Tidlig vinterdrøm! SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental starter skisaesonen denne weekend!

28 Nov, 2008, 17:15 GMT fra SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental Marketing GmbH

SÖLL, Ostrig, November 28 /PRNewswire/ --

- Vinterstart: De første dalnedfarter er allerede åbne!

Gode nyheder til alle vintersportstilhaengere: Allerede naeste weekend (lørdag den 29. og søndag den 30. november) starter tyrolske SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental skisaesonen: cirka 40 liftanlaeg venter på de snehungrende vintersportsfolk - og det til de bedste pistebetingelser.

Vejrguderne har rigtig vaeret gavmilde. Takket vaere snefaldene i de seneste dage og de iskolde temperaturer finder de første vintersportstilhaengere rigtig gode pisteforhold - også mange forbindelser og endda nogle dalnedfarter er allerede åbne. Til at starte med er anlaeggene kun åbne denne weekend, og med den officielle saesonstart lørdag, den 6. starter alle anlaeg på fuld tid.

Det første højdepunkt i denne skisaeson er den populaere SkiOpening i Söll den 12.-14. december. Test af de mest forskellige ski-maerker er den perfekte anledning til at udforske de nye pister og baner i skiverdenen. Et publikumshit er natlig parallelslalom om fredagen (12. december), hvor alle kan teste deres form under løbsbetingelser. Musikken til aftenprogrammet (gratis adgang!) er med "Die Jungen Zillertaler" med aegte tyrolsk folkemusik om fredagen og fed partymusik med "Frontal" og "Hermes House Band" om lørdagen.

Sidste nyt om status for lifte og pister på http://www.skiwelt.at

Med 91 lifter, over 279km pister i alle svaerhedsgrader, heraf de fleste udstyret med moderne sneanlaeg (svaerhedsgrader, af 210km snebare pister kan 11km gøres klar på kun 3 dage) er SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental det største sammenhaengende skiområde i Østrig.

Billedmateriale fås på: http://www.tourismuspresse.at/redirect.php?skiwelt2

Information SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental Marketing GmbH
    A - 6306 Söll, Østrig, tlf.: +43-5333-400, e-mail: info@skiwelt.at
    Spørgsmål: Karina Oberhofer (k.oberhofer@skiwelt.at)