Ajankohtainen hotel.infon hinta-laatusuhdeindeksi osoittaa seuraavaa: Helsinki on siirtynyt vauhdilla kärkeen ja kansainväliselle listalle

07 kesä , 2011, 08:00 BST Kohteesta hotel.info

NÜRNBERG, Saksa, June 7, 2011 /PRNewswire/ --

Useissa maissa kesälomat alkavat vain muutamien viikkojen päästä. hotel.info ( http://www.hotel.info ) selvitti, missä lomailijat voivat nauttia paitsi toivottavasti hyvästä säästä, myös erinomaisesta hotellien hinta-laatusuhteesta*. Maksuton online-hotellivarauspalvelu, joka tarjoaa yli 210 000 hotellia maailmanlaajuisesti, tutki kuluvan toisen vuosineljänneksen aikana varausasiakkaidensa arviointeja ja päätyi seuraaviin tuloksiin:

- Suomi:

Helsinki pudottaa Turun johtopaikalta

- Maailmanlaajuisesti:

Tallinna uusi kärkinimi; Helsinki ainoana pohjoismaisena kaupunkina 20 parhaan joukkoon

hotel.infon Top 3 -kaupungit Suomessa (2-5 tähteä)

Ajankohtainen hinta-laatuarviointi Edeltävä hinta-laatuarviointi

(tilanne helmikuussa 2011)

Sijoitus Kaupunki    Arvosana       Sijoitus Kaupunki        Arvosana
    1.       Helsinki         6,93      1.       Turku                 6,89
    2.       Turku            6,90      2.       Helsinki              6,62
    3.       Tampere          6,52      3.       Tampere               6,53

Suomessa pisteitä saivat etenkin Helsingin hotellit. Suomen pääkaupunki asettui kansallisen Top 3 -listan kärkipaikalle selvästi parantuneella 6,93 pisteen hinta-laatuarvioinnillaan ja piti näin puolensa Turun yliopistokaupunkia vastaan, joka sai 6,90 pistettä. Myös tärkeän teollisuuskaupungin Tampereen hinta-laatuarvio pysyi 6,52 pisteellä lähes muuttumattomana edeltävään arviointiin verrattuna.

Tallinna, vuoden 2011 kulttuuripääkaupunki, saavutti kärkipaikan maailmanlaajuisten metropolien vertailussa. Jo keväällä suurella kulttuuritarjonnallaan houkutellut Viron pääkaupunki paransi arviointejaan 2-5 tähden hotelleissa 7,68 pisteestä 7,86 pisteeseen ja nousi kerralla kolme sijoitusta. Sen sijaan Hanoissa eivät hotel.info-varausasiakkaat olleet aivan tyytyväisiä hinta-laatusuhteeseen. Vietnamin pääkaupungin Hanoin hotellien pisteet putosivat helmikuun 7,85 pisteestä nykyiseen 7,81 pisteeseen, mutta silti se säilytti toisen paikkansa ennen kolmanneksi tullutta Vilnaa.

Vaikka hotellivieraat vaikuttivatkin olevan tyytyväisiä tarjottuun palveluun verrattuna pyydettyyn hintaan sekä Tsekin että Saksan pääkaupungeissa, Praha ja Berliini eivät kuitenkaan pystyneet parantamaan sijoituksiaan. Syynä tähän näyttäisi olevan vieraiden parantunut tyytyväisyys hotellien tarjoamiin palveluihin suhteessa hintaan useissa muissa metropoleissa...

Lehdistön yhteyshenkilö:

Aleksander Szumilas