Verizon Business centraliserer IFS' netvaerk for at understøtte deres forretningsekspansion

04 Okt, 2006, 08:00 BST fra Verizon

READING, England, October 4 /PRNewswire/ --

- 60 globale kontorer samles i ét Managed Private IP Network

Verizon Business annoncerer i dag, at de skal levere en Wide Area Network (WAN) infrastrukturløsning, der konsoliderer styringen af 60 globale kontorer hos IFS i Sverige. IFS og Verizon Business udvider med aftalen deres eksisterende samarbejde, og aftalen betyder, at Verizon Business skal implementere et MPLS-baseret Managed Private IP netvaerk, der giver IFS centraliseret netvaerksstyring fra virksomhedens hovedkontor, samtidig med at de får en ekstremt sikker og pålidelig forbindelse mellem deres nøgle hub sites i Sri Lanka, Sverige og USA. Verizon Business' WAN service afløser IFS' tidligere infrastruktur, der blev supporteret af en lang raekke forskellige leverandører.

IFS er en af verdens førende leverandører af komponentbaseret software til åbne standarder, og var ligeledes en af de første virksomheder, der kunne tilbyde de muligheder, der er med brugen af SOA (Service Oriented Architecture), bl.a. løst koblede softwareservices, der understøtter forretningsprocesser og anvendelsen af software.

I de senere år har IFS globaliseret sine forretningsprocesser og centraliseret supporten på deres systemer. Det har øget virksomhedens behov for ét sikkert og stabilt netvaerk, der giver hurtige svartider og en effektiv prioritering af netvaerksaktiviteterne. Over 2.600 medarbejdere benytter IFS' corporate Intranet til den daglige kommunikation, og de er ligeledes afhaengige af det centrale netvaerk for i realtime at kunne dele design og information mellem udviklingsafdelinger i Sverige og Sri Lanka.

IFS oplevede at deres gamle netvaerk over tid var blevet spredt og dyrt med regionale afdelinger, der brugte forskellige netvaerksleverandører og -services. IP tunnelling forbindelsen mellem IFS' hovedkontor og udviklingsafdelingerne var i saerdeleshed blevet overbebyrdet med dårlige svartider og ringere sikkerhed som følge. Virksomheden havde brug for et faelles og robust miljø, der altid vil vaere tilgaengeligt og som hurtigt ville bevise sin effektivitet og den økonomiske gevinst, der er ved at implementere en konsolideret og centralt styret netvaerksinfrastruktur.

Verizon Business blev valgt til at levere en faelles infrastruktur på tvaers af alle IFS' 60 globale afdelinger. En infrastruktur som giver virksomheden bedre kontrol med netvaerket, øger medarbejdernes effektivitet og reducerer virksomhedens samlede omkostninger. Verizon Business har underbygget implementeringen med omfattende sikkerhedstiltag og styringsvaerktøjer til netvaerket, som giver et sikkert og styret netvaerksmiljø, der understøtter virksomhedens nuvaerende og fremtidige forretningskrav.

Stefan Persson, chief information officer hos IFS siger: "Vi har haft Verizon Business som en af flere leverandører i mere end fem år, men håndteringen af vores spredte netvaerk begyndte at volde os problemer. Verizon Business' MPLS netvaerk giver os en ideel løsning, der er skraeddersyet til vores globale og lokale behov".

John Irvine, vicepresident for international marketing hos Verizon Business siger: "IFS havde behov for en løsning, der ville opfylde deres kortsigtede mål, men som samtidig vil kunne opgraderes og -skaleres til eventuelle fremtidige løsninger. Voice over IP (IP Telefoni) og video conferencing er blot to eksempler på nye løsninger, som IFS i øjeblikket overvejer. Vi er overbevist om, at Verizon Business fortsat vil kunne levere det bedste serviceniveau på alle områder, hvor IFS' fortsaetter deres ekspansion."

Denne oversaettelse til dansk er alene vejledende. Den officielle version er kun den engelske original udgave.

Om IFS

IFS(XSSE: IFS), en af verdens førende leverandører af forretningssystemer , tilbyder løsninger, som gør det muligt for virksomheden at reagere hurtigt på markedsaendringer og anvende ressourcerne på en mere fleksibel måde for at opnå bedre forretningsresultater og konkurrencefordele.

IFS blev stiftet i 1983 og har nu 2.600 medarbejdere verden over. IFS har vaeret pionerer inden for komponentbaserede systemer til ressourceplanlaegning (ERP) med IFS Applications(TM), der nu er i syvende generation. IFS-komponentarkitekturen giver løsninger, som er enklere at implementere, køre og opgradere. IFSApplications findes i 54 lande og på 20 forskellige sprog.

IFS har mere end 500.000 brugere inden for syv udvalgte brancher: forsvarsindustri, automobilindustrien, maskinindustrien, procesindustrien, construction & facilities management og telekom, og den højteknologiske industri. IFS Applications giver udvidet ERP-funktionalitet, inklusiv forsyningskaedehåndtering (SCM), håndtering af virksomhedsaktiver (EAM), vedligeholdelse, reparation og eftersyn (MRO), produktlivscyklushåndtering (PLM), kunderelationshåndtering (CRM) og virksomhedsresultathåndtering (CPM).

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over.

Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

Web site: http://www.verizon.com

KILDE Verizon