Verizon Business hjaelper Chr. Hansen med at afvikle forretningskritiske applikationer med et sikkert, globalt MPLS netvaerk

30 Jan, 2007, 08:00 GMT fra Verizon Business

KØBENHAVN, Danmark OG READING, England, January 30 /PRNewswire/ --

- Managed private IP netvaerk der forbinder 47 lokationer på fem kontinenter giver Chr. Hansen mulighed for bedre prioritering af datatrafik og nemmere administration

Verizon Business annoncerer i dag, at Chr. Hansen, en af verdens førende producenter af naturlige ingredienser og tilsaetningsstoffer til farma- og fødevareindustrien, har valgt Verizon Business som leverandør af et nyt managed private IP netvaerk. MPLS netvaerket gør Chr. Hansen i stand til at prioritere deres datatrafik, hvilket giver en hurtig og sikker afvikling af forretningskritiske applikationer, som forbinder 47 internationale afdelinger med virksomhedens to administrative centre i Milwaukee, USA og Hørsholm. Med løsningen kommer Chr. Hansen til at høste fordelene ved at deres centrale, forretningskritiske applikationer som ERP-systemet hostes og afvikles centralt i Hørsholm, og det giver virksomheden større effektivitet og bedre konkurrenceevne på de internationale markeder.

Chr. Hansen har omkring 2500 medarbejdere i mere end 30 lande i Nord- og Sydamerika, Europa, Australien og Asien med udviklingscentre i Danmark, USA, Frankrig og Tyskland. En sikker og hurtig overførsel af data, information og forskning er afgørende for at virksomheden på effektiv vis kan supportere deres kunder. For at forbedre kommunikationen mellem de globale afdelinger har Chr. Hansen besluttet sig for at centralisere deres IT-aktiviteter i ét samlet IP netvaerk.

Ved at erstatte fire regionale leverandører med en global leverandør, håber Chr. Hansen på at øge gennemsigtigheden og kontrollen over den globale datatrafik. Det vil betyde, at de kan holde fokus på deres strategiske forretningsmål, mens den tekniske håndtering på effektiv vis varetages af Verizon Business.

Michael Ludvigsen, CIO, Vice President for Global IT hos Chr. Hansen siger: "Vi forventer, at vi som IT-afdeling får nemmere ved at supportere vores brugere over hele verden med den ny MPLS løsning, og vi ser frem til at høste de fordele, det vil give. Vi er sikre på, at den ny løsning vil gøre vores arbejde mere smidigt og fleksibelt, og at den vil give os bedre mulighed for at prioritere datatrafikken og allokere båndbredden efter vores kritiske forretningsapplikationers behov."

Frank Enevoldsen, landechef for Verizon Business i Danmark, siger: "Chr. Hansen har som globalt repraesenteret virksomhed store krav til deres netvaerk. Vores globale IP backbone vil give dem en hurtig og sikker netvaerksløsning her og nu, lige som den vil ruste dem til eventuelle fremtidige behov for skalering og fleksibilitet. Vi forventer, at Chr. Hansens medarbejdere vil opleve markant kortere svartider, og at deres netvaerk i det hele taget kommer til at køre bedre og mere smidigt. Vi er meget glade for at arbejde sammen med Chr. Hansen i dette vigtige konsolideringsprojekt."

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen A/S er en international virksomhed, der producerer og saelger naturlige ingredienser som bakteriekulturer, enzymer, naturlige farver og smagsstoffer. Vores aktiviteter er baseret på intens forskning og vores viden om bioteknologi anvendes i ingredienser til fødevarer samt helsekost og i produkter til landbruget. Vi er markedsledende på en lang raekke områder og beskaeftiger 2.500 medarbejdere fordelt på mere end 30 lande.

For yderligere information se www.chr-hansen.com

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over.

Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

Web site:  http://www.verizon.com

KILDE Verizon Business