Verizon Business gør den globale kommunikation til en leg for Helly Hansen

31 Aug, 2006, 09:00 BST fra Verizon Business

Reading, England, August 31 /PRNewswire/ --

- Den på verdensplan førende producent af outdoortøj vaelger Managed Private IP Network til deres missionskritiske systemer og video conferencing

Verizon Business annoncerer i dag, at Helly Hansen, den globale producent af tøj til aktiv livsstil og fritidsudstyr, har valgt Verizon Business som leverandør af et Managed Private IP netvaerk, der forbinder alle Helly Hansens større kontorer i hele verden. MPLS netvaerket giver en sikker og stabil forbindelse mellem Helly Hansens hovedkvarter i Oslo og syv andre kontorer i Canada, Kina, Tyskland, Italien, Holland, Storbritannien og USA.

Helly Hansen har mere end 700 ansatte i 17 lande. For at kunne varetage deres daglige opgaver er alle ansatte afhaengig af systemer og kommunikationsvaerktøjer, der er hosted på hovedkvarteret i Norge. Helly Hansen har valgt Verizon Business til ikke alene at administrere deres datanetvaerk, men også til at levere en sikker gateway, der sørger for, at de vitale forretningssystemer fra hovedkvarteret altid er tilgaengelige. Verizon Business har installeret to routere og dual access linier, hvilket i markant grad forbedrer Helly Hansens netvaerkskapacitet, der skal understøtte virksomhedens eksisterende og planlagte voice- og databehov.

"Vi afvikler en hel raekke af services og forretningssystemer fra vores norske kontor, som vores andre kontorer over hele verden er afhaengig af - dag og nat", siger Einar Lønnum, chief information officer hos Helly Hansen. "Verizon Business' managed IP netvaerk giver os sindsro både pga. den indgåede Service Level Agreement og pga. Verizon Business' helpdesk service, der aktivt overvåger vores Wide Area Network linier 24 timer i døgnet. Det sikrer, at vores forretning kører døgnet rundt:"

Verizon Business' komplette portefølje af kommunikationsvaerktøjer, der muliggør effektiv realtidskommunikation, var med til at gøre tilbudet endnu mere attraktivt, tilføjer Lønnum.

Ved at bruge Verizon Business' IP netvaerk har alle Helly Hansens kontorer adgang til vitale forretningssystemer som ERP-systemet og video conferencing. Helly Hansen tester desuden Verizon Business' Voice over IP service på deres hovedkontor, og planen er at udrulle VoIP på globalt plan.

Lønnum uddyber: "Vi havde i forvejen et MPLS netvaerk, men besluttede os alligevel for at gå i udbud. Verizon Business var i stand til at tilbyde os to gange ekstra båndbredde, den bedste tekniske support samt et dedikeret team til at bakke op - alt sammen til en ekstremt konkurrencedygtig pris. Der var ikke så meget at betaenke sig over".

John Irvine, vice president of International Marketing hos Verizon Business, siger: "Helly Hansen har store krav til deres netvaerk og har derfor behov for en sikker og robust service for at kunne køre deres kritiske systemer og programmer på tvaers af alle deres kontorer i hele verden. Verizon Business er i stand til at opfylde deres strenge krav i dag, ligesom vi er i stand til at tilbyde den ekstra fleksibilitet og skalerbarhed, som Helly Hansen behøver for også i fremtiden at kunne udvikle deres globale forretning.

Om Helly Hansen

BETWEEN HUMAN WILL AND NATURE'S FORCES - Norske Helly Hansen er global markedsleder inden for action-utility tøj til aktiv livsstil og professionel sport. Innovation har vaeret en af grundpillerne, siden Helly Hansen blev oprettet i 1877, og idéen bag tøjet er et design, der ligger mellem menneskets og naturens kraefter. Helly Hansen er en privatejet virksomhed, der distribuerer sine produkter i mere end 40 lande. I 2005 var omsaetningen 1,3 mia. DKK. For mere information: www.hellyhansen.com

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over.

Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

Denne oversaettelse til dansk er alene vejledende. Den officielle version er kun den engelske original udgave.

Web site:  http://www.verizonbusiness.com

KILDE Verizon Business