Red minderne: Digitaliser VHS-videoerne i rette tid

28 Jan, 2009, 09:20 GMT fra MAGIX AG

KOBENHAVN, January 28 /PRNewswire/ -- Med pakken Video Saver ( http://www.magix.com/da-dk/se/video-saver/) hjaelper MAGIX med at redde og bevare VHS-skattene. "Optagere og kassetter kan stadig fås, og de virker stadig. Brugerne bør udnytte dette tidsvindue til at redde deres yndlingsfilm over fra VHS-videokassetterne", lyder rådet fra Jürgen Jaron, der er administrerende direktør for MAGIX AG. Videoer kan overspilles fra VHS til pc og braendes som dvd eller gemmes som videofiler. Man behøver ikke at søge laenge efter en passende tilslutningsmulighed. Den medfølgende USB-videoconverter samt Scart-adapteren og forlaengerkablet etablerer forbindelsen fra videooptageren til pc'en og digitaliserer videosignalet. På pc'en opfanger den medfølgende software MAGIX Movies on DVD 7 ( http://www.magix.com/da-dk/se/movies-on-cd-dvd/) dette signal. Derefter kan materialet redigeres med programmet og braendes på DVD/Blu-ray-Disc. Den samlede pakke er i handlen til en pris på DKK 499,-

Konservering kontra kvalitetsreduktion

I årenes løb bliver videokassetters billedkvalitet dårligere. På grund af magnetiske påvirkninger under opbevaringen udviskes farverne og konturerne sløres tydeligt. Desuden medfører afspilningen, at belaegningen langsomt opløses og "tvaeres ud", hvis da ikke en god gang båndsalat allerede for laengst har sikret kassetten et pludseligt endeligt. Derfor er det en god ide at konservere via digitalisering ved hjaelp af passende soft- og hardware, sådan som Video Saver fra MAGIX tilbyder det.

Når en film først findes i digital form, kan den altid braendes igen og opbevares på forskellige lagermedier som f.eks. harddiske eller online-lagerplatforme. Takket vaere dvd-menuen og fjernelse af reklamer bliver nydelsen af filmperler eller hjemmevideoer fra VHS desuden mere komfortabel.

Picture and information material:

Packshots:

Screenshots:

Video:

Om MAGIX:

MAGIX AG, Berlin, er en international udbyder af software, online-tjenester og digitalt indhold til multimedieprodukter og serviceydelser inden for personlig kommunikation. MAGIX tilbyder desuden sine forretningspartnerne - f.eks. online-portaler og hardwareproducenter - at levere skraeddersyede multimedieløsninger som One-Stop-Shop. Siden 1993 har MAGIX i Tyskland udviklet førende teknologier til produktion, behandling og arkivering af digitale fotos, videoer og musik. Målt ud fra produktafsaetning var MAGIX i 2007 markedsleder inden for detailsalg af foto-, video- og musiksoftware såvel i Tyskland som i flere andre europaeiske lande og samtidig en af de tre førende spillere på det amerikanske marked.

Tom Schwarzer
    International PR MAGIX