BD Venflon(TM) Pro Safety turvakanyyli voittaa arvostetun kansainvälisen muotoilukilpailun

26 maalis, 2008, 10:00 GMT Kohteesta Becton, Dickinson and Company

OXFORD, England, March 26 /PRNewswire/ --

- Turvakanyyli, joka on erityisesti suunniteltu auttamaan veriteitse tarttuvien patogeenien tarttumisriskin minimoimisessa

BD Medical, joka on BD:n (Becton, Dickinson and Company) yksi segmentti, julkisti tänään, että BD Venflon(TM) Pro Safety turvakanyyli voitti "red dot: best of the best" tuotemuotoilupalkinnon arvostetussa kansainvälisessä kilpailussa, jossa oli mukana yli 3203 tuotetta 51 maasta. Kilpailun järjesti Design Zentrum Nordrhein Westfalen Essenissä Saksassa.

Red dot- muotoilupalkinto on tunnustus erinomaisesta muotoilun laadusta ja kehityssuunnan luomisesta eri teollisuuden aloilla ja tuotealueilla. Kansainvälinen tuomaristo valitsee voittajan käyttäen arvioinnissaan yksityiskohtaisia kriteereitä kuten innovatiivisuusaste, toiminnallisuus, ergonomia, pitkäikäisyys, ekologinen sopivuus ja toiminnan selkeys.

BD Venflon Pro Safety turvakanyyli on suunniteltu suojelemaan terveydenhuoltohenkilökuntaa neulanpistotapaturmilta ja veriteitse tarttuvilta patogeeneilta. Lisäksi kanyylissa on ainutlaatuinen ominaisuus, joka auttaa suojautumaan veriroiskeilta, joita saattaa esiintyä IV kanyloinnissa.

"BD Venflon Pro Safety turvakanyyli on ainutlaatuisena ominaisuuksien yhdistelmänä esimerkki BD:n sitoutuneisuudesta edelleen parantaa terveydenhuoltohenkilökunnan turvallisuutta kehittämällä innovatiivisia turvatuotteita", sanoi John Ledek, Vice President, BD Medical - Medical Surgical Systems."

Työperäinen altistuminen mahdollisesti kuolettaville veriperäisille patogeeneille huolestuttaa terveydenhuoltohenkilöstöä kaikkialla maailmassa. Arviolta joka vuosi Euroopan terveydenhuollon laitoksissa tapahtuu miljoona neulanpistotapaturmaa, jotka voivat mahdollisesti altistaa esim. HIV:iin tai hepatiittiin (http://www.healthsystem.virginia.edu/internet/epinet/). Veriroiskeet ovat vielä yksi, usein vähemmälle huomiolle jäänyt, altistuksen lähde.

BD Venflon Pro Safety turvakanyyli on seuraavan sukupolven turvatuote ja viimeisin lisäys BD:n laajaan turvatuotteiden valikoimaan. BD on uraauurtava yhtiö turvatuotteiden kehittämisessä ja on ollut alan eturintamassa jo lähes kaksi vuosikymmentä. BD:n turvatuotevalikoimaan kuuluu tuotteita injektionantoon, infuusioterapiaan, näytteenottoon, kirurgiaan sekä terävien ja viiltävien jätteiden hävitykseen.

BD:stä

BD on johtava maailmanlaajuinen terveydenhuoltoteknologian yhtiö, joka valmistaa ja myy terveydenhuollon tarvikkeita, instrumentteja ja reagensseja. BD on omistautunut ihmisten terveyden edistämiseen koko maailmassa. Yhtiö on keskittynyt kehittämään lääkehoitoa, parantamaan tarttuvien tautien diagnosoinnin laatua ja nopeutta sekä edistämään uusien lääkkeiden ja rokotteiden tutkimista ja kehittämistä. Yhtiön kyvyt ovat oleellisia kamppailussa monia maailman vakavimpia sairauksia vastaan. BD on perustettu 1897. Pääkonttori on Franklin Lakesissa New Jerseyssä. Yhtiö työllistää noin 28 000 ihmistä noin 50 maassa ympäri maailmaa. Yhtiö palvelee terveydenhuollon laitoksia, tutkijoita, kliinisiä laboratorioita, teollisuutta ja yhteiskuntaa. Lisätietoja löydettävissä internetsivulta http://www.bd.com.

Kontakti: Barbara Kalavik
    BD Public Relations