VELUX Gruppen og Disney sammen om ny Star Wars™ kollektion til børneværelset

16 Dec, 2015, 09:01 GMT fra VELUX Group

KØBENHAVN, Danmark, December 16, 2015 /PRNewswire/ --

Den 16. december 2015 føjes et nyt kapitel til Star Wars-universet med verdenspremieren på "Star Wars: The Force Awakens". Lanceringen af ​​filmen markerer ikke blot syvende kapitel i den episke saga; den fører også det eksisterende samarbejde mellem Disney og VELUX Gruppen, verdens største producent af ovenlysvinduer og tilbehør, videre til en ny galakse. "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" omfatter fire forskellige gardiner, designet specielt til børneværelser - og til at stimulere både kreativitet og god nattesøvn, som er afgørende for fremtidige generationers trivsel, og et fokusområde for VELUX Gruppen.

For at se vores Multimedia News Release, venligst besøg:

VELUX Gruppen blev grundlagt i 1941 med en vision om at bringe dagslys og frisk luft ind i moderne hjem. 74 år og millioner af ovenlysvinduer senere, er virksomheden i dag markedsleder med en ambition om at understøtte behovet for dagslys i alle hjemmets rum. Også i børneværelser, som gennem årene er gået fra at være soveværelser til legerum og derfor kræver en indretning, som er både funktionel og kreativ.

I 2014 førte vores engagement i børneværelser til et spændende samarbejde mellem VELUX Gruppen og Disney, som resulterede i en serie gardiner med de mest elskede Disney figurer. Nu er tiden kommet til at udvide sortimentet og tale til fantasien hos ​​endnu flere børn med de nye Star Wars gardiner. "Star Wars & VELUX Galactic Nights Collection" er inspireret af "Star Wars:The Force Awakens" og omfatter fire spændende motiver i eksklusivt design fra VELUX Gruppen, afstemt med Disneys forskrifter.

Design drevet af efterspørgsel

Som markedsleder, er VELUX Gruppen fast besluttet på at være innovative og dagsordensættende, når nye produkter udvikles og lanceres. Ikke kun med hensyn til funktionalitet og kvalitet, men også relevans. Flere undersøgelser peger på søvn som en afgørende faktor for et sundt hjem, og det har ført til en øget efterspørgsel efter gardiner, der passer til alle aldre. Med dette i tankerne, er VELUX Gruppen stolte af at præsentere "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection", en kollektion, der udvider sortimentet af VELUX gardiner til børn og samtidig forbinder virksomheden med et af ​​verdens mest episke universer.

Kent Holm, Vice President for Global Product Management hos VELUX Gruppen forklarer:

"Når VELUX Gruppen indgår samarbejdsaftaler om design, er vores mål at flytte grænser og give forbrugerne ideelle løsninger til hele husstanden. Når man ser, hvor populært og indflydelsesrigt Star Wars universet er, var det et oplagt emne for et samarbejde om nye produkter rettet mod børn og unge, der er gamle nok til at tage beslutninger om indretningen i deres eget værelse, uden at det sker på bekostning af den funktionalitet og kvalitet, som deres forældre forventer. Med "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" ønsker vi at inspirere til episke kampe mellem godt og ondt i dagtimerne og samtidig garantere fuldstændig mørklægning, som er afgørende for en god nats søvn".

Fra en fjern galakse til det moderne børneværelse

Star Wars sagaen foregår for lang tid siden i en galakse langt, langt væk. "Star Wars & VELUX Galactic Night Collection", på den anden side, er designet specielt til moderne børneværelser med individualitet i tankerne.

Kollektionen består af fire Star Wars designs, to med klassiske motiver, "Darth Vader" og "The Death Star", og to er inspireret af den nye film "The Force Awakens", "Kylo Ren" og "Robotter". Hvert design bringer figurerne til live i et "plakat design" i fuld ovenlysvindue størrelse. Uanset, om du er helten eller gået over til den mørke side, giver gardinerne dig fuld kontrol over, hvor meget lys du vil have i lokalet i dagtimerne og om natten.

Kollektionen byder også på en perfekt plug-and-play løsning, som gør dem lette at sætte dem op takket være VELUX Pick&Click!™ systemet.

"Star Wars & VELUX Galactic Night Collection" kan købes fra december 2015 på http://www.veluxshop.dk

Om Star Wars:

• Den første Star Wars film havde premiere i 1977
  • Den 16 december 2015 er der dansk premiere på den syvende film: Star Wars: The Force Awakens
  • I 2012 blev Lucasfilm opkøbt af Walt Disney Company som lovede tre nye Star Wars film
  • Star Wars har en Guinness verdensrekord for den mest successfulde merchandising franchise i filmbranchen
  • Star Wars merchandise omfatter blandt andet computerspil, Lego og andet legetøj, tøj, kostumer, indretningsprodukter og meget mere

Om VELUX Gruppen:

• Grundlagt i 1941
  • Skaber bedre boliger for mennesker i hele verden med dagslys og frisk luft gennem taget
  • Verdens førende producent af ovenlysløsninger til både skrå og flade tage. Desuden tilbyder VELUX Gruppen mange former for dekoration og solafskærmning, rulleskodder, indbygningsprodukter og produkter til fjernbetjening
  • I 2014 samarbejdede VELUX Gruppen for første gang med Disney om en populær kollektion til børneværelser med de mest elskede figurer, fra Peter Plys til Mickey Mouse

Pressemateriale på VELUX Media Center

Se og download nyheder, videoer, billeder og trykt materiale på VELUX Media Center: press.velux.com

Her kan du abonnere på nyheder fra VELUX. Følg os på twitter.com/velux og facebook.com/velux

STAR WARS og relaterede emner er registrerede varemærker og/eller copyrights, i USA og andre lande, tilhørende Lucasfilm Ltd. og/eller dets datterselskaber. © & TM Lucasfilm Ltd.

Kathrine Westermann
Media Relations Manager