Siemens vaelger Verizon Business som global netvaerksleverandør

01 Mar, 2007, 08:00 GMT fra Verizon Business

READING, England, March 1 /PRNewswire/ --

- Global aftale giver managed MPLS services til Siemens' forretningsenheder

Verizon Business annoncerer i dag, at Siemens, en af verdens førende elektronikvirksomheder, har valgt Verizon Business som leverandør af globale netvaerksservices. Verizon Private IP vil understøtte Siemens' virksomhedsnetvaerk, der er kommunikationsledet mellem de globale forretningsenheder, hvor al virksomhedens forretningskritiske applikationer såvel som VoIP, SAP, og e-mailapplikationer afvikles.

Verizon Business er en af kun tre certificerede leverandører, der skaber Siemens globale netvaerk, og de er i øjeblikket i gang med udrulningen af deres netvaerksservices til adskillige nyåbnede Siemens afdelinger i Europa og USA.

Siemens valgte at investere i Verizon Private IP pga. servicens globale udbredelse og de teknologiske muligheder, der er for at styre den. Ved at samle virksomhedens afdelinger i en enkelt kommunikationsinfratruktur, kan Siemens udnytte fordelene ved at have fleksibel og effektiv telefoni- og datakommunikation.

Alfons Kuhn, SCN director fra Siemens forklarer: "Den globale udbredelse af Verizon Business' state-of-the-art kommunikationsinfrastruktur var den primaere grund til at vi valgte Verizon Business. Det er vigtigt for os at vide, at vores netvaerk er styret af den bedst mulige partner og at det er supporteret af staerke service level agreements og gennemskuelig rapportering. Verizon Business giver os den forsikring, vi har brug for, for at vi kan fortsaette med at have vaekst, sikker i troen på at vores eksisterende globale netvaerk kører sikkert og effektivt."

John Irvine, vice president of international marketing hos Verizon Business udtaler: "Siemens havde brug for en innovativ løsning, der kunne samle deres eksisterende globale virksomhedsnetvaerk, skabe omkostningseffektiviseringer og som er skalerbar til fremtidig vaekst. Vi er sikre på at Verizon Business fortsat vil tilbyde virksomheden den essentielle support, de har brug for, og på den måde hjaelpe dem med at fastholde deres konkurrencemaessige fordel som globalt førende inden for deres branche."

Verizon Private IP

Verizon Privat IP er tilgaengelig i mere end 116 lande, og er et pålideligt MPLS baseret netvaerk, der giver høj ydelse samt maksimal fleksibilitet, sikkerhed og forbindelse. Det transporterer al form for trafik i et enkelt, virtuelt privat netvaerk (VPN) - telefoni, data, forretningskritiske data, video og e-mail - og giver en strategisk platform for IP konvergens. Hver enkelt type af trafik er styret i forhold til individuelle service level behov i en samlet forbindelse, der på effektiv vis konsoliderer båndbreddebrugen.

Denne oversaettelse til dansk er kun vejledende. Den officielle version er den engelske originaludgave.

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over.

Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

Om Siemens

Siemens, headquartered in Berlin and Munich, is one of the world's largest electrical engineering and electronics companies and holds leading market positions in all its business areas. . The company has approximately 475,000 employees working to develop and manufacture products, design and install complex systems and projects, and tailor a wide range of services for individual requirements. Siemens provides innovative technologies and comprehensive know-how to benefit customers in over 190 countries. . Founded 160 years ago, the company focuses on the areas of Automation and Control, Power, Transportation, Medical, Information and Communications and Lighting. In fiscal 2006 (ended September 30), Siemens had sales of EUR87.325 billion and net income of EUR3.033 billion. For more information, visit www.siemens.com.

About Verizon Business

Verizon Business, a unit of Verizon Communications (NYSE: VZ), is a leading provider of advanced communications and information technology (IT) solutions to large business and government customers worldwide. Combining unsurpassed global network reach with advanced technology and professional service capabilities, Verizon Business delivers innovative and seamless business solutions to customers around the world. For more information, visit www.verizonbusiness.com.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

Web site: http://www.verizonbusiness.com

KILDE Verizon Business