Verizon Business introducerer nyt vaerktøj som skal hjaelpe virksomheder til at forbedre samarbejdet

31 Jul, 2007, 06:01 BST fra Verizon Business

KØBENHAVN, July 31 /PRNewswire/ --

- Samarbejdsmåleren, der er den første af sin slags hjaelper med at måle 'brugen af teknologi og kulturen for gruppearbejde i organisationer'

Organisationer og virksomhder får nu, for første gang, mulighed for at måle hvor godt deres medarbejdere arbejder sammen, og måle hvordan de kan forbedre samarbejdet ved at benytte sig af den nye Collaboration Calculator fra Verizon Business.

Det web-baserede vaerktøj, der er udviklet af Frost & Sullivan for Verizon Business, er designet til at hjaelpe store virksomheder og offentlige organisationer til hurtig og simpelt at måle effektiviteten af eksisterende samarbejdsinitiativer og foreslå potentielle tiltag der kan forbedre samarbejdet, så man bedre kan understøtte forretningsobjektiver og forbedre arbejdsindsatsen.

"I vore dages globale virksomheder er der intens konkurrence, og effektivt samarbejde er et afgørende parameter for at få succes," fortaeller Nancy Gofus, senior vice president og Chief Marketing Officer for Verizon Business. "Vi foretog en undersøgelse sidste år, og den viste en direkte sammenhaeng mellem medarbejdernes evne til at samarbejde og virksomhedens resultater. I år gør vi mekanikken, som ligger til grund for forskningen tilgaengelig for vores kunder, for at hjaelpe dem med at fastsaette, hvordan de bedst muligt kan forbedre deres samarbejdsevne ved at benytte sig af vores teknologier."

Måling af samarbejdet

Samarbejde er et afgørende parameter for virksomhedernes resultater viser undersøgelsen "Meetings around the World: The Impact of Collaboration on Business Performance" - en undersøgelse fra 2006 som Frost & Sullivan udførte for Verizon Business og Microsoft. Resultaterne af undersøgelsen kan laeses på http://newscenter.verizon.com/kit/collaboration. Collaboration Calculator anvender en raekke teknologier der hjaelper virksomhederne med at måle effekten af deres samarbejds-initiativer. De parametre Collaboration Calculator anvender er bl.a. antallet af medarbejdere, organisationsstruktur, og hvilke samarbejdsteknologier virksomheden anvender som instant messaging, videokonferencer, webcasts og lignende.

Collaboration Calculator udregner et samarbejds-index, hvor virksomheden sammenlignes med andre i samme branche eller med virksomheder der har samme størrelse hvis muligt.

Kunderespons

Siemens Medical Solutions i USA har prøvekørt Collaboration Calculator og konstaterede, at de kunne øge samarbejdet på tvaers af landegraenser ved at bruge videokonferencer og e-laerings teknologier frem for den omfattende rejseaktivitet som de havde tidligere.

"Omkostningerne ved at sende folk jorden rundt flere gange om året bliver hurtigt meget høje. Vi kan spare tid og penge og øge effektiviteten ved at bruge audio- og videokonferencer i stedet," siger Nanci Wozniak, Direktør for Clinical Education Services ved Siemens Medical Solutions.

Denne oversaettelse til dansk er kun vejledende. Den officielle version er den engelske originaludgave.

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over.

Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

Web site: http://www.verizonbusiness.com

KILDE Verizon Business