www.riser.eu.com: Online-søgninger i officielle europaeiske adresseoplysninger

31 Mar, 2005, 09:10 BST fra PSI AG

BERLIN, March 31 /PRNewswire/ --

- Effektiv adressekontrol for internationale virksomheder

Virksomheder kan nu finde officielle adresseoplysninger for Tyskland,

Østrig og Irland, hurtigt og billigt, via internetportalen www.riser.eu.com. Som Europas første graenseoverskridende e-statstjeneste, RISER (Registry Information Service on European Residents) giver mulighed for at søge efter officielle adresseoplysninger i Europa. Det er allerede bestemt at andre medlemsstater i EU skal integreres ind i RISER, der støttes af Europakommissionens eTEN program.

RISER gør det muligt for internationale firmaer, der driver virksomhed indenfor postordrer, finansielle ydelser, e-handel og andre områder, at søge i officielle adresseoplysninger via en central webportal, og dermed kontrollere adressen på potentielle kunder for forsalg, på kunder der har flyttet og til andre anvendelsesformål.

RISER, der blev etableret af et internationalt konsortium under ledelse af PSI AG, der har saede i Berlin, opfylder de højeste standarder indenfor beskyttelse af personlige oplysninger og sikkerhed, og opfylder alle nationale og europaeiske registreringslovgivninger. Ydelsen giver adgang til medlemslandenes adressedatabaser via en enkelt portal uden etablering af et centraliseret, europaeisk register.

PSI AG udvikler og integrerer navnebeskyttede softwareløsninger til styring af store netvaerker indenfor elektricitets-, gas-, olie-, telekommunikations- og transportsektorerne, samt udvikler tvaerfaglige/B2B produktstyringsløsninger for stål-, kemi-, maskin-, automobil- og logistikindustrien og leverer informationsstyringssystemer for service- og regeringssektorerne. Virksomheden blev oprettet i 1969 og har nu 1100 medarbejdere. www.psi.de

For yderligere oplysninger:
    PSI AG