Blanccon uudistettu tiedonhävitysprosessi mahdollistaa etähallinnan

13 loka, 2010, 07:55 BST Kohteesta Blancco Oy Ltd.

JOENSUU, Finland, October 13, 2010 /PRNewswire/ --

- Erasure Suite tekee tiedonhävitysprosessin etähallinnasta aidon tuotannontekijän tilanteessa, jossa tietomäärän kasvu jyrää moninkertaisesti henkilöresurssit

Tiedonhävityksen edelläkävijä Blancco Oy on tuonut markkinoille uuden tiedonhävityskonseptin, Blancco Erasure Suiten, joka yhdistää juuri päivitetyn tiedonhävitysohjelmiston aiemmin tänä vuonna lanseerattuun Management Console -hallintakonsoliin. Erasure Suiten avulla yritysten ja kierrätyskeskusten IT-henkilöstö pystyy tarvittaessa hallitsemaan etänä koko tiedonhävitysprosessin IT-laitteiston tunnistuksesta raportointiin saakka. Uudistus parantaa samalla tietoturvaa ja tuo kustannussäästöjä.

Erasure Suiten avulla tiedonhävitys voidaan tehdä erilaisille IT-laitteistoille lähiverkossa web-käyttöliittymän avulla. Samalla voidaan luoda joustavia käyttäjähierarkioita, määritellä käyttöoikeuksia sekä hallita lisenssien jakelua eri käyttäjille.

Tietoturvan vastuukysymykset ovat nousseet ryminällä keskiöön; yritykset joutuvat selviytymään digitaalisesti tallennetun tiedon räjähdysmäisestä kasvusta tietokoneissa, palvelimilla, massamuistilaitteissa ja älypuhelimissa. IDC:n (International Data Corporation) mukaan pelkästään vuonna 2009 digitaalisen tiedon määrä kasvoi globaalisti 62 prosenttia. Blanccon Erasure Suite onkin odotettu työkalu verkkopohjaisen Management Console -ohjelmistoratkaisun tehokkaaseen käyttöön.

- Tietoturva, parannettu prosessinhallinta ja IT-henkilöstön vähentynyt työtaakka merkitsevät kaikki selkeitä kustannussäästöjä, Blancco Oy:n toimitusjohtaja Kim Väisänen kiteyttää Erasure Suiten asiakashyödyt.

Oikein kohdistettua tuotekehitystä

Markkinoiden vaateita tarkasti seuraava Blancco kohdistaa innovaationsa alan keskeisimpien haasteiden ratkomiseen. Yhtiössä nähdään, että tiukkenevaan tietoturvaan ja kasvavan tietomäärän hallintaan tarvitaan turvallisia ja aidosti kustannustehokkaita ratkaisuja. IT-henkilöstömäärän voimakas lisääminen ei ole tulevaisuuden vaihtoehto.

- Vaikka tiedon määrä IDC:n ennusteiden mukaan kasvaa kertoimelle 44 vuodesta 2009 vuoteen 2020 mennessä, niin IT-ammattilaisten määrä kasvaa vain kertoimella 1,4. Toisin sanoen varsin pieni joukko IT-ammattilaisia joutuu vastaamaan valtavasta määrästä elektronisia laitteita ja laitteiden turvallisesta tiedonhävityksestä. Tätä haastetta Blancco haluaa alan kärkiyhtiönä olla ratkomassa, toimitusjohtaja Väisänen toteaa.

Vastuu kasvaa

Tallennetun tiedon käsittelyä on säädetty yhä tiukemmilla kansallisilla ja kansainvälisillä laeilla ja standardeilla. Tiedonhävitys kuuluu kiinteästi hyvään tietoturvakäytäntöön. Kaikesta huolimatta tietoja menetetään ja tietomurtojen todennäköisyys on edelleen suuri.

- Sataprosenttinen tiedonhävitys ei vielä takaa tiedonhävitysprosessin varmuutta, ellei yksityiskohtaista raportointia ja luotettavaa seurantahistoriaa ole käytettävissä. Blancco Erasure Suite tuottaa ylläpitäjille heti käytettävissä olevia tilastoja ja mittareita, joiden avulla tiedonhävitysprosessin tiedot voidaan tarkistaa ja jäljittää milloin vain, Kim Väisänen muistuttaa.

Vuonna 2009 julkaistun KPMG Internationalin raportin mukaan IT-laitteistojen puutteelliset tiedonhävitysprosessit olivat syynä arkaluonteisten tietojen menettämiseen 12 prosentissa tapauksista. Tietovuodoilla on usein vakavat seuraamukset yrityksen maineelle sen lisäksi, että tietovuodot saattavat johtaa huomattaviin oikeudellisiin seuraamuksiin.

Blancco Oy Ltd

Blancco Oy Ltd on tiedon hävittämisen ammattilainen ja tietokoneiden uusiokäytön globaali erityisosaaja. Yhtiö hävittää tietoa erilaisista tallennusmedioista, kuten tietokoneista, palvelimilta, muistikorteista ja matkapuhelimista. Ammattimaisen tiedon hävittämisen ja tietokoneiden kierrätyksen globaalin erityisosaajan ohjelmistotuotteilla on yli kymmenen miljoonaa loppukäyttäjää. Vuonna 1997 perustetun Blanccon pääkonttori sijaitsee Joensuussa. Yhtiöllä on useita kansainvälisiä toimipaikkoja ja yhteistyökumppaneita yli 30 maassa kaikissa maanosissa. Lisätietoja Blancco Oy Ltd:stä sekä yhtiön tuotteista ja palveluista osoitteessa http://www.blancco.com

Lisätietoja:
    Blancco Oy Ltd