Clinique aloittaa vapaaehtoisen kuluttajatuotteiden takaisinvedon Euroopassaja Lähi-idässä koskien Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment -tuotteen tuotantoerää BA3

29 marras, 2013, 17:31 GMT Kohteesta Clinique Laboratories Limited

PARIS, November 29, 2013 /PRNewswire/ --

Clinique Laboratories Limited ("Clinique") on tänään ilmoittanut vapaaehtoisesta kuluttajatuotteiden takaisinvedosta Euroopassa ja Lähi-idässä koskien Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment -tuotteen yhtä tuotantoerää sen jälkeen kun Clinique havaitsi tämän erän sisältävän virheellisen ainesosayhdistelmän, eivätkä ainesosaluettelo ja muut pakkauksen tiedot siten sellaisenaan vastaa tuubin sisällä olevaa tuotetta. Kyseinen erä on BA3, jota on myyty vähittäiskaupoissa ja kosmetiikkaliikkeissä lokakuun 2013 puolivälistä alkaen. Tuotteen erätunnisteen (BA3) voi tarkistaa kartonkipakkauksen pohjasta tai voidetuubin saumakohdasta (ks. alla).  Takaisinveto ei koske muita Clinique-tuotteita tai muita Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment -tuotteen tuotantoeriä. Clinique vetää takaisin ainoastaan Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment -tuotteen tuotantoerän BA3 kaikilta, jotka ovat ostaneet tai saaneet kyseiseen tuotteen. Kyseistä tuotantoerää on myyty seuraavissa maissa: Alankomaat, Andorra, Bahrain, Belgia, Itävalta, Kuwait, Kypros, Latvia, Libanon, Liettua, Luxemburg, Mauritius, Puola, Ranska, Ruotsi, Saksa, Saudi-Arabia, Suomi, Sveitsi, Tanska, Tšekin tasavalta, Unkari ja Viro.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20131129/654916 )

Cliniquen tekemän arvion perusteella tuotteen käyttöön ei normaalitilanteessa pitäisi liittyä riskejä mutta siihen saattaa liittyä vähäinen riski siitä, että kuluttaja kärsii allergisesta reaktiosta tai ihoärsytyksestä, koska ainesosaluettelo ja muut pakkauksen tiedot eivät vastaa tuubin sisällä olevaa tuotetta.

Tämä takaisinveto koskee ainoastaan Clinique Anti-Blemish Solutions All-Over Clearing Treatment -tuotteen tuotantoerää BA3. Kuluttajia, jotka ovat ostaneet tuotantoerään BA3 kuuluvan tuotteen, kehotetaan lopettamaan tuotteen käyttö ja heittämään sen pois tai palauttamaan sen välittömästi. Kuluttajan on mahdollista saada täysi kauppahinnan palautus tai korvaava tuote palauttamalla tuote tai esittämällä kuitti ostopaikassa tai ottamalla yhteyttä Cliniqueen käyttäen seuraavaa maakohtaista yhteystietoa:

Maa                            Puhelinnumero
Suomi                        011 48 22 464 9900

Lisätietoja on saatavilla Cliniquen verkkosivulla http://www.clinique.com.

PR-kontaktihenkilöt:
Maailmanlaajuinen: Cece Coffin +1-212-572-4436