Verizon Business udvider adgangen til Ethernet private IP Services til Danmark og fem andre lande

28 Sep, 2006, 08:00 BST fra Verizon

READING, England, September 28 /PRNewswire/ --

- Store kunder i yderligere seks lande kan udnytte fordelene ved fleksibel adgang til global MPLS service

Kunder i yderligere seks lande får nu Ethernetadgang til Verizon Business' Private IP netvaerk, annoncerer virksomheden i dag. Kunder i Danmark, Finland, Østrig, Norge, Polen og Spanien kan nu benytte Verizon Business' "next generation" services til at tilgå virksomhedens private IP netvaerk på en fleksibel måde.

Med annonceringen udvider Verizon Business Ethernet adgangen, så servicen nu er tilgaengelig i i alt 16 europaeiske lande. Kunder i Belgien, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Luxemburg, Holland, Sverige, Schweiz og Storbritannien har haft adgang til servicen siden januar. Verizon Business tilbyder desuden Ethernet adgang til Private IP i USA samt i syv lande i Asien.

Ethernet er en del af en samlet raekke adgangsservices til Private IP, der straekker sig fra faste forbindelser, DSL og satellit til WiFi, 3G og dial-up linier. De forskellige services giver Verizon Business' kunder den nødvendige fleksibilitet, der skal til for at kunne forbinde deres globale kontorer til et Private IP netvaerk. Private IP, der er Verizon Business' hurtigst voksende service, er en ideel platform for kunder, der gerne vil implementere avancerede telefoni-løsninger som IP telefoni, samtidig med at det er en logisk transitionsteknologi for "traditionelle" datakunder, der gerne vil migrere til et mere avanceret IP netvaerksmiljø.

Ved at bruge Multi-Protocol Label Switching (MPLS) teknologien kan Private IP kunder drage fordel af forbindelser mellem flere lokationer i en "any-to-any" konfiguration med en let netvaerkskonfiguration og -styring.

Peter Konings, product director for international advanced data services hos Verizon Business, siger: "Ved at udvide Ethernetadgangen til endnu flere markeder i Europa åbner vi op for flere forretningsmaessige fordele forbundet med Ethernetløsninger for vores store kunder. Levering af fleksible adgangsmetoder er et nøgleelement i Verizon Business' Application Aware Networking strategi. For at kunne opfylde dette, investerer Verizon Business løbende i netvaerksinfrastruktur, som dynamisk tilpasser sig de krav, der stilles fra applikationer, der kører på netvaerket."

Verizon Business anerkendes af Metro Ethernet Forum, branchens højest anerkendte myndighed, som en førende udbyder af globale Ethernet services, og Verizon Business vil fortsaette med at levere carrier-class Ethernet sevices til markedet. Ethernetadgang til private IP er en del af en global Ethernetportefølje, der inkluderer Ethernet Private Line (EPL) og Ethernet Virtual Private Line (EVPL), der giver service i 145 storbyområder i USA og ti lande i Europa såvel som mellem USA og Europa; E-Lan services i 53 storbyområder i USA samt Ethernetadgang gennem Internettet i USA, i 19 europaeiske lande og i syv lande i Asien og Stillehavsområdet. Denne oversaettelse til dansk er kun vejledende. Den officielle version er den engelske originaludgave.

Om Verizon Business

Verizon Business, en enhed under Verizon Communications (NYSE: VZ), er en førende leverandør af avancerede kommunikations- og informationsteknologiløsninger til store private og offentlige institutioner over hele verden. Ved at kombinere et uovertruffent globalt netvaerk med avancerede teknologiske services leverer Verizon Business innovative og komplette forretningsløsninger til kunder verden over. Besøg www.verizonbusiness.com for yderligere information.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

Web site:  http://www.verizon.com

KILDE Verizon