Basware tuo markkinoille hankinnasta maksuun -prosessia nopeuttavat Yhteyspalvelut

25 maalis, 2009, 07:00 GMT Kohteesta Basware OYJ

ESPOO, Suomi, March 25 /PRNewswire/ --

- Basware Yhteyspalvelujen avulla toimittajat ja asiakkaat voivat siirtyä paperittomaan hankinnasta maksuun -prosessiin, pienentää kustannuksia, nopeuttaa maksuaikoja ja parantaa viestintää liikekumppaneidensa kanssa

Basware, (http://www.basware.com/fi/Pages/default.aspx) johtava hankinnasta maksuun -ratkaisujen toimittaja, on tänään julkistanut uuden Basware Yhteyspalvelut ( http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/Pages/default.aspx ). Kyseessä on yrityksille suunnattu ratkaisu, jolla pyritään nopeuttamaan siirtymistä asiakirjojen sähköiseen välitykseen erityisesti taloudellisesti vaikeina aikoina. Basware Yhteyspalvelujen avulla toimittajat ja asiakkaat voivat koostaan ja kehitysvaiheestaan riippumatta olla sähköisesti yhteydessä toisiinsa Baswaren kumppaniverkostossa. Tämä auttaa pienentämään käsittelykuluja sekä lisäämään sisäistä näkyvyyttä hankinta- ja taloustoimen välillä. Baswaren palveluilla tapahtuma- ja käsittelykulut voidaan puolittaa.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090325/342006 )

Basware Yhteyspalvelut sisältää Baswaren täysin ulkoistetun skannauspalvelun, (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/skannaus/Pages/default.aspx) joka vähentää yrityksen omaa työtaakkaa ja mahdollistaa kaikkien laskujen vastaanottamisen verkkolaskuina. Ostajille tarjottavan ulkoistetun toimittajien aktivointipalvelun (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/BT_toimittajien%20aktivointi/Pages/default.aspx) avulla Basware kannustaa toimittajia aloittamaan laskujen lähettämisen sähköisesti. Valvottu siirto- ja muunnospalvelu Basware Business Transactions (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/verkkolaskut_vastaanottajille/Pages/default.aspx) tukee verkkolaskujen ja hankintasanomien integroitua välitystä sekä mahdollistaa nopeamman käsittelyn ja paremman tarkkuuden. Baswaren toimittajaportaali (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/verkkolaskut_lahettajille/Pages/default.aspx) täydentää palveluja antamalla ostajien ja toimittajien siirtää hankintoihin liittyviä asiakirjoja verkossa ja esimerkiksi lähettää laskuja verkkolaskuina.

Uudet palvelut täydentävät Baswaren nykyistä hankinnasta maksuun -tarjontaa. Niiden avulla asiakkaat voivat lisätä prosessien automaatiota entisestään integroimalla kumppaninsa osaksi osto- ja myyntilaskutustaan sekä hankintatoimea. Basware Yhteyspalveluiden avulla yritykset saavat läpinäkyvän kirjausketjun, joka voidaan jäljittää tilauksesta tavaran toimitukseen ja laskuun. Palvelut säästävät aikaa ja resursseja parantamalla tilauksiin perustuvien toimitusten tarkkuutta ja laskujen sisällön laatua. Kun laskujen käsittelyyn kuluva aika lyhenee, asiakkaat voivat neuvotella käteisalennuksia , välttyä myöhästymismaksuilta ja parantaa käyttöpääoman hallintaa. Toimittajat puolestaan voivat luottaa laskujen toimitukseen turvallisesti Basware Business Transactions -alustan kautta, saavat kilpailuetua ympäristöystävällisestä ja tarkasta laskutuksesta sekä pystyvät tarjoamaan nopeaa ja tehokasta asiakaspalvelua.

Forrester Researchin raporttien laatijan Duncan Jonesin mukaan selkeät, todennettavat edut kuten operatiiviset säästöt ja virhemarginaalin pieneneminen sekä laaja, olemassa oleva hankinnasta maksuun -prosessin automatisoinnin markkina edistävät kysynnän kasvua. Erityisesti nyt, kun vallitseva taloustilanne luo painetta liiketoiminnan ja toimitusketjujen tehostamiseen. Yritykset pitävät nykyistä tehotonta ja virhealtista laskusta maksuun -prosessia mahdollisuutena nopeisiin säästöihin hyödyntämällä teknologiaa harkitusti, mutta ovat epävarmoja mistä aloittaa. Forresterin parhaat käytännöt osoittavat, että projektiin ryhtyminen edellyttää kolmea asiaa: yrityksen sisäistä, vastuurajat ylittävää yhteistyötä, prosessien kehittämistä sekä toimittajien maksimaalista sitoutumista.

Basware Yhteyspalvelut eivät edellytä ratkaisun toteuttamista tai ylläpitämistä asiakkaan omassa IT-ympäristössä. Tämä vähentää sisäisten IT-resurssien kustannuksia ja alentaa kokonaiskustannuksia. Ennen kaikkea se mahdollistaa sähköisen viestinnän liikekumppanien kanssa nopeasti asiakkaan koosta tai nykyisestä hankinnasta maksuun -prosessista riippumatta.

