Swegon forventer en stigning i omsætningen på 39 % i 2011

16 Jun, 2011, 07:12 BST fra Swegon AB

GÖTEBORG, Sverige, June 16, 2011 /PRNewswire/ --

- Swegon AB forudser en omsætning på mere end 300 mio. euro i 2011

Swegon AB, som er et fuldt ejet datterselskab af Investment AB Latour, gør indtryk med sin betydelige vækst: Den svenske producent af omfattende indendørs klimaløsninger forudser en omsætning på mere end 300 mio. euro i 2011.

"Det økonomiske boom, store investeringer i vores produktionsfaciliteter, så vi kan øge vores kapacitet, og vores omfattende tilbud, suppleret med strategiske anskaffelser i de sidste år, bidrager til vores positive salgsresultater", rapporterer Orjan  Ahlgren, økonomidirektør i Swegon AB.

Den svenske virksomhed har fordoblet sin omsætning i de sidste fem år og forventer en endnu stærkere vækst i de kommende år. Swegon, som kan fejre sit 80 års jubilæum næste år, havde en omsætning på 2.153 mio. kr. (241 mio. euro) i 2010 og sigter på en omsætning på mere end 300 mio. euro i år. "Det vil betyde en vækst på 39 %. Og vi forudser endda et endnu bedre resultat for 2011", udtaler Ahlgren.

For at være i stand til at kunne håndtere den voksende efterspørgsel på avanceret udstyr til ventilation og aircondition, har Swegon investeret strategisk i sine produktionsfabrikker: Nye produktionslinjer bliver bygget og vil snarest blive taget i brug på tre af Swegons fem fabrikker, og der er foretaget udvidelser på to fabrikker.

"HVAC-konsulenterne på vores europæiske marked har meget travlt i øjeblikket, og mange projekter er i gang eller på vej. De økonomiske forudsigelser er positive på de fleste markeder, og det første kvartal af 2011 sluttede med meget tilfredsstillende resultater", forklarer Ahlgren og tilføjer: "Vi er optimistiske med hensyn til at nå vores mål".

Et billede til publikationsbrug af Orjan Ahlgren, økonomidirektør i Swegon AB, kan findes på: https://files.me.com/janschleifer/8i5oto

For yderligere information og anmodning om interviews, kontakt venligst:

Gönna Petersen
Public Relations Manager