Ajatushautomo kameralaukuille

07 syys, 2010, 12:00 BST Kohteesta Think Tank Photo

SANTA ROSA, California, September 7, 2010 /PRNewswire/ --

- Kuvalla

Miellämme usein ajatushautomot ryhmiksi, joissa analyytikot pohtivat sellaisia päätähuimaavia aiheita kuten energiapolitiikkaa ja maailmanrauhaa. Mutta entä vain kameralaukuille omistettu ajatushautomo? Tämä ei estänyt suunnittelija Doug Murdochia tekemästä juuri niin viisi vuotta sitten, kun hän käynnisti Think Tank Photon (www.thinktankphoto.com)

(Kuva: http://photos.prnewswire.com/prnh/20100907/LA53850)
    (Kuva: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100907/LA53850)

Think Tank Photolla on perinteisen amerikkalaisen Startup-yrityksen juuret. Think Tank Photo alkoi kirjaimellisesti Murdochin kehnosti valaistussa autotallissa Pohjois-Kaliforniassa, aivan kuten Hewlett-Packard ja Apple. Siellä kangasrullien, ompelukoneiden ja leikkauspöydän keskellä hän loi vallankumouksellisen vision kameralaukkuyrityksestä.

Murdoch perusti yrityksensä perinteisen ajatushautomon tapaan periaatteelle, jossa sen tuotos - kameralaukut - olisi sadoilta ammattikuvaajilta kerätyn palautteen, sekä maailmanluokan suunnittelijoista koostuvan työryhmän mietinnän, siivilöinnin, väittelyn, prototyyppitestauksen ja erilaisten mallien jalostamisen tulos.

"Olisin voinut jatkaa mukavasti tuota työtä hankittuani hyvän toimeentulon suunnittelemalla laukkuja lukuisille tuotemerkeille", sanoi Murdoch. "Mutta tiesin, että oli olemassa erittäin suuri tilaisuus - uusi liiketoimintamalli - jolla oli edellytykset mullistaa koko toimiala."

Murdochilla ja hänen entisellä kollegallaan Mike Sturmilla oli vuosien ajan tilaisuus suunnitella tuotteita valokuvausalalle ja tarkkailla miten muut kameralaukkuyritykset päättivät mitä luoda. Heidän johtopäätöksensä oli, että ammattivalokuvaajien erityisvaatimuksia kameralaukkujen suhteen ei otettu kunnolla huomioon.

"Tämä oli väärin", sanoi Murdoch, "ja tilaisuus."

Hän tajusi, että huippuluokan räätälöidyille, hyvin valmistetuille laukuille oli olemassa markkinarako, kun alemmista hinnoista oli tulossa hallitseva voima kameralaukkualalla. Sen, mitä yritys mahdollisesti menettäisi määrässä, se voisi korvata ylivertaisella suunnittelulla ja laadulla, joka oikeuttaisi korkeammat hinnat. Think Tank Photo taustalla vaikuttava liiketoimintamalli oli siten syntynyt.

Samalla kun Murdoch ja Sturm härnäsivät alaa etsien piilevää tilaisuutta, heidän ajatuksensa palasivat toistuvasti kahteen ennestään tuttuun valokuvajournalistiin, jotka halusivat tarjota oman panoksensa suunnitelmiin: Pulitzer-palkittu Deanne Fitzmaurice ja Kurt Rogers. Yli 50 vuoden kokemuksella valokuvajournalismin eturintamalta - sodista häihin, urheilusta politiikkaan - Fitzmaurice ja Rogers olivat nähneet ja valokuvanneet kaiken.

He kaikki halusivat Think Tank olevan oikea ajatushautomo, paikka jossa parhaiden valokuvajournalistien ja muiden ammattikuvaajien äänellä olisi voimakas vaikutus malleihin, käytäntöihin ja yrityksen kasvuun.

Heidän vasta julkaistu Sling-O-Matic(TM) -olkalaukkunsa on klassinen esimerkki siitä, miten yhtiön "ajatushautomo" ratkaisi alaa vaivanneen perusongelman. Sling Bag eli olkalaukku, jota on tähän saakka voinut kantaa ainostaan toisella olkapäällä, aiheuttaa väsymystä.

"Ratkaisimme juuri tämän ongelman uudella Sling-O-Matic(TM) olkalaukullamme", sanoo Murdoch. "Ammattilaisobjektiivit ja rungot ovat todella, todella raskaita. Perinteisen olkalaukun kantaminen kentällä koko päivän ajan aiheuttaa uupumista, sekä lihasten ja nivelsiteiden vaurioita."

Think Tank Photo Sling-O-Matic(TM) on valokuvausalan ensimmäinen olkalaukku, jota voidaan siirtää helposti edestakaisin, olalta toiselle kannettavaksi. Sling-O-Matic(TM) voidaan siirtää nopeasti sulavalla liikkeellä olalta toiselle, menettämättä ominaisuuksia, jotka ovat tehneet olkalaukuista suosittuja valokuvaajien keskuudessa.

Murdoch ja hänen kollegansa ovat kyenneet kasvattamaan Think Tank Photosta vain viidessä vuodessa merkittävän voiman globaalilla valokuvaustarvikealalla.

"Tämänhetkisenä tavoitteemme on tuoda tarvikkeemme maailman jokaisen vakavasti otettavan valokuvaajan saataville", sanoo Murdoch. "Toimimme jälleenmyyjien ja jakelijoiden kanssa maailman joka kolkalla, ja kutsumme lisäksi muita edustamaan meitä omissa maissaan."

"Think Tankin käynnistäminen oli valtava henkilökohtainen riski. Mutta tukeutuen suhteeseeni valokuvaajiin tiesin, että jos kuuntelisimme todella heidän tarpeitaan ja loisimme tuotteita, jotka vastaavat noita tarpeita, he puolestaan tukisivat meitä. Unelmamme innovaatiovetoisesta ja asiakaslähtöisestä yrityksestä on toteutunut, kun olemme pysyneet uskollisena visiollemme ja tehtävällemme."

YHTEYSTIEDOT: Brian Erwin
    Brian_Erwin@thinktankphoto.com
    +1-707-527-0101, alanumero 208

Huomautus toimittajille:

Tässä julkaisussa olevat kuvat ovat saatavilla PA Photowiren kautta. Ne ovat ladattavissa osoitteesta http://www.pa-mediapoint.press.net tai nähtävissä osoitteessa http://www.mediapoint.press.net tai http://www.prnewswire.co.uk.

Tässä julkaisussa olevat kuvat ovat saatavilla Euroopan Pressphoto Agency (EPA) kautta osoitteessa http://www.epa-photos.com.

LÄHDE Think Tank Photo