Alueelliset keskuspankit (Federal Reserve Banks) ja Equens aloittavat strategisen kumppanuuden rajat ylittävien maksujen alalla

09 huhti, 2009, 12:09 BST Kohteesta The Federal Reserve Banks and Equens

MINNEAPOLIS and UTRECHT, The Netherlands, April 9 /PRNewswire/ -- Alueelliset keskuspankit ja Equens ovat allekirjoittaneet yhteistyöpöytäkirjan Yhdysvaltojen ja Euroopan välisten maksujen käsittelystä. Molemmat osapuolet tarjoavat vuoden 2010 alusta lähtien pankeille kuluja säästävän mahdollisuuden rajat ylittävien maksujen käsittelyyn monessa valuutassa, mukaan lukien Yhdysvaltain dollari ja euro.

Verrattuna moniin maan sisäisiin maksuihin rajat ylittäville maksuille on tyypillistä suhteellisen pienet siirtosummat ja suuret kiinteät kulut. Alueellisten keskuspankkien ja Equensin rajat ylittävä palvelutarjous tukee pankkeja käsittelykulujen alentamisessa ja vahvistaa niiden kilpailuasemaa markkinoilla.

Alueellisten keskuspankkien ja Equensin strateginen kumppanuus perustuu rajat ylittävien, arvoltaan pienempien maksujen tehokkaan käsittelyn lisääntyvään kysyntään globaaleilla markkinoilla. Molemmat organisaatiot ovat myös IPF:n (International Payments Framework) jäseniä. IPF on julkisten ja yksityisten maksulaitosten yhteistyöelin Afrikassa, Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Etelä-Amerikassa.

Kumppanuus Equensin kanssa on tärkeä osa FedGlobalSM ACH -palveluita, jotka esiteltiin hiljattain Payments 2009 -konferenssissa Orlandossa, Yhdysvalloissa. "Keskustellessamme asiakkaiden kanssa havaitsimme, että Euroopan ja Yhdysvaltain välisten laajennettujen maksupalvelujen tarve on selkeä. Yhdessä maksujen käsittelijän Equensin kanssa voimme tarjota asiakkaillemme erinomaisen, varman ja taloudellisen ratkaisun", sanoi Elizabeth McQuerry, alueellisten keskuspankkien Retail Payments Office -osaston Assistant Vice President.

Equens, joka on yksi Euroopan suurimmista maksujen käsittelijöistä, on ilahtunut strategisesta kumppanuudesta. "Kumppanuus alueellisten keskuspankkien kanssa on tärkeä askel Equensille ja se sopii hyvin visioomme globaalista maksualueesta. Etsimme jatkuvasti mittakaavaetuja luoden samalla mahdollisuuksia asiakkaillemme - pankeille - käsittelykulujen pienentämiseen entisestään. Tarjotessamme standardoidun kanavan rajat ylittävien maksujen käsittelyyn asiakkaidemme ei tarvitse huolehtia erilaisten rajat ylittävien järjestelmien ylläpitämisestä", sanoi Michael Steinbach, Equensin hallintoneuvoston puheenjohtaja.

Kumppanuus alueellisten keskuspankkien kanssa mahdollistaa sen, että Equens voi laajentaa toimintaansa rajat ylittävien maksujen käsittelyn alalla edelleen. Equens käsittelee tällä hetkellä rajat ylittäviä maksuja eri valuutoissa saksalaiselle DZ-pankille.

Toimitukselle

Alueellisten keskuspankkien FedACH(R)-palvelut

Alueelliset keskuspankit ovat kollektiivisesti suurin automaattinen selvitysjärjestelmäoperaattori Yhdysvalloissa. Niillä on miltei 40 vuoden kokemus ja asiantuntemus automaattisen selvitysjärjestelmän alalla. Alueelliset keskuspankit pyrkivät tarjoamaan luotettavia, korkealuokkaisia ja edullisia automaattisia selvityspalveluita rahalaitoksille ympäri maata. Palvelemme yli 21 000 automaattiseen selvitysjärjestelmään osallistuvaa asiakasta ja luotettavuutemme ja palvelualttiutemme mahdollistavat sen, että talletuspankit voivat tarjota korkealuokkaisia automaattisia selvityspalveluita.

Equens

Equens SE on ensimmäinen todellinen yleiseurooppalainen täyden palvelun maksujen käsittelijä. Equens on yksi Euroopan suurimmista ja innovatiivisimmista maksujen käsittelijöistä ja johdattaa markkinoita maksujen ja korttien käsittelyratkaisuihin, jotka täyttävät tulevaisuuden tarpeet. Kattavan ja kilpailukykyisen palvelutarjooman sekä joustavan ja asiakaskeskeisin lähestymistavan ansiosta yritys vastaa saumattomasti Euroopan maksuliikennemarkkinoiden vaatimuksiin. Equensin markkinaosuus euroalueella on yli 15 %, joka koostuu 7,9 miljardista tilisiirrosta ja 2,2 miljardista maksupääte- ja pankkiautomaattitapahtumasta. Equensilla on toimisto neljässä maassa - Alankomaissa, Saksassa, Italiassa ja Suomessa - ja se tarjoaa Euroopan laajuiset markkinat palvelemalla asiakkaita kahdeksassa maassa.

LÄHDE The Federal Reserve Banks and Equens