Ahlstrom valitsi Verizon Businessin virtaviivaistamaan globaalit tietoliikenneyhteytensä

15 tammi, 2008, 08:00 GMT Kohteesta Verizon Business

READING, U.K., January 15 /PRNewswire/ --

- Verizon Private IP tehostaa palvelulaatua ja tukee liiketoiminnan kasvua

Suomalainen Ahlstrom on valinnut Verizon Businessin virtaviivaistamaan ja hallitsemaan maailmanlaajuisia tietoliikenneyhteyksiään. Ahlstrom on johtava korkealaatuisten kuitumateriaalien kehittäjä, valmistaja ja markkinoija.

Verizon Private IP -ratkaisu tarjoaa tietoturvallisen ja nopean verkon, joka yhdistää Ahlstromin 25 tärkeintä toimipaikkaa. Näin taataan pääsy tärkeään tietoon ja yhteydet kriittisiin sovelluksiin kuten SAP-järjestelmiin sekä sähköpostiin on turvattu.

Ahlstrom työllistää noin 6 500 työntekijää yli 20 maassa kuudessa maanosassa. Yhtiö on kasvanut vahvasti viime vuosina sekä investointien että yritysostojen myötä. Ahlstromin visiona on tulla maailman johtavaksi kuitumateriaalien valmistajaksi. Voimakas kasvu johti tilanteeseen, jossa Ahlstromilla oli toimipisteissään erilaisia verkkoja ja järjestelmiä, joista kaikista oli tarpeen päästä keskitettyihin liiketoimintakriittisiin sovelluksiin, kuten tuotannon suunnitteluun, toimitusketjunhallintaan ja logistiikkatyökaluihin.

Tukeakseen kasvuaan Ahlstrom päätti keskittää globaalin verkkoinfrastruktuurinsa yhdelle palveluntarjoajalle. Päätöksessä painoivat erityisesti palvelun laatu, verkon palvelutaso ja mahdollisuus priorisoida tietoliikennettä liiketoiminnan tarpeiden mukaan. Tavoitteena oli optimoida verkon suorituskyky ja minimoida käyttökatkokset. Lisäksi Ahlstrom halusi parantaa yhteistyömahdollisuuksia sekä sisäisesti tuotantoyksiköiden ja myyntikonttoreiden välillä että ulkoisesti toimittajien ja asiakkaiden kanssa. Hallinnoidun ratkaisun valitseminen mahdollisti Ahlstromin keskittymisen omaan liiketoimintaansa verkkoinfrastruktuurin sijaan.

Verizon Businessin ratkaisu vastasi parhaiten Ahlstromin tarpeisiin. "Sekä Verizon Businessin ratkaisu että tiimi olivat meille sopivat", sanoo Ahlstromin IT:n kehityksestä vastaava Markku Kuronen. "Verizon Businessin tarjoama palvelulaatu täytti vaatimuksemme täsmälleen, minkä lisäksi palvelutasot ja hinnoittelu olivat sopivat. Olin erityisen tyytyväinen Verizonin tiimin joustavuuteen ja asenteeseen."

Kuronen jatkaa: "Myös migraation sujuvuus oli positiivinen yllätys. Vaikka kaikkien toimipisteiden migraatio tehtiin työaikana, sekä työntekijöiden että IT-yksikön mielestä häiriöt oli onnistuttu minimoimaan ja prosessi oli todella vaivaton."

Vesa Hämäläinen, Ahlstromin tietohallintojohtaja, lisää: "Erinomaisen suorituskyvyn lisäksi Verizon Businessin ratkaisun kokonaiskustannukset ovat alhaisemmat kuin vanhan palvelun - migraatiokustannukset mukaan lukien."

Verizonin myyntijohtaja Pekka Inkinen kertoo: "Ahlstrom vaatii verkoltaan paljon. Yhtiö tarvitsi kumppanin, joka pystyy tukemaan sen nykyisiä ja tulevia liiketoiminnan tavoitteita. Vankka kokemuksemme kansainvälisten yritysten kumppanina yhdistettynä laajaan tuote- ja palveluvalikoimaamme oli valttimme. Niiden avulla pystyimme räätälöimään Ahlstromille juuri sellaisen ratkaisun, jota he tarvitsivat."

About Ahlstrom

Ahlstrom is a global leader in the development, manufacture and marketing of high performance fiber-based materials. Nonwovens and specialty papers, made by Ahlstrom, are used in a large variety of everyday products, such as filters, wipes, flooring, labels, and tapes. Based upon its unique fiber expertise and innovative approach, the company has a strong market position in several business areas in which it operates. Ahlstrom's 6,500 employees serve customers via sales offices and production facilities in more than 20 countries on six continents. In 2006, Ahlstrom's net sales amounted to EUR 1.6 billion. Ahlstrom's share is listed on the Helsinki Stock Exchange. The company website is www.ahlstrom.com.

About Verizon Business

Verizon Business, a unit of Verizon Communications (NYSE: VZ), is a leading provider of advanced communications and information technology (IT) solutions to large-business and government customers worldwide. Combining unsurpassed global network reach with advanced communications, security and other professional service capabilities, Verizon Business delivers innovative and seamless business solutions to customers around the world. For more information, visit www.verizonbusiness.com

Web site:  http://www.verizonbusiness.com

LÄHDE Verizon Business