP fjernadministrationsenhed i "Palm" størrelse, som giver servere altid-tilgaengelig adgang, og gør det lettere at flytte rundt på servere. Dominion KX101 er en ny klasse KVM (keyboard, video, mouse = tastatur, video, mus) administrationsløsning med en "switch fri" arkitektur, der via en webbrowser giver ublokeret adgang og BIOS-niveaukontrol af servere verden over.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20050912/NEM036 )

Den meget skalerbare Dominion KX101, der er designet til at understøtte kraevende IT-miljøer, både i datacentre og filialer, anvender den samme sikre adgangs- og kontrolteknologi, der findes i Raritans andre entreprise-klasse Dominion KX switche, i en lille formfaktor. Men i modsaetning til en KVM-switch, der har et begraenset antal kanaler, når man skal have adgang til mange servere i et rack - får man med KX101 altid adgang til sin dedikerede server.

KX101 fungerer som en stand-alone løsning, eller som en del af en virksomhedsomfattende adgangs- og kontrolnetvaerk. Et stort antal Dominion KX101-enheder kan integreres i ét samlet logisk netvaerk via Raritans CommandCenter(R) Secure Gateway.

Dominion KX101's unikke formfaktor og ublokerede adgang gør den til en ideel platform til fjernadministration for:

- Miljøer, hvor fjernadgang til sårbare servere kan vaere "blokeret" af
      andre administratorer, som prøver på at få adgang til andre servere.
    - Filialer og andre fjerne lokaliteter, der har et lille antal sårbare
      servere, og hvor fjernbetjente KVM-switche med flere porte ikke er
      omkostningsmaessigt berettiget.
    - Miljøer, hvor servere eller andre enheder ofte omstilles til
      forskellige konfigurationer, såsom i testlaboratorier og demo-rum.
    - Midlertidige installationer, såsom konventioner, fagmesser, klient-
      /kundesteder og byggepladser.
    - Lokaliteter med pc-styrede enheder, såsom detailsalgssystemer,
      interaktive displays, skiltning, kiosker samt medicinal- og
      militaerudstyr.

"Dominion KX101 er endnu en af Raritans første introduktioner til branchen," siger Izzy Leibovich, produktchef hos Raritan. "Vores elegante KX101 giver enorme muligheder og fleksibilitet i situationer, hvor du har brug for altid-tilgaengelig serveradgang."

Dominion KX101 kan anvendes med branchens største udvalg af browsere og operativsystemer. Den leverer også en fjernadministration, som er umulig at skelne fra en "lokal rack-adgang" session. KX101 har en PC Share Mode, som gør det muligt for op til otte fjernbrugere at få adgang til den samme server på én gang. KX101 kan monteres enten horisontalt eller vertikalt på siden af et server-rack, monteres på en hvilken som helst overflade, eller simpelthen haenges bagpå target enheden i sit kabel. Med dens Power-over-Ethernet (PoE) funktion, kan behovet for saerskilt strømforsyning og kabelføring desuden elimineres.

Dominion KX101 er kan købes overalt i verden gennem Raritans omfattende forhandlerkanal. Den vejledende detailpris er 945 US dollar pr. enhed. KX101 vil også kunne leveres i pakker á 12 enheder til volumenpris.

I situationer, hvor der anvendes flere Dominion KX101'er, kan Raritans CommandCenter Secure Gateway "portal" anvendes til at samle alle Dominion-serie enhederne og Raritans Paragon(R) KVM switche på ét enkelt netvaerk. CommandCenter Secure Gateway er den eneste løsning, som integrerer både digitale og analoge KVM-switche og serielle konsolservere over IP til et enkelt, logisk, adgangs- og kontrolnetvaerk med central systemadgang via én IP-adresse. CommandCenter Secure Gateway giver brugere og administratorer mulighed for at definere kriterier, der skal bruges til at sortere, se og give adgang til og administrere enheder, så vedligeholdelse og reparation kan udføres fra fjernt hold og dermed endnu mere effektivt.

Den nye KX101 er blevet testet af et antal kunder, deriblandt et oliefirma, som bruger KX101 til at give fjernadgang til servere, der befinder sig på boreplatforme. "Dominion KX101 er den mest omkostningsbesparende løsning for denne kunde," siger Leibovich. "KX101 er let at installere, og det muliggør øjeblikkelig fjernadgang til alle virksomhedens servere. Der findes ikke andre enports-løsninger på markedet med entreprise-klasse fjernadministrationsfunktioner og -vaerktøjer."

Om Raritan (Raritan.info)

Raritan, der har domicil i Somerset, N.J., er en førende producent af administrationsløsninger til infrastrukturudstyr samt sårbare applikationer og services, der kører på udstyret. Raritans højpålidelige og responsive IT-administrationsløsninger - der er baseret på KVM (keyboard, video, mouse = tastatur, skaerm, mus) switche, serielle konsolservere, administrationssoftware og eksterne konnektivitetsprodukter - gør det muligt for virksomheder hurtigt at identificere problemer, samt tilgå og udbedre fejl, uanset tid og sted. Dermed forenkles og accelereres datacenter arbejdsprocesserne, hvilket forbedrer oppetiden og medarbejderproduktiviteten. Raritans løsninger anvendes til administration af mere end 50.000 datacentre og andre IT-miljøer verden over. Raritans Peppercon OEM-afdeling udvikler, producerer og markedsfører avancerede, hardwarebaserede, fjernadministrerede produkter, baseret på digital KVM-over-IP og IPMI-teknologi. Raritan blev grundlagt i 1985, og kan dermed se tilbage på 20 års teknisk innovation. Raritan har 35 filialer i verden, og vore produkter distribueres i 76 lande. Ønskes yderligere information, er du velkommen til at besøge www.raritan.info.

Alle varemaerker tilhører deres respektive ejere.

Mediekontakt:
    Wilco Zevenbergen