Britax tuo lasten turvaistuimen pohjoismaisille markkinoille

24 kesä , 2009, 13:17 BST Kohteesta Britax

STOCKHOLM, June 24 /PRNewswire/ -- Britax on kehittänyt 8 kuukautta - 8 vuotta vanhoille lapsille soveltuvan lasten turvaistuimen voidakseen tarjota vanhemmille pitkäkäyttöisimmän turvaistuimen. Britax Multi-Tech on muotoiltu kasvamaan yhdessä lapsen kanssa. Istuinta käytetään voimassa olevien säännösten mukaan aluksi selkä menosuuntaan integroidulla turvavyöllä, jonka jälkeen sitä käytetään kasvot menosuuntaan selkätuella.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20090624/351497 )

Lapsen tulee matkustaa selkä menosuuntaan mahdollisimman kauan, koska lapsen niska ja lihakset ovat heikot pään painoon verrattuna. Ruotsin liikenneturvallisuusjärjestön NTF:n mukaan matkustaminen selkä menosuuntaan vähentää vahinkoja noin 90 prosentilla verrattuna matkustamiseen kasvot menosuuntaan, joka vähentää niitä noin 50-60 prosentilla. Britax on kehittänyt istuimen näiden ohjeiden mukaan, jotta lapset voisivat matkustaa turvallisesti ja vanhemmat voisivat luottaa laatuun.

- Pehmustettu pääntuki ja sivutörmäyssuoja takaavat parhaan mahdollisen turvallisuuden ja mukavimman matkanteon. Jalkatuki antaa ylimääräistä tukea lapsen matkustaessa selkä menosuuntaan, mikä on turvallisin vaihtoehto. Multi-Tech on äärimmäisen turvallinen ratkaisu, jota voidaan käyttää monta vuotta, sanoo Britaxin myyntipäällikkö Ernst Boehringer.

Multi-Tech-istuin on tarkoitettu 8 kuukautta - 8 vuotta vanhoille lapsille. Sen rakenne ja toiminnot antavat sille pitkän käyttöiän. Säädettävää pääntukea voidaan sopeuttaa lapsen pituuden mukaan ja myös itse istuimen kokoa voidaan lisätä. Lapsi istuu turvallisesti 5-pistevyössä 4-vuotiaaksi saakka. Kun myöhemmin turvaistuinta käytetään istuimena, jossa on selkätuki, lapsi kiinnitetään turvavyöllä turvavyön ohjeiden mukaan.

Tuotteiden tausta

Britax-tuotteet valmistetaan Saksassa ja Isossa-Britanniassa. Suunnittelijamme ja insinöörimme käyttävät työssään viimeisimpiä teknisiä tutkimusmenetelmiä, joihin sisältyy myös törmäystestilaitteita. Käytämme menetelmiä, jotka takaavat tuotteillemme parhaan laadun riippumatta siitä, onko kysymyksessä sopivan materiaalin valinta, testaus äärimmäisissä olosuhteissa tai itse tuotantoprosessi.

Mahdollisen onnettomuuden sattuessa lapsi on istuimessaan äärimmäisten fyysisten voimien alaisena. Nämä voimat saattavat erityisen vaarallisissa tilanteissa ylittää tonnin. Kaikki auton kiinnitys- ja turvallisuusjärjestelmät on sovellettu etupäässä aikuisille, mutta meidän tavoitteenamme on kehittää nuorten matkustajien turvallisuutta. Siksi tutkimme tarkasti niitä voimia, jotka vaikuttavat lapseen törmäyksen sattuessa ja kehitämme ratkaisuja vähentääksemme vaikutukset minimiin, jotta voimme taata parhaan mahdollisen suojan.

Tietoa Britaxista

Britax on valmistanut lasten turvaistuimia ja matkajärjestelmiä lapsille vuodesta 1966 saakka.

Britaxilla on kehityskeskukset Saksassa ja Isossa-Britanniassa. Suunnittelijat ja insinöörit kokoontuvat ja luovat erityisiä testiympäristöjä kehittääkseen uusia tuotteita, joissa on parhaat turvallisuusratkaisut, kuten esimerkiksi ISOFIX-tekniikka. Britax antaa jatkuvasti tietoa uutuustuotteistaan ja havainnoistaan hallituksille ja turvallisuuden ammattilaisille ympäri maailman.

Euroopan parhaat tuotetutkimuslaitokset riippumattomat tutkimusyritykset ja kuluttajajärjestöt mukaan lukien pitävät Britaxia yhtenä parhaimmista turvallisuusvaatimukset ylittävistä valmistajista. Britax valittiin parhaaksi lasten turvaistuinten valmistajaksi 78 prosentissa niistä autoista, joille Euro NCAP suoritti törmäystestin vuoden 2007 aikana.

Lue lisää osoitteesta http://www.britax.se

Britaxin parhaat neuvot turvalliseen matkantekoon lapsesi kanssa

- Kanna vauvasi autoon ja autosta ulos aina jalkakäytävän puolelta.
    - Varmista, että kaikki lapsilukot ovat päällä ennen auton
      käynnistämistä, jotta ovet eivät aukea matkan aikana.
    - Älä jätä lastasi yksin autoon. Mikäli lapsi on pakko jättää autoon,
      varmista, että auton ovet ovat lukossa, käsijarru päällä ja ettei avain
      ole virtalukossa.
    - Älä aseta irtoesineitä kuten karttakirjoja etuikkunaan. Ne muuttuvat
      hengenvaarallisiksi esineiksi onnettomuuden sattuessa.
    - Pidä tauko lapsesi kanssa vähintään joka toinen tunti.
    - Mikäli lapsesi alkaa voida pahoin, hidasta vauhtia ja avaa ikkuna.
      Pysähdy ja tee pieni kävelyretki, mikäli mahdollista.
    - Vaateta lapsesi auton lämpötilan mukaan.
    - Älä tarjoa lapsellesi hitaasti sulavaa ruokaa ennen pitkää automatkaa
      tai sen aikana.
    - Aja varovasti, kun sinulla on lapsi autossa. Vältä kovia jarrutuksia ja
      nopeaa kiihdyttämistä, äläkä aja lujaa mutkissa.

Lisätietoja antaa Carin Molander, Trimedia, puh. +46(0)8-527-808-02 tai carin.molander@trimedia.se

LÄHDE Britax