Blanccon uusi tuoteversio tyhjentää tiedot turvallisesti nyt myös SSD-kiintolevyiltä

21 loka, 2009, 06:55 BST Kohteesta Blancco Ltd

JOENSUU, Finland, October 21 /PRNewswire/ -- Blancco tarjoaa tiedonhävitysratkaisun yhä suosituimmille minikannettaville. Energiatehokkaat SSD-levyt tulevat kasvattamaan osuuttaan myös datakeskuksissa.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080912/320621 )

Joensuulainen tiedonhävityksen pioneeri Blancco Oy on tänään ilmoittanut tiedonhävitysohjelmansa tyhjentävän tiedot lopullisesti SSD (Solid State Drive) -tyyppisiltä kiintolevyiltä. SSD-levyjen suosio on nopeassa kasvussa perustuen levyn energiatehokkuuteen, ja nopeasti halventuneeseen hintaan.

Minikannettavien kasvava markkinaosuus on lisännyt samanaikaisesti pienikokoisten ja kevyiden SSD-levyjen kysyntää ja kasvun ennustetaan jatkuvan yhtä vauhdikkaana. Gartner ennustaa minikannettavien myynnin yltävän kahdeksaan miljoonaan kappaleeseen kuluvana vuonna ja nousevan jopa 50 miljoonaan kappaleeseen vuoteen 2012 mennessä. Tutkimusyritys iSupply puolestaan ennustaa SSD-levyjen korvaavan 40 % datakeskusten kiintolevyistä vuoteen 2012 mennessä. SSD-levyjen suosio perustuu siihen, että ne kuluttavat puolet vähemmän energiaa kuin tavalliset magneettiset kiintolevyt. Näin ollen SSD-levyt ovat varteenotettava vaihtoehto energiakustannusten leikkaamiseksi esimerkiksi datakeskuksissa, joille energiakustannukset ovat iso osa toiminnan kokonaiskustannuksista.

- Blancco tiedostaa SSD-teknologian suosion nopean kasvun. Haluamme tarjota turvallisen tiedonhävitysratkaisun minikannettavia käyttäville yrityksille ja energiatehokkuutta hakeville datakeskuksille. SSD-levyjen uusiokäyttö on täysin turvallista sen jälkeen, kun kiintolevy on tyhjennetty Blanccon ohjelmalla, kertoo Blancco Oy:n toimitusjohtaja Kim Väisänen.

Blanccon tiedonhävitysohjelma täyttää kaikki Yhdysvaltain puolustusministeriön flash-teknologialle asettamat standardit (kuten U.S. DOD Sanitizing (DOD 5220.22-M). Blancco on sitoutunut vahvasti edistyneiden tiedonhävitysratkaisujen kehitystyöhön ja haluaa tarjota asiakkailleen jatkossakin markkinoiden laajimman laitteistotuen.

Blancco Oy Ltd

Blancco Oy Ltd on tiedonhävittämisen ammattilainen ja tietokoneiden uusiokäytön globaali erityisosaaja. Yhtiöllä on useita miljoonia loppukäyttäjiä, huomattava asiakaskunta sekä laaja verkosto luotettavia yhteistyökumppaneita. Vuonna 1997 perustetun Blancco Oy Ltd:n pääkonttori sijaitsee Suomessa Joensuussa. Yhtiöllä on useita kansainvälisiä toimipaikkoja ja yhteistyökumppaneita yli 20 maassa kaikissa maanosissa. Lisätietoja Blancco Oy Ltd:stä sekä yhtiön tuotteista ja palveluista osoitteessa http://www.blancco.com

Lisätietoja: Blancco Oy Ltd, Mikko Koponen, Varatoimitusjohtaja, mikko.koponen@blancco.com, +358-0505772311

LÄHDE Blancco Ltd