"Basware Yhteyspalveluillamme olemme ensimmäinen toimittaja, joka pystyy välittämään kaiken hankinnasta maksuun -prosessiin liittyvän dokumentaation yhdessä ratkaisussa. Teemme tämän paljon helpommaksi asiakkaillemme hallitsemalla prosessia heidän puolestaan sekä sisäisesti että ulkoisesti", sanoo johtaja Esa Tihilä, Basware Global Operations. "Tarjoamalla hankinnasta maksuun -polkunsa eri vaiheissa oleville yhtiöille erilaisia palveluja nopeutamme prosessia, jolla mahdollistamme välitystapahtumien määrän maailmanlaajuisen kasvun."

Jo yli 3 500 organisaatiota on integroitunut Basware Yhteyspalvelujen kautta Business Transactions -verkkolaskupalveluun. Baswarella on yli 150 000 toimittajaa, jotka toimivat sähköisesti tämän alustan kautta, ja yhtiö käsittelee vuosittain yli 8 miljoonaa laskua verkossaan. Basware Yhteyspalvelujen julkistamisen tavoitteena on kasvattaa tätä määrää eksponentiaalisesti. Uuden ratkaisun ansiosta yhä useampi toimittaja ja asiakas pystyvät luomaan parempia liikesuhteita sekä kotimaassa että kansainvälisesti.

"Päätimme tehdä strategisen siirtymän verkkolaskutukseen jo vuonna 2002. Tavoitteenamme on laajentaa verkkolaskutusta mahdollisimman paljon sekä osto- että myyntilaskujen käsittelyssä", kertoo Kari Littunen, Metso Oyj:n Shared Services -yksikön johtaja, joka on jo Baswaren asiakas. "Strategiamme on, että meillä on yksi tekninen kumppani, ja tämä mahdollistaa hallitun sanomien ja tiedon välittämisen. Basware Yhteyspalvelujen avulla pystymme tavoittamaan kaikki kumppanimme yhden ratkaisun kautta."

Tietoa Basware Yhteyspalveluista

Basware Business Transactions (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/verkkolaskut_vastaanottajille/Pages/default.aspx) - Valvottu verkkolaskujen ja muun hankintaan liittyvän dokumentaation, kuten sähköisten tilausten, välitys- ja muunnospalvelu. Basware Business Transactions muuntaa verkkolaskut ja muut hankintatoimeen liittyvät asiakirjat oikeaan muotoon ja välittää ne oikeille vastaanottajille yhden toimittaja- ja asiakasliittymän kautta.

Basware Toimittajaportaali http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/verkkolaskut_lahettajille/Pages/default.aspx - Verkkoliittymä, jossa toimittajat voivat tallentaa laskuja, vastaanottaa tilauksia sähköisesti, lähettää tilausvahvistuksia sekä ladata ja luoda sähköisiä katalogeja. Ostaja voi käyttää samaa Business Transactions -alustaa laskujen käsittelyn ja hankintaratkaisujensa integroimiseen.

Basware Skannauspalvelut (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/verkkolaskut_lahettajille/Pages/default.aspx) - Täysin ulkoistettu palvelu kaikkien paperilaskujen muuntamiseen sähköiseen muotoon. Basware skannaa ja tarkistaa saapuvat paperilaskut ja toimittaa ne verkkolaskuina ostajan laskujen käsittelyjärjestelmään. Basware Toimittajien aktivointipalveluun yhdistettynä paperilaskujen muuntaminen verkkolaskuiksi alentaa käsittelykustannuksia vielä lisää.

Baswaren Toimittajien aktivointi (http://www.basware.com/FI/Our_Solutions/business_transactions/BT_toimittajien%20aktivointi/Pages/default.aspx) - Ulkoistettu palvelu, jossa Basware on yhteydessä toimittajiin asiakkaan puolesta ja aktivoi heitä siirtymään osaksi asiakkaan hankinnasta maksuun -prosessia, esimerkiksi verkkolaskujen lähettäjiksi.

Lisätietoa näistä palveluista löytyy osoitteesta http://connectivity.basware.com.

Viittaukset Forrester Researchin tutkimuksiin analyytikko Duncan Jonesin laatimista raporteista

The Forrester Wave(TM): AP-EIPP, Q2 2008 ( http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,42711,00.html)

Best Practices: Invoice-To-Pay Process Automation ( http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,46909,00.html)

Basware

Basware on hankinnasta maksuun -ratkaisujen sekä taloushallinnon ohjelmistojen johtava toimittaja. Yli 650 000 käyttäjää yli 50 maassa käyttää Baswaren ohjelmistoja talousprosessiensa automatisoimiseen. Ohjelmistot tehostavat prosesseja sekä parantavat niiden läpinäkyvyyttä ja säännöstenmukaisuutta.

Baswaren liikevaihto vuonna 2008 oli 86 miljoonaa euroa. Basware on perustettu vuonna 1985 ja sen osake noteerataan Helsingin Pörssissä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sillä on seitsemän tytäryhtiötä Euroopassa ja yksi Yhdysvalloissa. http://www.basware.fi

Lisätietoja: Emilia Vaajoensuu, viestintäpäällikkö, Basware, emilia.vaajoensuu@basware.com.

LÄHDE Basware OYJ