Tellabs omsaetning stiger med 19 % med en overskudsvaekst på 30 % i andet kvartal

30 Jul, 2006, 16:00 BST fra Tellabs

NAPERVILLE, Illinois, July 30 /PRNewswire/ --

Tellabs har i dag offentliggjort omsaetningen for andet kvartal 2006, som er på 549 mio. US $, en stigning på 19 % i forhold til 463 mio. US $ i andet kvartal 2005.

Efter GAAP-regler havde Tellabs et overskud på 54 mio. US $ eller 12 cent pr. aktie i andet kvartal 2006, en vaekst på 30 % i forhold til 41 mio. US $ eller 9 cent pr. aktie i andet kvartal 2005.

Uden GAAP havde Tellabs et overskud på 73 mio. US $ eller 16 cent pr. aktie, en vaekst på 26 % i forhold til 58 mio. US $ eller 13 cent pr. aktie i andet kvartal af 2005. Resultater uden GAAP omfatter ikke udgifter før skat på 27 mio. US $ til saerlige formål, herunder 11 mio. US $ eller 1,7 cent pr. aktie i aktieoptions­omkostninger. En sammenligning af GAAP- og ikke-GAAP-indtjening følger.

"Kundernes opgradering af deres netvaerk til at levere video- og bredbåndsydelser har bidraget til Tellabs' tocifrede vaekst i overskuddet," udtaler Krish A. Prabhu, Tellabs praesident og administrerende direktør. "Tellabs er godt positioneret med serviceudbydere i hurtigtvoksende markeder som f.eks. lyslederaccess og next-generation-transport."

Bredbånd - Omsaetningen fra bredbåndssegmentet opnåede en total på 298 mio. US $, en vaekst på 20 % i forhold til 248 mio. US $ i andet kvartal 2005. Inden for bredbåndssegmentet øgedes access-omsaetningen med 32 % til rekordbeløbet 190 mio. US $ i forhold til 143 mio. US $ i andet kvartal 2005. Omsaetningen for managed access faldt med 10 % til 86 mio. US $ i forhold til 96 mio. US $ for et år siden. Omsaetningen for bredbåndsdata blev mere end fordoblet til 22 mio. US $ fra 9 mio. US $ i andet kvartal 2005.

Transport - Omsaetningen for transportsegmentet var på i alt 202 mio. US $, en vaekst på 19 % fra 170 mio. US $ i andet kvartal 2005, drevet af efterspørgsel fra kunder til trådløs teknologi.

Services - Services-omsaetningen var 49 mio. US $, en vaekst på 8 % i forhold til 45 mio. US $ i andet kvartal 2005.

Tilbagekøb af aktier - Ifølge tidligere annoncerede aktietilbagekøbsplaner tilbagekøbte Tellabs i andet kvartal 2006 2,5 mio. aktier for 37,3 mio. US $.

Investorkonference -Fra ca. 16.00 i dag og frem til kl. 16.00 lørdag den 29. juli vil der vaere adgang til høre en båndoptagelse af Tellabs' investorkonference på tlf. +1-800-642-1687. (Uden for USA, tlf. +1-706-645-9291.) Oplys Tellabs reservationsnummer 2720285. En podcast af konferencen vil vaere til rådighed på adressen www.tellabs.com/news/feeds/ senere i dag.

Tellabs udvikler telekommunikationsnetvaerk til opfyldelse af slutbrugeres stadigt voksende behov. Bredbåndsløsninger fra Tellabs gør det muligt for serviceudbydere at levere højkvalitets tale-, video- og datatjenester via kabelnetvaerk eller trådløse netvaerk verden over. Tellabs (NASDAQ: TLAB) står opført blandt BusinessWeek InfoTech 100 og er i NASDAQ-100 indekset, NASDAQ Global Select Market og S&P 500. www.tellabs.com

Fremtidsrettede udsagn - Denne nyhedsmeddelelse indeholder udsagn om fremtiden, som er behaeftet med risici og usikkerhed. Faktiske resultater kan afvige fra de resultater, som diskuteres i de fremtidsorienterede udsagn. Faktorer, som kan forårsage sådanne forskelle, omfatter, men er ikke begraenset til, risici i forbindelse med: introduktion af nye produkter, indtraeden på nye markeder, integration af nye forretningsområder, evne til at sikre nødvendige ressourcer, kunders og konkurrenters reaktioner, branchekonsolidering samt økonomiske forandringer, som har generel indflydelse på telekommunikationsbranchen. Selskabet forpligter sig ikke til at revidere eller ajourføre disse fremtidsorienterede udsagn, så de afspejler begivenheder eller omstaendigheder efter dags dato, eller så de afspejler virkninger af uforudsete begivenheder. For en mere detaljeret beskrivelse af risikofaktorerne, se venligst selskabets SEC-meddelelser.

Redaktionel bemaerkning: Den komplette tekst til denne meddelelse findes på adressen www.tellabs.com/news/2006/2q06.pdf

Tellabs(R) og (R) er varemaerker for Tellabs eller dets tilsluttede selskaber i USA eller andre lande. Ethvert andet selskab eller produktnavn, som er naevnt i denne meddelelse, kan vaere varemaerker for deres respektive selskaber.

KILDE Tellabs