Top-skibyer til par, familier og grupper: Zillertal & Chamrousse

22 Mar, 2016, 13:42 GMT fra TravelTrex GmbH

KÖLN, Tyskland, March 22, 2016 /PRNewswire/ --

SnowTrex har evalueret 60.000 bookingdataer og fundet frem til de top rejsemål for par, familier og grupper. Zillertal i Østrig samt low-budget-resorts i den franske Mauriennedal samt Belladonne vinder helt tydeligt.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160322/346735 )

Hvor tilbringer de europæiske skientusiaster romantiske dage i sneen? Hvilke skibyer er især familievenlige og hvorhen tager grupper? Skirejsearrangøren SnowTrex kan give et svar på det ud fra sidste sæsons bookingadfærd.

1. Danske resultater

Par bookede:

1. Bad Gastein (Gasteinertal)
  2. Berchtesgaden
  3. Niederau (Wildschönau)

Familier bookede:

2. Berchtesgaden
  3. Saint Sorlin

Grupper bookede:

1. Saint Sorlin
  2. Valmeinier
  3. Chamrousse

2. Europæiske resultater

Par bookede:

1. Mayrhofen
  2. Hippach
  3. Chamrousse

Familier bookede:

2. Valmeinier
  3. Valfréjus

Grupper bookede:

2. Saint Sorlin
  3. Valmeinier

At familier og grupper vælger franske destinationer hænger sammen med, at man får meget for få penge. Danske familier betaler i gennemsnittet kr. 3.100* pr. person og grupper kr. 3.410*   pr. person. Par foretrækker Østrig og betaler gerne mere for deres skiferie. Den gennemsnitlige rejsepris ligger på kr. 3.952* pr. person. Den europæiske gennemsnit ligger hos familier ved kr. 3.487*, hos grupper ved kr. 3.177* og hos par ved kr. 3.952*.

* 1 uge skiferie inkl. liftkort

Mere om resultaterne kan du læse i vores presseblog: http://presse.snowtrex.dk/top-skibyer

Om SnowTrex.dk:

SnowTrex tilhører TravelTrex GmbH. TravelTrex hører til gruppen af Europas førende rejsearrangører af vintersportsrejser og sælger attraktive skipakker på den 15-sprogede hjemmeside i mere end 20 lande. Skiferie inklusiv liftkort i op til 1.500 indkvarteringer og 500 byer

- Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) and http://www.presseportal.de/nr/103258/  -

For mere information og printbilleder kontakt venligst:

TravelTrex GmbH

Sarah Petersen