Sommer 2009 i Hannover: Spaendende sommerevents og attraktive oplevelsespakker lokker gaester til Hannover-området

29 Maj, 2009, 08:00 BST fra Hannover Marketing und Tourismus GmbH

HANNOVER, Tyskland, May 29 /PRNewswire/ -- Sommerferien 2009 i Niedersachsen starter om få uger, og Hannover-området er det perfekte udflugtsmål for aktive turister og kultur- og sportsinteresserede.

Bandet Coldplays eneste open air-koncert i Nordtyskland, verdens største skyttefest, EM i syvmandsrugby med børneprogram eller Hannovers oplevelses-zoo er blandt de mange attraktive feriehøjdepunkter i Hannover og omegn. Hannover Marketing und Tourismus GmbH (HMTG) støtter en lang raekke feriearrangementer med omfattende reklamekampagner.

"Regionen Hannover, der har et afvekslende eventprogram, giver de bedste forudsaetninger for sjove ferieaktiviteter lige uden for døren. Vores nye spaendende oplevelsespakke med noget for enhver feriepung giver mulighed for at laere de mange forskellige muligheder i eventregionen Hannover at kende i sommer," fortaeller Hans Nolte, direktør for HMTG.

Isaer for familier er der meget forskelligt at opleve omkring Hannover:

Ture med vandcykel på Steinhuder Meer, vandreture i bakkerne omkring Hannover (Deister) eller besøg på verdens største udendørs dinosaurmuseum i Münchehagen. Hannover-oplevelsespakkerne kombinerer opdagelser i Hannover-området med overnatninger på udsøgte hoteller.

"Verdens største skyttefest", "Oplevelser under vandet", "Familier på verdensrejse" eller "Marienburg: Konge for en dag" hedder fire ud af de i alt ti nye tilbud med hotelpakker. På http://www.hannover.de/english kan man finde sine egne favoritter blandt de udbudte pakker.

Højdepunkter i sommeren 2009:

Hannovers oplevelses-zoo

Både små og store gaester kan opleve eksotiske omgivelser, over 1800 dyr og flotte shows i Hannovers oplevelses-zoo. I de fire spaendende zoo-verdener - Sambesi, Gorillabjerget, Junglepaladset og Meyers gård - venter der de besøgende usaedvanlige møder og uforglemmelige indtryk. For børnene er der klappezoo, eventyr-legepladsen og børneparadiset Mullewapp i en af Tysklands mest spaendende zoologiske haver.

Skyttefest i Hannover

Verdens største skyttefest er en begivenhed for hele familien: Sjove forlystelser og sjove partytelte eller bare slentre en afslappet tur hen over festpladsen - alt det er der mulighed for den 3.-12. juli på Schützenplatz. Et stort højdepunkt er "Schützenausmarsch" den 5. juli, hvor 5000 musikere og over 200.000 tilskuere fejrer Europas laengste festoptog.

Europamesterskab i syvmandsrugby

Den 11. og 12. juli 2009 afholdes europamesterskabet i syvmandsrugby for anden gang i Hannover.

Under turneringen, der varer to dage, kaemper de bedste europaeiske hold i ADW-arenaen om europamestertitlen. Hannover står dermed i fokus i OL-ansøgningen for sportsgrenen rugby i 2009. En premiere:

For første gang deltager der også kvindehold i kampen om titlen. Der venter desuden tilskuerne et spaendende rammeprogram under mottoet "Rugby, family and friends" i AWD-arenaen.

Maschseefest

For nogle betyder det masser af sjov for hele familien, og for andre er det en kulinarisk oplevelse under den åbne himmel. Til sommerfesten "Maschseefest" kan man nyde udendørslivet som ved Middelhavet. Over to millioner besøgende fester fra 29. juli til 16. august omkring søen Maschsee med maritim stemning.

Coldplay - Open Air

Den 25. august rocker Hannover i AWD-arenaen: Det er den eneste gang, dette årtis største band kommer til Nordtyskland på deres "Viva La Vida Tour". Den britiske kvartet viser på deres seneste hit-cd, at de kan lide at eksperimentere, uden at de dog har mistet deres typiske lyd og lyriske tekster.

Yderligere informationer om event-højdepunkterne
    i sommerferien findes på internetportalen

Kontakt:

Hannover Marketing und Tourismus GmbH