Saxo Banks halvårsresultat stiger med 57 %

21 Aug, 2008, 12:00 BST fra Saxo Bank

KØBENHAVN, August 21 /PRNewswire/ -- Saxo Banks ledelse fremlagde i dag et halvårsregnskab for selskabets bestyrelse, som viser et overskud før skat på DKK 162 mio. for det første halvår af 2008. Det svarer til en stigning på 57 procent sammenlignet med resultatet på DKK 103 mio. i 2007.

Derudover er driftsindtaegterne for investeringsbanken på et år steget med 55 procent fra DKK 624 mio. til DKK 969 mio., mens indskud fra kunder er steget med DKK 1,7 mia. i det første halvår af 2008 til DKK 8,8 mia. pr. 30. juni 2008. Vaerdien af kundernes aktiver hos Saxo Bank er steget med 11 % til DKK 9,7 mia. i løbet af det første halvår.

"Disse tal afspejler styrken ved vores forretningsmodel i en tid, der har vaeret svaer for branchen. Selv om mange andre banker ville vaere mere end tilfredse med en stigning i overskuddet på 57 % i første halvår af et år som 2008, havde vi forventet et endnu bedre resultat", siger Saxo Banks to administrerende direktører, Kim Fournais og Lars Seier Christensen, i en faelles udtalelse. "Forretningen har udviklet sig en del langsommere end forventet, og vi er endnu ikke helt der, hvor vi gerne vil vaere, når det gaelder effektivitet i eksekvering og i vores processer. Men vi gør meget for at sikre, at den positive tendens fortsaetter i det kommende år. Nyudnaevnelserne i vores ledelse afspejler, at vi følger vores plan".

Tidligere på måneden annoncerede Saxo Banks to direktører en omstrukturering af den øverste ledelse. De tidligere direktører for ISS, Eric Rylberg og Karsten Poulsen, blev udnaevnt til henholdsvis Bankdirektør og Stedfortraedende bankdirektør med henblik på at strømline virksomheden og gøre Saxo Bank til en helt igennem global virksomhed.

"Som situationen ser ud lige nu, er udfordringen for Saxo Bank at optimere vores globale aktiviteter. Vi skal vaere mere omkostningseffektive og bedre til at eksekvere, så vi hele tiden er et skridt foran. Derudover aendrer globaliseringen den globale markedsplads i et højt tempo, som vi har taenkt os at følge. Vi er utroligt glade for at have Eric Rylberg og Karsten Poulsen på holdet, og vi er sikre på, de kan hjaelpe os med at nå vores ambitiøse mål", siger de to administrerende direktører.

Saxo Bank forventer, at der på grund af udsving fortsat vil vaere risici forbundet med de finansielle markeder, men banken er optimistisk med hensyn til sin fremtid og sin rolle som leverandør af finansielle produkter, der kan tage højde for sådanne risici.

"I 2008 har markederne opført sig temmelig usaedvanligt, og indtjeningen har vaeret mere ustabil end normalt. Hos Saxo Bank har vi indtil videre håndteret situationen fint, og vores fokus på at strømline forretningsgangene gør, at vi er endnu bedre forberedt på langt sigt. Endvidere har vores handelsplatform gjort det muligt at øge handlen med CFD'er, optioner og futures, hvilket er en klar fordel for os. Turbulente markeder giver gode investeringsmuligheder, men vi opfordrer stadig vores kunder til at vaere omhyggelige og forsigtige, når de investerer, og benytte sig af vores støttefunktioner", lyder rådet fra de to administrerende direktører.

Se halvårsregnskabet i sin fulde version på http://www.saxobank.com

Om Saxo Bank A/S

Saxo Bank A/S er en global investeringsbank med speciale i online investeringer på de internationale kapitalmarkeder. Banken tilbyder handel med aktier, valuta, CFD'er, futures, optioner og andre derivater samt porteføljeforvaltning via online handelsplatformen SaxoTrader. SaxoTrader er udviklet af Saxo Bank og er direkte tilgaengelig for nutidens investorer via Saxo Bank eller via et af vores globale partnerskaber, hvor den udgør en integreret del af deres infrastruktur. Et af Saxo Banks betydelige forretningsområder er White Labelling, som omfatter tilpasning og branding af bankens online handelsplatform til andre finansielle institutioner og maeglere. Saxo Bank har flere end 120 White Label-partnere og tusindvis af kunder i over 180 lande. Saxo Bank har naesten 1.400 ansatte fra 76 forskellige lande. Saxo Bank har hovedkontor i København og kontorer i London, Genève, Zürich, Singapore, Tokyo og Marbella. Banken har også et repraesentationskontor i Beijing og et it-udviklingscenter i Skt. Petersborg.

KILDE Saxo Bank