SBS Broadcasting udvider Radio Express-netvaerket i Bulgarien

06 Nov, 2006, 10:08 GMT fra SBS Broadcasting Group

LUXEMBOURG, November 6 /PRNewswire/ -- SBS Broadcasting Sàrl offentliggjorde i dag, at de har overtaget Radio Express-netvaerket i Bulgarien. Radio Express-netvaerket daekker det meste af Bulgarien inklusiv de to største byer, Sofia og Plodiv. Radio Express-netvaereket tilføjer ni nye byer til SBS's eksisterende radiodrift i Bulgarien. Betingelserne for handlen er fortrolige.

Tidligere på året overtog SBS de nationale radionetvaerker Vitosha og Veselina så vel som Radio Atlantic i Sofia samt Radio Ritmo i Plovdiv. Med overtagelsen af Radio Express-netvaerket daekker SBS alle Bulgariens største byer med en eller flere radiostationer.

Patrick Tillieux, Chief Operating Officer og fungerende Chief Executive Officer i SBS kommenterer offentliggørelsen: "SBS er med overtagelsen af Radio Express-netvaerket blevet en af de førende radioudbydere i Bulgarien. Sammen med Radio Vitosha, Radio Veselina, Radio Atlantic og Ritmo vil tilføjelsen af Radio Express-netvaerket øge vaeksten og lytterskaren af vores Bulgarske radiodrift. Det vil også gøre SBS til en fuldt aktiv medspiller på det dynamiske, bulgarske mediemarked efterhånden som vi udvider vores medievirksomhed i det hastigt voksende Sydøsteuropaeiske marked.

SBS fungerer i øjeblikket på flere af de voksende Sydøsteuropaeiske markeder. Udover den ovenfor naevnte radiodrift i Bulgarien, ejer SBS også Prima TV, den førende musik tv-kanal, TV K Lumea, så vel som det ledende radionetvaerk, Kiss FM samt Magic FM-netvaerket i Rumaenien. SBS ejer derudover den førende radiostation, Lampsi FM i Athen, Graekenland.

Om SBS Broadcasting Group

SBS Broadcasting Group er en af Europas førende medievirksomheder med kommercielt tv, kvalitets betalingskanaler, radiostationer og tilknyttede trykte medier i Vest-, Central- og Østeuropa. SBS udbyder i øjeblikket medietjenester i Belgien (Flandern), Bulgarien, Danmark, Finland, Graekenland, Ungarn, Holland, Norge, Rumaenien, Sverige og Storbritannien. SBS ejes af de to kapitalfonde Permira og KKR. Telegraaf Media Groep N.V. (TMG) fra Holland har også aktier i SBS med en aktieandel på 20 %. www.sbsbroadcasting.com

KILDE SBS Broadcasting Group