Tesla åbner Supercharger-station nummer 50 i Europa

12 Aug, 2014, 16:41 BST fra Tesla Motors Inc

AMSTERDAM, August 12, 2014 /PRNewswire/ --

Model S kan nu køre gratis fra Stockholm til Cote d'Azur

Tesla understregede den fortsatte ekspansion af sit hurtiglader-netværk i denne uge ved åbningen af Supercharger-station nummer 50 i Europa. Åbningen af ​​den nye station i Narbonne, Frankrig, er endnu et vigtigt skridt mod et net af Superchargere, som dækker de vigtigste europæiske markeder, der tæller Skandinavien, den tysktalende del af Europa, Benelux, Storbritannien og Frankrig.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140616/691314 )
     (Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140812/700828 )

Teslas Supercharger-netværk i Europa har ekspanderet hurtigt, siden den første installation, i Norge, i august 2013. Supercharger-ruter muliggør nu gratis elektriske rejser mellem de store byer og de mest populære motorveje - fra Skandinavien til den franske Riviera. Ruterne omfatter bl.a. Oslo - Stockholm - København, Hamburg til Geneve og Berlin til Frankfurt. I Frankrig går "Route du Soleil" fra Paris til Cote d'Azur, og snart åbner der nye stationer mod nord,  så det bliver muligt at rejse videre til Amsterdam. I Storbritannien åbner nye Supercharger-stationer i London og Birmingham inden for den næste uge.

Tesla har, på kort tid, installeret sin Supercharger nummer 168[.] på verdensplan og har dermed både det største og hurtigst voksende opladningsnetværk i verden. Alene i juli leverede det europæiske Supercharger-netværk mere end 600 MWh energi til Model S-rejsende. Denne energi svarer til at køre fire og en halv gange til månen og tilbage igen, eller samlet set 3, 6 mio. kilometer. I samme måned sparede Superchargers i Europa Model S ejere for mere end 380.000 liter benzin og mere end 1.100 tons kuldioxid.

Twitter: @Tesla_Europe @Tesla_Europe

For yderligere imformationer om den fortsatte globale ekspansion af Supercharger-netværket, så besøg hjemmesiden: http://www.teslamotors.com/supercharger & http://www.teslamotors.com/findus.

KILDE Tesla Motors Inc