Tellabs rapporterer 1. kvartal 2008 indtægter på $464 millioner USD

01 Maj, 2008, 16:39 BST fra Tellabs

NAPERVILLE, Illinois, May 1 /PRNewswire/ --

- Virksomheden frigører ressourcer for at udvikle til kunderne

Tellab's 1. kvartal 2008 indtægt udgjorde $464 millioner USD, hvilket er en stigning på 3 % sammenlignet med $452 millioner USD i 1. kvartal 2007.

Tellabs tjente $17 millioner USD eller 4 cents pr. aktie på US GAAP (generally accepted accounting principles) basis, sammenlignet med $25 millioner USD eller 6 cents pr. aktie i forrige års 1. kvartal.

På ikke US GAAP basis tjente Tellabs $32 millioner USD eller 8 cents pr. aktie sammenlignet med $34 millioner USD eller 8 cents pr. aktie i forrige års 1. kvartal. Ikke US GAAP resultater er eksklusiv en udgift før skat på $22,6 millioner USD, som indeholder $8,0 millioner USD eller 1,3 cents pr. aktie i egenkapitalbaserede kompensationsudgifter.

Ikke US GAAP bruttoavance udgjorde 39 % i det 1. kvartal af 2008 sammenlignet med 34 % i det 4. kvartal af 2007. Ændringen skyldes en forandring i produktsammensætningen.

"Tellabs gjorde det godt i et udfordrende branchemiljø. Fremover er vores højeste prioritet at frigøre ressourcer for at udvikle til vores kunder," sagde Rob Pullen, Tellabs præsident og CEO.

Tellabs har stoppet udviklingen af sin Tellabs(R) 8865 optical line terminal (OLT) men fortsætter med udviklingen af Tellabs(R) 1100 GPON (gigabit passive optical network) multiservice access produktfamilen. Tellabs vil anvende frigjorte ressourcer til at finansiere vækstinitiativer.

2. kvartal 2008 vejledning - De følgende udtalelser er fremsynede udtalelser, der er baseret på nuværende forventninger og involverer risici og usikkerheder, nogle af dem er skitseret nedenunder. Tellabs forventer 2. kvartals indtægten vil udgøre mellem $425 millioner USD og $445 millioner USD. Ikke US GAAP bruttoavance forventes at blive omkring 31 % afhængigt af produktsammensætningen. Ikke US GAAP driftsomkostninger forventes at forblive uændrede eller måske lidt mindre end niveauet i 1. kvartal af 2008. Ikke US GAAP bruttoavance er eksklusiv ca. $2 millioner USD i egenkapitalbaserede udgifter. Ikke US GAAP driftsudgifter er eksklusiv ca. $6 millioner USD i egenkapitalbaserede kompensationsudgifter.

Opkøb af egne aktier - Under det tidligere offentliggjorte program for opkøb af egne aktier, har Tellabs opkøbt 21,5 millioner aktier til en værdi af $142 millioner USD i løbet af det 1. kvartal af 2008. Siden 2005 har Tellabs opkøbt for 92,9 millioner aktier til en værdi af $803 millioner USD (ca. 20 % af shares outstanding).

Simultan webcast og telekonferenceoptagelse - Tellabs var vært for en telekonference for investorer, hvor man diskuterede resultatet af det 1. kvartal 2008 og fremlagde en fremtidsudsigt for 2. kvartal af 2008. En båndet indspilning af konferencen er tilgængelig indtil midnat Central Daylight Time U.S. på torsdag den 24. april på +1-706-645-9291. Når De bliver spurgt, så indtast venligst Tellabs konference id nr.: 42786217. Et podcast af konferencen er tilgængelig på adressen http://www.tellabs.com/news/feeds/.

Tellabs udvikler telekommunikationsnetværk til at imødekomme det stigende behov hos brugerne. Løsninger fra Tellabs sætter tjenesteudbydere i stand til at levere højkvalitets tale-, video- og datatjenester over faste og trådløse netværk over hele verden. Tellabs (Nasdaq: TLAB) er en del af NASDAQ-100 Index, NASDAQ Global Select Market, Ocean Tomo 300(TM) Patent Index og S&P 500. http://www.tellabs.com

Fremsynede udtalelser - Dette nyhedsbrev, som indeholder resultater af efterfølgende driftsdiskussion, indeholder fremsynede udtalelser, indbefattet men ikke begrænset til den vejledende information indeholdt i denne udgivelse, der involverer risici og usikkerheder. De faktiske resultater kan variere fra resultaterne diskuteret i de fremsynede udtalelser. Faktorer der kan være en årsag til sådanne forskelle inkluderer men er ikke begrænsede til risici i forbindelse med: det konkurrerende miljø, inklusiv pris- og avancepres, svarene fra kunder og konkurrenter, industrikonsolidering, lanceringen af nye produkter, etableringen på nye markeder, evnen til at sikre nødvendige ressourcer og de økonomiske ændringers generelle indflydelse på telekommunikationsindustrien. Virksomheden påtager sig ikke ansvaret for at revidere eller opdatere fremsynede udtalelser til at afspejle begivenheder eller omstændigheder efter i dag eller til at afspejle hændelsen af uforudsete begivenheder. Hvis De ønsker en mere detaljeret beskrivelse af risikofaktorene, så se venligst virksomhedens kvartalsrapporter.

Tellabs og Tellabs logo er ophavsretbeskyttede varemærker tilhørende Tellabs Operations, Inc. i USA og/eller i andre lande.

Web site: http://www.tellabs.com

KILDE Tellabs